علی‌نژاد: بنا در چارچوب خودش صحبت کند

به گزارش مشرق، مهدی علی‌نژاد در حاشیه دومین نشست هم‌اندیشی کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک در خصوص کمیسیون بین‌الملل گفت: 17 کمیسیون  در کمیته داریم که نقش مشورتی و اتاق فکر برای رئیس کمیته ملی المپیک در تصمیم‌سازی‌ها دارند. سازمان‌های پویا و مدرن این سطوح تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را از هم جدا می‌کنند. ما در موارد مختلف پیشنهاد دادیم و آیین‌نامه برای کرسی‌های بین المللی تدوین کردیم که در هیئت اجرایی است. کمیسیون‌ها برای کل رشته ها کار می‌کند. کار کمیسیون‌ها حمایت از یک رشته خاص نیست.

بیشتر بخوانید:

طعنه محمد بنا به استراماچونی و مدیران استقلال +عکس

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص شائبه مهندسی انتخابات گفت: انتخابات فرایندی دارد. ابتدا باید شرایط عادلانه باشد و کاندیداها در شرایط آرام با هم رقابت کنند. ثبت‌نام مرحله بعدی و اظهارنظر نهادهای نظارتی پس از آن است. سرپرستان اختیار روسا را دارند. در تلاش هستیم انتخابات 6،7 فدراسیونی که سرپرست دارند را برگزار کنیم. ثبت‌نام تنیس از امروز آغاز شد و مشکل خاصی نداریم. فدراسیون‌ها به ویژه المپیکی‌ها رئیس‌شان مشخص است. انتخابات دوومیدانی نیز به زودی برگزار می‌شود.

علی‌نژاد در خصوص حضور کارمندان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون‌ها گفت: نمی‌توانیم‌ حق ثبت‌نام را از افراد بگیریم. در هیچ کجای قوانین گفته نشده کارمندان دولت و یا وزارت ورزش کاندیدا نباشند. به طور کلی سیاست من این است که در حوزه ورزش قهرمانی از این به بعد کمتر همکاران‌مان ورود کنند. عناصر فرهیخته‌ای در وزارت ورزش داریم و کسی نمی‌تواند مانع ورود آنها شود. 4 نفر کاندیدای دوومیدانی هم قبل از حضور من بوده است.

وی در خصوص اتفاقات هیئت فوتبال گیلان گفت: ابهاماتی در این مورد است که نهادهای نظارتی باید ورود کنند و فدراسیون فوتبال باید آنها را برطرف کند.

سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص صحبت‌های اخیر محمد بنا درخصوص حمایت از فوتبال عنوان کرد: استقلال از باشگاه‌های بزرگ است و نمی‌توان منکر علاقه‌مندی میلیون‌ها نفر به آن شد. وزارت ورزش به عنوان مجموعه‌ای که نظارت و حمایت از ورزش را دارد، نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. استقلال با استراماچونی  نتایج خوبی گرفت، اما ناگهان این اتفاق افتاد.

علی‌نژاد افزود: وزارت ورزش به خاطر توجه بخشی از مردم ایران برای حل آن تلاش کرد و به عنوان حامی ورود کرد. دیروز هم چک استراماچونی آماده شد، اما هنوز نرفته آن را بگیرد. این چک توسط یکی از معتبرترین بانک‌های جهان صادر شده است. استراماچونی باید نشان دهد به هواداران توجه دارد و اگر غیر از این باشد، برای ما موضوعیت ندارد. استقلال هم باید پاسخگو باشد. اگر کمک نمی‌کردیم، شما هم می‌گفتید چرا توجه نکردید.

علی‌نژاد تاکید کرد: برای بنا ارزش قائل هستم، ولی چارچوب مربی مشخص است و باید در چارچوب خودش صحبت کند. با فدراسیون کشتی صحبت کردیم و خودشان می‌دانند که بیشترین حمایت‌ها از آنها شده و دیروز و امروز کمک خوبی به فدراسیون کشتی شده است‌.

وی یادآور شد: دیشب دستور کمک به تیم امید داده شد و تا اوایل هفته آینده کمکی به تیم امید پرداخت می‌شود. نگاه ما تا 3 مرداد توجه ویژه به المپیک است.  فدراسیون‌های المپیکی و کسانی که در آستانه کسب سهمیه هستند، دریافتی خواهند داشت. یکشنبه جلسه ستاد عالی بازی‌ها در خصوص نحوه پرداخت پاداش به ورزشکاران المپیکی برگزار می‌شود. این آیین نامه تدوین شده تا در صورت تصویب در ستاد عملیاتی شود. بحث‌هایی در این خصوص است که باید تصمیات عاقلانه و عادلانه گرفته شود.

علی‌نژاد در خصوص مدیریت باشگاه استقلال گفت: انتخاب مدیر عامل از سوی هیئت مدیره انجام می‌شود و وزارت ورزش به عنوان مجمع نقش دارد. گزینه‌هایی وجود دارد و وزیر به جمع بندی خواهد رسید و در نهایت هیئت مدیره تکلیف مدیرعامل را مشخص خواهد کرد. فعلاً حکمی برای کسی صادر نشده است. ضمن اینکه اطلاعی از مشکل قضایی فتح الله زاده ندارم.

وی در پایان گفت: من رئیس فدراسیون ووشو هستم و فعلا به عنوان سرپرست معاونت قهرمانی فعالیت دارم. هرگاه سرپرستی‌ام تبدیل معاونت شد، بدون فوت یک روز استعفا خواهد داد و فرایند انتخابات طی می‌شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بی‌خبری قوه قضاییه از پرونده فتح‌الله‌زاده

س دسامبر 17 , 2019
به گزارش مشرق، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز خود در مورد پرونده علی فتح الله زاده و تماس یک مقام مسئول با وزارت ورزش پیرامون حضور وی در استقلال و واریز دستمزد سرمربی این تیم گفت: در مورد فتح الله زاده اطلاعی ندارم.وی افزود...