رکورد ۱۵ ساله دنیزلی برابر استقلال شکست/ بادامی که در کام مصطفی پاشا تلخ شد!

سرویس ورزش مشرق – سبک کاری مصطفی دنیزلی در امر مربیگری باعث شده تا همواره تیم های تحت امر این مرد ترکیه ای فوتبالی شاداب، تاکتیک محور و البته هجومی را به نمایش بگذارند و در نقطه مقابل مصاف تیم های تحت امر این مربی رودرروی استقلال که در طول سالها به ندرت فوتبالی تدافعی را به نمایش گذاشته سبب شده دیدارهایی جذاب و تماشایی از آب دربیایند. نمونه دم دستی این ادعا دیدار هفته نهم لیگ برتر نوزدهم در تبریز بین تراکتور دنیزلی و استقلال تهران.

مرور دیدارهایی که تیم های این مربی ترکیه ای با استقلال داشته اند ثابت می کند این شکست طعم بدی برای او داشت چون او عادت به شکست خوردن از استقلال نداشت. تیم های او پیش از این ۶ بار برابر استقلال قرار گرفته بود که حاصل آن ۳ پیروزی برای دنیزلی، ۲ تساوی و یک برد برای استقلال بود.

*اولین مسابقه اولین شکست؛

هفته بیستم لیگ چهارم (پاس ۱- استقلال ۲)

پاس به عنوان مدافع عنوان قهرمانی عملکرد بدی در طول فصل داشت و همین مساله باعث قطع همکاری با مجید جلالی شد. مسئولان پاس برای حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا به دنبال یک مربی مصاحب نام بودند و با مصطفی دنیزلی که کارنامه درخشانی در فوتبال ترکیه داشت به توافق رسیدند و از این طریق دنیزلی وارد فوتبال ایران شد.

دنیزلی در روزهای نخست مربیگری خود برابر استقلال قرار گرفت و در آن بازی ابتدا با گل آرش برهانی از حریف پیش افتاد ولی استقلال توسط غلامرضا عنایتی و فرزاد مجیدی به گل رسید تا اولین برتری استقلال مقابل دنیزلی شکل گیرد.

*دومین مصاف اولین پیروزی؛

هفته دوم لیگ پنجم ( پاس ۱- استقلال۰)

از ابتدای لیگ پنجم مشخص بود که دو تیم پاس و استقلال مدعیان اصلی قهرمانی هستند. این دو تیم در هفته دوم به مصاف هم رفتند و پاس با شلیک جواد شیرزاد از پشت محوطه جریمه برابر حریف خود به برتری دست یافت.

*سومین مصاف تنها تساوی بی‌گل؛

هفته هفدهم لیگ پنجم (استقلال ۰- پاس۰)

این بازی تنها دیداری است که تیمهای تحت هدایت مصطفی دنیزلی موفق به گلزنی به استقلال نشده‌اند. این بازی گلی نداشت و در جدال رودروی استقلال و پاس این پاس بود که عملکرد بهتری داشت ولی در پایان فصل استقلال گوی سبقت را از رقیب خود ربود و به اولین قهرمانی در لیگ برتر دست یافت.

*چهارمین مصاف دومین برد؛

هفته هشتم لیگ ششم (پرسپولیس ۲- استقلال۱)

برای مصطفی دنیزلی که سابقه کار کردن در تیمهای پرطرفدار ترکیه را داشت حضور در یک تیم پرتماشاگر مثل پرسپولیس بسیار جذاب بود. پرسپولیس که چند فصلی خوب نتیجه نمی‌گرفت این مربی معروف را استخدام کرد. پرسپولیس در هفته هشتم برابر رقیب دیرینه خود که مدافع عنوان قهرمانی هم بود قرار می‌گرفت. استقلال در همان دقایق ابتدایی توسط امیرحسین صادقی به گل رسید ولی پرسپولیس در نیمه اول با اشتباه مهدی رحمتی، توسط مهرزاد معدنچی گل خورده را جبران کرد و در نیمه دوم با ضربه چیپ مرحوم مهرداد اولادی به برتری دست یافت. دنیزلی که کارش را در پرسپولیس با از دست دادن قهرمانی جام حذفی و چند نتیجه نامناسب آغاز کرده بود با این نتیجه در دل هواداران جا باز کرد.

