جواد زرینچه: حق من حیا کن رها کن نبود؛ کار پرسپولیسی‌ها در وزارتخانه راحت‌تر انجام می‌شود

جواد زرینچه

سرپرست تیم فوتبال استقلال گفت: امیدوارم قول بازگشت استراماچونی عین حرفهای گذشته آقایان دروغ نباشد و واقعا او را برگردانند

        

 به گزارش استقلال نیوز، جواد زرینچه سرپرست تیم فوتبال استقلال که امروز میهمان برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم بود در خصوص مسائل مختلف صحبت‌هایی را انجام داد که در ادامه می خوانید:

* از اسطوره‌های استقلال هستم بدون اینکه حق کسی را خورده باشم
در سالهای گذشته زمان آقای حجازی اتفاقاتی افتاد که باعث برکناری او شد. مدیریت وقت ایشان را کنار گذاشتند و آمدند بازی سایپا را بزرگ کردند و گفتند بازیکنان باعث شدند آقای حجازی اخراج شود اما اینگونه نبود و خودشان آقای حجازی را اخراج کردند. چرا نباید ناراحت شوم؟ من یکی از اسطوره های این باشگاه هستم. 13 سال خالصانه، صادقانه بدون اینکه از کسی ریالی گرفته باشم و حق کسی را خورده باشم برای این تیم زحمت کشیدم. من برای تیم ملی این مملکت زحمت کشیدم. برای استقلال از جیب خودم خرج کرده ام چون من عاشق تیم استقلال هستم. مثلا به هتل می رویم تا پول باشگاه بیاید دو روز طول می کشد و ما باید خودمان کارت بکشیم، بچه ها را به اردو ببریم و...
از این بابت ناراحت شدم که این حق من نبود به من بگویند زرینچه حیا کن استقلال را رها کن. آنهایی که با این شعار می آیند، آنها باید استقلال را نبینند. استقلال مال من و امثال من است، زمانی که این باشگاه پول نداشت، ما پای این تیم ایستادیم و آن را نگه داشتیم. امثال مرحوم پورحیدری، آقای حجازی، آقای جباری، آقای روشن و خیلی از بچه ها با من همبازی بودند اما این راهش نبود. این برخوردها خطی بود.
* می دانم بعضی از هوادارانی که تجمع کردند از چه کسانی خط گرفته اند 
من آدم این آقایان را می شناسم که جلوی باشگاه آمدند و شعار دادند. کسی که استقلالی باشد نمی رود لوگوی باشگاه استقلال را بردارد و مشکی کند. باشگاه را به هم بزند، صندلی ها را بریزد و کامپیوتر را بشکند. اینها استقلالی نیستند. همین آدمها را من قبل از اینکه داخل زمین بروم دیدم و به آنها گفتم به رفیقتان بگویید بالاخره کار خودش را کرد و آرامش استقلال را گرفت. آمدند در گوش بازیکنان ما گفتند فلانی دارد می آید. این آقایان تا این حد وقیح هستند و آرامش تیم ما را گرفتند و نگذاشتند از بازی پیکان به سلامت عبور کنیم.
* اشکهایم برای سختی‌هایی بود که کشیدم
اشکهای من برای سالهای سختی که با استقلال بودم و برای هوادار این تیم خالصانه زحمت کشیدم. اشکهای من برای توهین نبود و هیچوقت از حیا کن رها کن ناراحت نشدم. ناراحتی ام از این بود که کسی که سالهای سال صادقانه و خالصانه برای این تیم کار کرده به او حمله شده، آن هم به خاطر کسانی که ول کن استقلال نیستند.این افراد نیستند  اما حاشیه هایشان هست. از پیشکوستان سوءاستفاده می کنند و آز آنها می خواهم آلت دست این آقایان قرار نگیرند.
* در سالهای گذشته املاک استقلال به نام چه کسانی خورده است؟
 
