چرا باشگاه تراکتور از دشمنان ایران برائت نمی‌جوید؟/ دلیل سکوت مجلس و فدراسیون به اتفاقات تلخ تبریز چیست؟

سرویس ورزش مشرق – باز هم یک مسابقه در تبریز برگزار شد و باز هم تماشاگران فوتبال از اتفاقات رخ داده در استادیومی که بنا شده تا مردم برای لذت بردن از فوتبال در آن بنشینند و حظ آن را ببرند دل چرکین و سرخورده به خانه برگشتند.

از هر فرد فوتبالی اعم از آبی، قرمز، زرد و هر رنگ دیگری درباره فوتبالی که تراکتور و استقلال به نمایش گذاشتند سئوال کنید مسابقه را برتر از سطح فوتبال ایران توصیف می کنند و زیبایی هایش را این قدر می دانند که ارزش مرور چندباره فیلم بازی را دارد. شاید همین فوتبال زیبا باعث شد تا عده قلیلی که برای تخریب چهره زیبای فضای ورزشی به استادیوم آمده بودند نتوانند به هدفی که در سر داشتند برسند. مسابقه ای که ۶ گل در دل خود جای داد و ۱۶ گل با درخشش دروازه بانان دو تیم در آن به ثمر نرسید چرا باید زشت شروع و زشت تر به پایان برسد؟

بیشتر بخوانید:
 

اطلاعیه کمیته اخلاق در پی شعارهای سیاسی و قومیتی در ورزشگاه‌ها

فدراسیون فوتبال چرا به این سئوال جواب درستی نمی دهد؟ واقعا در تبریز چه خبر است؟ چرا اراده ای برای روغن کاری صندلی های استادیوم یادگار امام تبریز در نیروی انتظامی، حراست اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و هر نهادی که می تواند به این موضوع ورود کند دیده نمی شود؟ چرا مدیران تراکتور چشمان خود را به روی حرکات و شعارهای نژادپرستانه و سیاسی و ضد ایرانی برخی تماشاگران بسته اند؟

نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی همان قدر که به فکر صنعت خودروسازی، معدن مس سُنگون و قالی تبریز هستند باید برای وضعیت بد سال های اخیر استادیوم یادگار روی صندلی نرم و گرمشان تکانی به خود بدهند؟ تا به حال از خود پرسیده اند که این عده از کجا وارد استادیوم می شوند که پرچم آذربایجان و ترکیه به دست و شعر در جیب، سرود می خوانند و ایران و ایرانی را لایق آنچه لیاقت خودشان است می دانند؟ کمیسیون امنیت ملی مجلس منتظر چیست؟

آیا می توانند به خود بقبولانند که نوشتن شعار درباره چکسلواکی و یوگسلاوی بدون اتاق فکر اجنبی بوده و آن عده تماشاگرنما بدون دلیل این پرچم ها را به نمایش در آورده اند؟ اگر آوردن پرچم ژاپن به خاطر ملیت یکی از بازیکنان توجیه دارد، آوردن پرچم آذربایجان و ترکیه و فریاد یکصدای نام این کشورها چه توجیهی دارد؟ آیا چیزی جز شعار و اقدام تجزیه طلبانه است؟!

در میان هواداران تیم‌ تراکتور تبریز، در زمان بازی این تیم با استقلال، این پلاکارد برافراشته‌شده: ««چکسلُواکی یا یوگسلاوی؛ انتخاب با شما»!

آقایان نماینده مجلسی که در نزدیکی انتخابات اسفند ماه مجلس به بهانه یک پنالتی علیه تیم های محبوب شهرشان پای وزیر را وسط کشیده و نامه استیضاحش را امضا کرده اند از جمعه شب تاکنون کجا هستند؟ باور کنیم ویدیوهای تأسف باری که از لابلای سکوها در حین برگزاری بازی بیرون می آمد را ندیده اند؟ عکس العمل برخی طرفداران در حین تلاوت قرآن کریم را ندیدند؟ آیا شعارهای نژادپرستانه را نشنیدند؟

اما در پایان باز هم به متولی فوتبال می رسیم؛ فدراسیون کجاست؟ واکنش فدراسیون و مهدی تاج به این بازی کثیفی که عده ای مخرب در قلب یکی از شهیدپرورترین استانهای کشور به راه انداخته اند چیست و چرا منفعلانه رفتار می کنند؟ در این سالها هر بار استقلال و پرسپولیس به تبریز می روند شاهد این اتفاقات بوده ایم و هشدار می دهیم همین امروز جلوی این روزنه تعفّن را بگیرید مبادا دیر شود!

یکبار برای همیشه این موج تلخ و مُتعفِّن را از بین ببرید تا دیار ستارخان و باقرخان که از صدها سال پیش مظهر استقامت و پایداری مقابل هجوم و نفوذ اجنبی های شمال، غرب و شمال‌غرب کشور بوده از وجود چنین ناخالصی هایی پاک شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دستگیری ۷ تماشاگر بازی تراکتور - استقلال

ی نوامبر 3 , 2019
به گزارش مشرق، حسین ذوالفقاری در حاشیه جلسه ستاد اربعین در جمع خبرنگاران درباره‌ی رسیدگی به شعارهای غیر فوتبالی برخی تماشاگران بازی استقلال – تراکتور اظهار کرد: ۷ نفر تاکنون بازداشت شده‌اند که آنها حرکت خارج از عرف فوتبال انجام دادند که البته تعدادشان ...