باید به مدیریت شیخ‌سلمان پایان دهیم

به گزارش مشرق، علی فتح‌الله‌زاده در خصوص تصمیم غیرورزشی AFC برای گرفتن میزبانی از تیم‌های باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: اعتقاد من بر این است که باید با این ماجرا قاطعانه برخورد کنیم. البته باید به مسائل حقوقی و قانونی هم نیم‌نگاهی داشته باشیم. کاری که آن‌ها دارند انجام می‌دهند، به این خاطر است که شیخ‌سلمان می‌خواهد روی فیفا فشار بگذارد تا بازی ایران و بحرین هم در تهران برگزار نشود و به نوعی برای آن مرحله زمینه‌سازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دلیل تصمیم جنجالی AFC علیه ایران

وی افزود: این تصمیم برخلاف منشور فیفا و یک کار کاملا سیاسی است. البته این اولین‌بار نیست که آن‌ها تصمیمات سیاسی می‌گیرند، اما سوال من این است که واقعا ایران ناامن است؟ اگر اینطور است، پس برای چه هر روز آرامکو در عربستان را می‌زنند؟ به نظرم فدراسیون فوتبال هم باید مسیر را از طریق فیفا و CAS پیش ببرد. ما باید روی اصول خود بایستیم و با جذب حقوقدان‌ها از حقانیت فوتبال‌مان دفاع کنیم.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تصریح کرد: AFC باید دست از این سیاسی بازی‌ها بردارد. متاسفانه از زمانی که شیخ‌سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شده، تصمیمات سیاسی زیادی گرفته و فوتبال آسیا ضعیف شده است. ما باید هرچه زودتر با یک برنامه‌ریزی به مدیریت او پایان دهیم. متاسفانه برخی از دوستان به این افراد و این کشور رای دادند. افرادی که زیر نظر سعودی‌ها هستند. ما همان موقع هم گفتیم نباید تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذاریم.‌ای کاش به اتحاد با شرق آسیایی‌ها مثل کره‌جنوبی و ژاپن هم فکر می‌کردیم.

فتح‌الله‌زاده در مورد شرایط این روزهای تیم فوتبال استقلال هم خاطرنشان کرد: این تصمیم AFC بیشتر از همه روی استقلال تاثیر منفی می‌گذارد. جدا از هزینه‌های مالی سنگین برای این تیم، خستگی و تفاوت ارتفاع را هم دربر دارد. این کارها خیلی زشت است. کشورهای عربی اگر نمی‌توانند در زمین مقابل تیم‌های ایرانی پیروز شوند، چنین بهانه‌هایی را نگیرند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

AFC محرومیت ایران از میزبانی لیگ قهرمانان را تائید کرد/ تا اطلاع ثانوی هیچ بازی بین‌المللی در ایران برگزار نمی‌شود

ی ژانویه 19 , 2020
به گزارش مشرق، فدراسیون فوتبال کشورمان جمعه شب اعلام کرد نامه‌ای از جانب کنفدراسیون فوتبال آسیا (‌AFC) دریافت کرده است که بالاترین نهاد فوتبال آسیا به دلیل اتفاقات اخیر تصمیم گرفته امتیاز میزبانی نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ را بگی...