شما شک نکنید اگر منافعی برای من نداشته باشد دست به این کارها نمی زنم. در سالهای گذشته املاک و مستغلات استقلال به نام چه کسانی خورد؟ غیر از کمپ حجازی جاهای دیگری هست که به اسامی دیگری ثبت شده است. سمت دماوند قرار بود زمینی را به شکل تعاونی در اختیار پیشکسوتان قرار بدهند، زمان ما و قبل از ما هم بود. متراژ آن زیاد بود، نمی خواهم به کسی تهمت بزنم و کسی را زیر سوال ببرم ولی یک نمونه را می گویم، بازیکنانی که قرارداد یک ساله داشتند کنار می آمدند و 400 میلیون بابت رضایتنامه می دادند! می گفتند چون شما قرارداد ندارید، باید بابت رضایتنامه پول بدهید و از قرارداد 500 میلیون 250 میلیون را بازیکن برمی‌داشتند.از قوه قضائیه می خواهم به این مسائل ورود کند. امثال ما را باید می بردند تا به آنها می گفتیم مستنداتی هم هست. واقعیت این است که کسی اگر می تواند به این مسئله کمک کند خود بازیکنان هستند که می توانند بدون اینکه شناسایی شوند در این باره صحبت کنند.
* ماجرای سرمربیگری قلعه‌نویی در استقلال
دوره من در هیات مدیره زیاد طول نکشید و من هم تازه فهمیدم. ما برای انتخاب سرمربی از 4 نفر رزومه گرفته بودیم و شب که جلسه را ترک کردیم 12 شب فهمیدم حکم آقای قلعه نویی صادر شده است. ما جلسه را ترک کردیم تا ببینیم فردا چه اتفاقی می افتد که این اتفاق صورت گرفت. مشکلات زیاد است و از زمانی که ما بازی می کردیم این تیم مشکلات و گرفتاری هایی دارد.
* امیدوارم قول منزوی مثل وعده‌های قبلی دروغ نباشد!
 امیدوارم قول بازگشت استراماچونی عین حرفهای گذشته آقایان دروغ نباشد و واقعا او را برگردانند و این اتفاق خوب برای استقلال بیفتد. بچه های باغیرت تیم با آمدن استراماچونی قدرت گرفته اند و امیدوارم همین رویه را در این مسیر سخت داشت باشیم و ما بازی های پلی آف آسیایی و جام حذفی را داریم که مهم ترین فاکتور برای موفقیت در نها بازگشت استرا است و اگر برنگردد تیم به بحران می خورد.امیدوارم با استراماچونی به توافق برسند، طبق شنیده من 150 هزار دلار یا یورو از حقوق او عقب افتاده است و او 100 هزار دلار هم پیش می خواهد و در مجموع باشگاه باید 250 هزار یورو در حال حاضر بدهد و اینکه قرارداد دو ساله او یک ساله شود. این اتفاقات را باشگاه قبول کرده تا ما استراماچونی را داشته باشیم و بدون او نمی توانیم موفق شویم. هواداران خوبی داریم و با همین روال امیدواری زیادی به این تیم داریم.
* ماجرای ناراحتی استراماچونی و ماجرای سرکار گذاشتن او توسط باشگاه
این مشکلات از زمان ورود او بوده است به خاطر شرایطی که ما داریم. استراماچونی نمی داند ما تحریم هستیم و مشکلات مالی داریم، اما خودمان که می دانیم. مسئولان می توانستند جلوتر از مربی حرکت کنند تا به این مشکلات نخوریم و با احساسات هواداران بازی نکنیم. جابجایی پول خیلی سخت است و باشگاه های دیگر هم درباره مربیان و بازیکنان خارجی این مشکل را دارند اما مسئولان که آگاهی دارند، باید جلوتر حرکت می کردند.
* از رقم درخواستی استراماچونی اطلاعی ندارم
من اطلاعی از میزان و شرایط قرارداد استراماچونی ندارم و امیدوارم به هر شکل این موضوع حل شود. استراماچونی قرارداد دارد و مبلغ آن هم معلوم است. توافق جدیدی که خلیل زاده دیشب برای آن رفته است امیدوارم موفقیت آمیز باشد و به خواسته های استراماچونی در شرایطی که تیم ما دارد و هواداران درخواست دارد عمل شود.
* سال گذشته استقلال 40 میلیارد بابات خارجی‌ها خرج کرد
 مشکلات همیشگی قراردادهای خارجی ناشی از عدم آگاهی به قوانین و عدم حرفه ای بودن است. انگار که فکر کرده اند با یک مربی ایرانی نشستند و قرارداد می بندند. سال گذشته استقلال 40 میلیارد تومان بابت غرامت به خارجی هایش داده است که پول کمی نیست. اگر مربی خارجی می آورند باید قرارداد حرفه ای ببندند و تعهداتشان را انجام بدهند نه اینکه مربی شکایت کند و 6 سال دیگر به پولش برسند. برانکو، شفر، ویلموتس همگی طلب دارند. این پول را باید چه کسی بدهد؟ هوادار. گرفتاری هایش برای کیست.در این سالها چه استقلال چه تیم های دیگر به اینکه هوادار را چه در سطح ملی چه باشگاهی راضی نگه دارند توجه نکرده اند. اما باید به خواسته های مردم گوش داده شود و به آنها احترام بگذارد. حال و روز ما خوب نیست نه در ورزش و نه مسائل اجتماعی. به مردممان فکر کنیم که خوب و زحمتکش هستند. ان شاءالله مسیری برویم که آنها دغدغه ای نداشته باشند و این دلخوشی را از هواداران نگیریم.
