دیاباته یا ترابی؛ کدام بهتر است؟

به گزارش مشرق، لیگ نوزدهم تحت درخشش دو ستاره پرسپولیس و استقلال جلو می‌رود. مهدی ترابی یک تنه کالدرون را از بحران نجات داده و در هر بازی با استفاده از استعداد ذاتی‌اش نتیجه را درمی‌آورد. از آن سو دیاباته هم پا پس نمی‌کشد و به اندازه ترابی گل زده است.

این رقابت تا جایی جلو رفته که هر کدام از این دو بازیکن تا این مقطع از فصل 6 گل زده‌اند، ترابی دو و دیاباته یک پاس گل داده‌اند و ستاره پرسپولیس یک پنالتی هم گرفته است. البته نکته مهم این مقایسه این است که دیاباته 534 دقیقه کمتر از ترابی بازی کرده و از آن سو ترابی مانند دیاباته مهاجم هدف نیست.

تمام آمارهای زیر بر اساس داده‌های متریکاست

دیاباته شوت‌زن‌تر

مهاجم استقلال در هر مسابقه به طور میانگین بیش از چهار مرتبه با شوت دروازه حریفان را تهدید می‌کند. شیخ دیاباته آمار نزدیک به 2 شوت در چارچوب در هر نود دقیقه را در استقلال دارد که بی‌نظیر است. اوج شاهکار شیخ هم بازی با تراکتور بود. در آن بازی هر شش شوت دیاباته در چارچوب مظاهری بود که نیمی از آنها گل شد.

بیشتر بخوانید:

رقابت عجیب دیاباته با حامد لک

مهدی ترابی به طور میانگین 2.5 شوت در هر بازی می‌زند که نزدیک به یک شوت او در چارچوب قرار دارد. ترابی در هیچ مسابقه این فصل بیشتر از دو شوت در چارچوب نزده است.

برتری مهدی ترابی در خلق موقعیت

دیاباته در این فصل فقط یک پاس کلیدی داده و ترابی دو برابر او موفق به انجام این کار شد. دیاباته به جز همان یک پاس گل، پاس کلیدی دیگری نداشت، اما ترابی به طور میانگین 1.6 مرتبه در هر 90 دقیقه با پاس‌هایش بازیکنان پرسپولیس را صاحب موقعیت کرده است.

مقایسه در سایر آیتم‌ها

تفاوت سبک بازی دو بازیکن، به وضوح در برتری‌شان در هر فاکتور مشخص است. دریبل موفق ترابی دو برابر شیخ بوده و پیروزی در نبردهای هوایی دیاباته نزدیک به پنج برابر مهدی ترابی. دو بازیکن در خطا گرفتن از حریف به یک اندازه موفق بودند و ترابی در کمک به دفاع فعال‌تر از مهاجم استقلال بوده است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خبر خوش مازیار ناظمی درمورد استراماچونی

چ دسامبر 11 , 2019
به گزارش مشرق، مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش خبر از حضور استراماچونی روی نیمکت استقلال در دیدار شنبه برابر شاهین شهرداری خبر داد. او در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت:"بعد از مرحله خشم، اکنون استرا وارد می‌شود! خوب مسائل مالی حل شده‌تر! شد و استراماچونی...