*پنجمین مصاف دومین تساوی؛

هفته بیست و سوم لیگ ششم (استقلال ۱- پرسپولیس۱)

استقلال قبل از دربی رقابت نزدیکی با سایپا برای تکرار قهرمانی داشت و پرسپولیس با ۱۲ امتیاز کمتر از این تیم پنجم بود. پرسپولیس در این بازی طوفانی آغاز کرد و توسط علیرضا نیکبخت واحدی به گل رسید. این تیم موقعیت‌های زیادی از جمله یک ضربه پنالتی را از دست داد و درخشش وحید طالب لو مانع از نتیجه‌گیری سرخپوشان شد تا اینکه در نیمه دوم شیث رضایی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و بازی با همان نتیجه به پایان رسید.

*ششمین مصاف دربی ایمون زاید؛

هفته بیست و چهارم لیگ یازدهم ( استقلال ۲ – پرسپولیس ۳)

پرسپولیس در لیگ یازدهم بدترین روزهای تاریخ خود را تجربه کرد و همین مسئله باعث شد تا دوباره مسئولان این تیم از مصطفی دنیزلی کمک بگیرند و این مربی مجدداً به فوتبال ایران بازگشت. استقلال در آن مقطع در فرم بسیار خوبی به سر می‌برد و در ۴ دربی رسمی قبلی به پیروزی دست یافته بود.

پرسپولیس در دربی برگشت لیگ یازدهم امیدوار بود که تا با کمک از سابقه درخشان دنیزلی در دربی روند بردهای پیاپی آبی‌پوشان را متوقف کند ولی بازی برخلاف میل آنها پیش رفت و استقلال با ۲ گل پیش افتاد ولی تعویض‌های طلایی دنیزلی بازی را به نفع پرسپولیس ده نفره برگرداند. ایمون زاید هت‌تریک کرد و مهدوی‌کیا و بادامکی هر کدام یک پاس گل دادند تا یکی از هیجان‌انگیزترین بازیهای تاریخ لیگ برتر شکل گیرد.

*هفتمین مسابقه تلخ ترین شکست؛

هفته نهم لیگ نوزدهم (تراکتور ۲ – استقلال ۴)

در حالی که تراکتور با دنیزلی هفته های موفقی را تا پیش از دیدار با استقلال طی کرده بود به یکباره در آبادان اولین شکست را پذیرفت تا با روحیه ای انتقامی برای جبران باخت قبلی استقلال را در تبریز زمین گیر کند. شاگردان دنیزلی ابتدا توسط محمدرضا آزادی به گل رسیدند ولی تیم سرحال استقلال با دیاباته مهاجم سیه چرده مالیایی اش در همان نیمه گل خورده را تلافی کرد. دیاباته در نیمه دوم دو بار دیگر به تراکتور گل زد تا شوک بزرگی به تیم دنیزلی وارد شود ولی مرد خوش تیپ ترکیه ای تیمش را به جلو فراخواند تا ساسان انصاری بازیکن تعویضی اش روی پاس مسعود شجاعی دیگر بازیکن تعویضی اش یکی از گل ها را جبران کند اما شوت مهار نشدنی علی کریمی در دقایق آخر، گل چهارم و سند شکست تلخ دنیزلی روبروی استقلال را مهر و امضا کرد! آن هم در روزی که این ترکیه ای در جمع آذری های کشورمان می خواست طعم بادام خوشبختی را در کامش بچشد اما استراماچونی مانعش شد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با صحبت پروین درمورد استقلال موافقم

ی نوامبر 3 , 2019
به گزارش مشرق، مرتضی کرمانی مقدم در خصوص ارزیابی‌اش از وضعیت این روزهای پرسپولیس، گفت: در ابتدای فصل در مصاحبه‌ای گفتم که باید به کالدرون زمان داد و الان هم می‌گویم که باز هم باید به او زمان بدهند اما پرسپولیس پتانسیل مناسبی ندارد. در خط حمله واقعاً تی...