صادقی: استراماچونی خیلی ریسک می‎کند

به گزارش مشرق،‌ امیرحسین صادقی درباره ناکامی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم‌های بحرین و عراق در مرحله انتخابی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: خیلی از مسائل را زود فراموش می‌کنیم که این اصلا خوب نیست. ما دوران خوبی در زمان کارلوس کی‌روش داشتیم، اما حالا با دو شکست حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شده است.

وی افزود: بعد از باخت به عراق، سرمربی تیم ملی ایران در صفحه مجازی‌اش می‌گوید شکست عمدی بوده و فنی نبوده است. راست یا دروغ این صحبت‌ها را نمی‌دانم، اما نمی‌دانم فدراسیون فوتبال چرا اجازه داد این شرایط به وجود بیاید. کی‌روش به فکر مردم ایران بود و می‌دانست چطور رفتار کند. او با یک‌سری از سختی‌ها ساخت و کارش را پیش برد. امروز اما، ویلموتس به جای اینکه از دلایل شکست مقابل عراق صحبت کند، در صفحه مجازی حرف‌های دیگری مطرح می‌کند.

مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به از دست رفتن جایگاه ایران در رده اول رنکینگ آسیا گفت: رنکینگ برای فوتبال ایران بد جا افتاده است. اگر رده ایران دو سه رتبه دیگر پایین بیاید، جایگاه اصلی فوتبال ما را نشان می‌دهد. شاید به دلیل برخی نتایج در رده تیم‌های پایه، در رنکینگ آسیا در صدر جدول بودیم، اما جایگاه اصلی تیم ملی اینجا نیست. ما چه در دوران کی‌روش و چه هر مربی دیگری در آسیا قهرمان نشده‌ایم و خودمان را با رنکینگ (رده‌بندی) گول می‌زنیم. پایین آمدن رده ایران، جایگاه اصلی تیم ملی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل استقلال به اعضای تیم پاداش داد

صادقی ادامه داد: خیلی سخت از پَس تیم‌های بزرگ آسیا برمی‌آییم و زمان کی‌روش هم این ضعف را داشتیم. تیم‌های باشگاهی ما هم می‌توانند تیم‌های درجه دو، سه آسیا را ببرند. مهم بردن تیم‌های بزرگ است. با نسل فوتبالی خوبی که در اختیار داریم، چرا نباید نتیجه بگیریم؟ حتما ایرادی داریم که نمی‌توانیم بازی‌ها را ببریم. نمی‌گویم امکانات ما از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری خیلی خوب است، اما در سطح معمولی خوب است و باید بتوانیم مقابل رقیبانی، چون ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا هم نتیجه بگیریم.

وی درباره وضعیت تیم استقلال اظهار داشت: استقلال ۶، ۷ سال است که نتیجه نگرفته و ریزش زیادی در سطوح مدیریت، کادر فنی و بازیکن داشته است. امسال با توجه به تغییرات زیاد، این تیم نیاز به معجزه داشت. ریسک کردن در کارهای استراماچونی حرف اول را می‌زند. او در هر بازی تیم را با ریسک بالایی به زمین می‌فرستد. این مدل بازی باعث شد تا استقلال در هفته‌های ابتدایی پیروزی را از دست داده یا شکست بخورد. این تاکتیک الان روی خوب خود را به استقلال نشان داده و تیم توانسته نتایج خوبی بگیرد.

مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: در این بین مدیریت باشگاه باید اهمیت زیادی به تیم بدهد و اجازه ندهد حواشی مانعی برای پیشرفت باشد. وقتی تغییرات زیاد باشد، نتیجه خوبی نخواهد داد. تیم پرسپولیس هم به دلیل تغییرات مدیریتی دچار بحران شده و اگر مدیران قبلی سر جای قبلی خود بودند، شاید اتفاقات بهتری برای این تیم رقم می‌خورد. با شکست سرخ‌پوشان مقابل نفت مسجدسلیمان، شرایط تیم به لحاظ روحی - روانی پیچیده شد. استقلال در سال‌های اخیر از درون خود ضعف داشت و کسانی داخل باشگاه قرار داشتند که دنبال سهم خود بودند. امروز بازیکنان طوری بازی می‌کنند که بیشتر به فکر تیم هستند و قطعا راه سختی هم در پیش دارند.

صادقی در واکنش به شعار‌های هواداران استقلال علیه امیرحسین فتحی و اینکه مدیرعامل استقلال اعتقاد دارد شعار‌ها علیه او خط دهی شده است، گفت: نمی‌توانیم بگوییم خط دهی شده نیست، چون وقتی تیمی نتیجه نگیرد، هواداران استقلال نام‌هایی را می‌آوردند که در گذشته در استقلال بوده و شاید در آینده باشند. هوادار وقتی این شعار‌ها را می‌دهد که از نتیجه نگرفتن تیم خسته شده باشد، اما امسال بحث غرض‌ورزی نیست و شعار‌ها واقعیت مسئله است. وقتی فقط حرف می‌زنید و عمل نمی‌کنید، هوادار این شعار‌ها را می‌دهد. با دروغ گفتن و وعده دادن کار‌ها عملی نمی‌شود و باعث خراب شدن نگرش هوادار خواهد شد. انتقاد از مدیریت باشگاه تنها بحث هوادار نیست و پیشکسوتان و کارشناسان هم منتقد مدیریت هستند. امروز همه به خوبی فوتبال را می‌فهمند و برای خودشان آنالیزور هستند. چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است. اگر مدیریت استقلال ایراد نداشت، این هجمه‌ها بوجود نمی‌آمد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نگاهی به رکورد جذاب استراماچونی

ش نوامبر 30 , 2019
به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نتایج استقلال در ۱۱ هفته ابتدایی تاریخ لیگ برتر را مشاهده می کنید تا اهمیت رکوردزنی استراماچونی بیشتر مشخص شود. این می‌تواند اولین رکورد گلادیاتور ایتالیایی باشد، اما با نمایش دلچسب آبی‌پوشان در هفته‌های اخیر، بعید است آخ...