* کار پرسپولیسی‌ها در وزارتخانه راحت‌تر انجام می‌شود
خود پرسپولیسی ها هم مشکلات دارند و نزدیک 16، 17 میلیارد به برانکو بدهکارند اما یک موقع‌هایی آوانس هایی به آن طرفی ها می دهند که هوادار ناراحت می شود. مثلا کارهای پرسپولیسی ها خیلی راحت تر انجام می شود، آنها قوی تر هستند و در وزارتخانه کارشان راحت تر انجام می شود. استقلال و پرسپولیس بدون یکدیگر معنایی ندارد و گرمی فوتبال با این دو تیم و هواداران آن است دغدغه های هواداران را درک کنید چیز زیادی نیست. این همه فساد می شود آن وقت سالی 100 میلیارد برای باشگاه استقلال با این همه هوادار چیزی است؟شک نکنید سلطانی فر و مجموعه اش به این دو تیم علاقمندند و آدمهای خوبی هستند و دوست دارند ورزش کشور پیشرفت کند اما متاسفانه حمایت آنها خیلی کمرنگ است و قوی نیست. استقلال و پرسپولیس قوی تر از این باید حمایت شوند. در زمانی که ما بازی می کردیم هر موقع حال وهوای استقلال و پرسپولیس خوب بود حال و هوای تیم ملی هم خوب بود شادی این 8 هفته با استراماچونی با پول خریدنی نیست چرا وقتی می توانیم کاری کنیم که مردم را شاد داشته باشیم انجام نمی دهیم؟ این خدمت کردن جای دوری نمی رود و همیشه مردم قدردان وزارت ورزش و مسئولان خواهند بود.
* ماجرای حذف عجیب از آسیا و سقوط استقلال به لیگ دو
اگر طلب پروپیچ پرداخت نمی شد استقلال به لیگ دو سقوط می کرد! خدا پدر و مادر خطیر را بیامرزد که با کارهایی که کرد بدهی های فیفا برای بازی در جام جهانی پرداخت شد و از این خطر رها شدیم.
* غفوری 10 درصد از طلبش را گرفته، خیلی‌ها هم نگرفته‌اند
مهم ترین مشکل ما مالی است، از کاپیتانمان وریا غفوری که 10 درصد پولش را گرفته تا بچه های دیگر که پولی نگرفته اند و آبروداری کرده اند، گلایه‌های آنها هم در جلسه گذشته هم مدیریتی و هم مالی بود. به آقای فتحی خسته نباشید می گویم، تا جایی که توانستند زحمت کشیدند و معتقدم این موضوع دیر یا زود شدن باید مدیریت می شد.
بازیکن جدیدی آمده که قراردادش 300 میلیون بوده و از آن 30 درصد گرفته، بازیکنی که از قدیم داشتیم مثل وریا و روزبه و فرشید و سیدحسین، پارسال باید تسویه می کردند اما امسال 10 درصد 12 درصد گرفته اند. دغدغه همه ما مسائل مالی است و همیشه گرفتار آن هستیم. باید یک جا یک تصمیم قوی گرفته شود آیا ما استقلال و پرسپولیس و فوتبال را می خواهیم؟ روزانه نمی شود مدیریت کرد.
* شایعه اتهام پولشویی به استراماچونی در ایتالیا درست است 
اتهام پولشویی به استراماچونی در ایتالیا درست است، دلیلی ندارد او دروغ بگوید. شما می بینید در شرایطی که کشور ما دارد این اتفاقات می افتد رصد می شود پولهایی که از ایران خارج می شود بلوکه می شود تا تایید شود از کجا آمده پولشویی است یا تمیز است.
* درخواست یک استقلالی از رئیس جمهور
 من نه در فضای مجازی هستم نه می خواهم هوادار جمع کنم. از آقای رییس جمهور یک خواهشی دارم. مردم ما خیلی خوب هستند و لیاقتشان خیلی از بالاتر چیزی است که در آن زندگی می کنیم. امیدوارم به خواسته های مردم توجه شود، همینطور به خواسته های هواداران باشگاه ها و امیدوار روزی برسد که ما دغدغه نداشته باشیم و کنار هم با دل خوش زندگی کنیم و به جای بداخلاقی به هم عشق بورزیم. نخواستم کسی را متهم کنم و تهمت بزنم و امیدوارم استقلال به جایی که می خواهد با این هواداران و استراماچونی و بازیکنان برسد

اخبار باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نزدیک بود استقلال به لیگ دو سقوط کند

چ دسامبر 11 , 2019
به گزارش مشرق، جواد زرینچه سرپرست تیم فوتبال استقلال درباره مشکلات مالی این باشگاه توضیحاتی داد و به ماجرای پرداخت مطالبات ۴۳۰ هزار دلاری پرو پئیچ بازیکن سابق این تیم اشاره کرد.زرینچه گفت: اگر پول این بازیکن را نمی دادیم قطعا به لیگ دسته دوم سقوط می کر...