باید ایران را می‌بردیم

به گزارش مشرق، طارق همام که این روزها در سلیمانیه مصر بازی می‌کند درخصوص دیدار ایران و عراق به صحبت پرداخت، هرچند در این بین گریزی نیز به وضعیت این روزهای استقلال زدیم و سوالاتی را درخصوص تیم سابق همام از وی پرسیدیم. متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

درخشش خوبی مقابل ایران داشتید و موفق شدید در اردن سه امتیاز مهم به دست بیاورید.

برای صعود به جام‌جهانی قطر باید به مرحله نهایی مقدماتی برسیم، در این مسیر باید ایران را می‌بردیم و به‌خوبی می‌دانستیم درصورت کسب هر 3 امتیاز راه صعودمان به جام‌جهانی هموار خواهد شد. هرچند هنوز هیچ‌چیز برای عراق تمام نشده و فقط کمی مسیرمان برای صعود به مرحله بعدی هموار شده است. قبل از مسابقه گفته بودم هدف ما کسب پیروزی برابر ایران است و بعد از آن روی دیدار برابر بحرین تمرکز کرده‌ایم.

در اردن چندان غریبه نبودید و جو ورزشگاه هم کاملا به نفع عراق بود.

بله، برای ما بازی در ورزشگاه خانگی محسوب می‌شد و یک امتیاز ویژه بود، به‌خوبی دیدید که چطور با استفاده از امتیاز میزبانی و حضور هواداران، از پس ایران هم برآمدیم. از سوی دیگر این موضوع باعث می‌شد تا شانس ما برای پیروزی و صعود به دور بعد بیشتر باشد که مقابل ایران این اتفاق افتاد و حالا منتظر حمایت دوباره هواداران‌مان خواهیم بود تا بتوانیم بحرین را هم شکست دهیم و خیال خود را از صعود راحت کنیم.

چقدر به پیروزی مقابل بحرین امیدوار هستید؟

بازی مهمی را در پیش داریم و چه‌بسا این بازی مهم‌ترین دیدار ما در این مرحله از مسابقات باشد. با برد بحرین همه‌چیز به سود عراق می‌شود و صعود به‌عنوان صدرنشین بیش از هر زمان دیگر محقق خواهد شد. با این برد 13 امتیازی شده و با 2 برد دیگر در دو دیدار تقریبا آسانی که در پیش داریم، با 19 امتیاز صعودمان به‌عنوان صدرنشین قطعی خواهد شد. البته ما باید بازی رفت را هم می‌بردیم که بازی تدافعی حریف در خـــانه این اجازه را به ما نداد و حالا این فرصت را داریم تا ثابت کنیم حتی در بازی رفت هم حق‌مان برد و کسب 3 امتیاز بود.

بیشتر بخوانید:

صحبت طارق همام درمورد شکست ایران

جنگندگی و تعصبت در این دیدار مثال‌زدنی بود.

برای من هیچ‌چیزی بالاتر از پیراهن کشورم اهمیت ندارد و در هر دیداری که برای عراق به میدان می‌روم همه توانم را به‌کار می‌گیرم و تا سرحد جان برای تیم ملی کشورم در هر دیداری تلاش می‌کنم. همان‌طور که گفتم در دیدار با ایران می‌دانستیم چه بازی مهمی را پیش‌رو داریم و 3 امتیاز آن برایمان حیاتی بود و از سوی دیگر برای رسیدن به جام‌جهانی باید این بازی را می‌بردیم. پس طبیعی بود که طی 90 دقیقه همه سعی و تلاش‌مان را به‌کار بگیریم تا این امر محقق شود.
جایت در استقلال خالی است. هنوز بازی‌های این تیم را دنبال می‌کنی؟

استقلال یکی از تیم‌های خاطره‌انگیزی است که در دوران بازیگری در آن بازی کرده‌ام و هنوز هم این تیم را دوست دارم و تا جایی که بتوانم نتایج آن را دنبال می‌کنم.

پس لابد می‌دانی که تیم سابقت این روزها در لیگ برتر ایران خوب نتیجه می‌گیرد!

درست است و به نظرم استقلال با استراماچونی راه افتاده و در این مدت جان تازه‌ای گرفته است. این تیم در ابتدای فصل موفق نبود، چون سرمربـــی تازه‌ای را به خدمت گرفته و نیمی از ترکیب تیمی‌اش تغییر کرده بود، اما حالا با کادرفنی ایتالیایی و هماهنگی بین بازیکنان خوبی که به خدمت گرفته، موفق عمل کرده و امیدوارم در پایان فصل نیز بتواند عنوان قهرمانی لیگ ایران را به دست بیاورد.

صحبت پایانی؟

دوست دارم از هواداران استقلال تشکر کنم که همیشه به من لطف داشته و حتی در این مدت که از این تیم جدا شده‌ام با پیام‌هایشان از من حمایت می‌کنند. من هم امیدوارم بهترین‌ها برای آنها اتفاق بیفتد و با تداوم موفقیت‌های تیم محبوب‌شان همیشه شاد باشند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نصیرزاده: بی‌سوادها صحبت نکنند

س نوامبر 19 , 2019
به گزارش مشرق، هوشنگ نصیرزاده گفت: افرادی که تحت عنوان وکیل و کارگذار بازیکن در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان حاضر می‌شوند نباید به عنوان وکیل بین المللی ورزش از آنها نام برد و آنها نباید در مورد پرونده های دیگران اظهار نظر کنند. وی ادامه داد: افر...