مهمترین نیاز استقلال در آسیا

به گزارش مشرق، صمد مرفاوی در خصوص عملکرد تیم استقلال طی هفته‌های گذشته و همچنین دیدگاهش نسبت به سرمربی ایتالیایی این تیم صحبت‌هایی را انجام داده که در زیر می‌خوانید.

* کیفیت فنی استقلال بهتر شده است

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: پیروزی‌های استقلال در هفته‌های اخیر از نظر روحی و روانی روی این تیم تأثیرگذار بوده ضمن آنکه کیفیت فنی تیم هم بهتر شده  است. اما از نظر من استقلال برای آنکه روند بهتری داشته باشد باید برخی چیزها را تغییر بدهد.

*استقلال در برخی از پست‌ها کمبود بازیکن دارد

مرفاوی تأکید کرد: وقتی به تیم استقلال نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که استراماچونی کمبودهای زیادی دارد. مثلاً در برخی از پست‌ها استقلال باید مهره‌های کارساز داشته باشد که به قول ما فوتبالی‌ها کار را دربیاورد این یک اشکال در تیم بزرگ استقلال است و باید در آینده این اشکالات رفع شود اگر این اتفاق رخ ندهد مطمئن باشید در بازی‌های بزرگ دچار مشکل خواهد شد.

*وظیفه ما است از بازیکنان حمایت کنیم

سرمربی تیم سابق استقلال با اشاره به اینکه آبی‌پوشان باید پست‌های خود را تقویت کنند، گفت: اگر می‌گویم تیم به مهره‌های بیشتری نیاز دارد دلیلش این است که استقلال باید در آسیا شرکت کند و طبیعتاً تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا با بهترین شرایط فنی و روحی و روانی در این مسابقات شرکت می‌کنند. این را هم بگویم که در حال حاضر نمی‌شود کاری کرد و سرمربی استقلال باید با همین تیم جلو برود اما ما هم وظیفه داریم روحیه بازیکنان تیم را تقویت کنیم و آنها را تخریب نکنیم چون تا زمانی که بازیکنان جدید جذب شوند استقلال به تمامی نفراتش نیاز دارد.

* در بازی با تراکتور مشکلات استقلال نمایان می‌شود

وی در خصوص اینکه دیدار حساس آبی‌پوشان مقابل تراکتور را چطور می‌بیند، گفت: دلیل صحبت‌هایم این بود که استقلال در چنین بازی‌هایی دچار مشکل نشود. طبیعتاً با این تیم مشکلات استقلال مقابل تراکتورسازی مشخص خواهد شد و من معتقدم مسابقه روز جمعه بسیار سخت خواهد بود. اما هدف تیم هم باید این باشد که از این بازی‌ها امتیاز بگیرد در غیر این صورت تیم استراماچونی دچار مشکل خواهد شد.

*بهتر بود یک مربی ایرانی در کنار استراماچونی حضور داشت

وی در خصوص اینکه ارزیابی‌اش از عملکرد سرمربی ایتالیایی چیست، گفت: استراماچونی از یک فرهنگ دیگر آمده و بهتر بود یک ایرانی در کنارش حضور داشت. اگرچه جواد زرینچه به عنوان بازیکن با سابقه و پیشکسوت استقلال در این تیم حضور دارد ولی به هر حال او نمی‌تواند در مسائل فنی دخالت کند و شاید بهتر بود مسئولان باشگاه یک مربی ایرانی را به کادر فنی استراماچونی اضافه می‌کردند. این مربی خودش تیم را نبسته ولی حالا هم که آمده باید کارش را پیش ببرد مگر آنکه خودش نخواهد در مجموع او حالا با شرایط کنار آمده و من امیدوارم همه چیز برایش فراهم شود تا کارش را خوب انجام دهد. 

بیشتر بخوانید:

هشدار پیشکسوت استقلال درمورد تراکتور

*دیاباته کمکی به استقلال نکرده است

مهاجم سابق استقلال در خصوص عملکرد دیاباته گفت: من انتظار داشتم دیاباته بهتر از این باشد. هنگامی که او به استقلال آمد بدنش آماده نبود  بعد از آن هم دچار مصدومیتی شد که او را از شرایط بازی دور کرد. طبیعتاً الان هم تا وی به شرایط ایده‌آل برسد زمان‌بر است پس تا الان کمکی به استقلال نکرده است. ما وقتی یک بازیکن خارجی می‌آوریم می‌خواهیم او به تیم کمک کند نه اینکه تیم به بازیکن کمک کند. در مورد میلیچ هم همین‌ نظر را دارم و او کاری انجام نداده است.

*به تبریزی باید از نظر روحی کمک شود

مرفاوی در ادامه گفت‌وگو در خصوص عملکرد تبریزی نیز گفت: تبریزی نیروی ما و یک بازیکن ایرانی است و باید به او کمک شود. او از نظر روحی تمرکز ندارد ولی تمام تیم باید به وی کمک کنند که روحیه‌اش برگردد. او یک بازیکن خارجی نیست که با پول زیاد و متفاوت نسبت به بازیکنان دیگر جذب شده باشد بنابراین باید به یک بازیکن ایرانی که در فوتبال کشورمان بازی می‌کند کمک کرد اما همچنان معتقدم بازیکنان خارجی که به ایران می‌آیند باید یک سروگردن از بازیکنان خودمان بالاتر باشند.

*ویلموتس باید در تیم ملی توازن ایجاد کند

وی در خصوص عملکرد تیم فوتبال ایران مقابل بحرین و دیدار آینده مقابل عراق در بصره گفت: تیم ملی ما از نفرات خوبی برخوردار است و بهتر هم می‌شود اما از نظر من این تیم باید منطقی‌تر فوتبال بازی کند. تیم ملی باید با برنامه به فکر صعود باشد و اینکه یک مربی بگوید من تهاجمی تیمم را به زمین می‌فرستم کار درستی نیست. فوتبال فقط حمله کردن نیست و نیاز به دفاع هم دارد. اینکه به‌به و چه‌چه کنیم که مربی هجومی خارجی آوردیم کار درستی نیست. فوتبال روز دنیا هم به دفاع ختم می‌شود و هم به حمله. به نظر من تیم ملی ما می‌تواند موفق شود به شرط اینکه این توازن توسط سرمربی تیم ملی رعایت شود. 

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صمد مرفاوی: استقلال همچنان به بازیکن جدید نیاز دارد؛ انتظار داشتم دیاباته بهتر از این باشد!

س اکتبر 29 , 2019
سرمربی سابق و پیشکسوت استقلال گفت: استقلال همچنان در بعضی از پست ها نیاز به بازیکن دارد و اگر این مشکل را رفع نکنند این تیم در لیگ قهرمانان و ادامه فصل لیگ برتر به مشکل برمی خورد.  به گزارش استقلال نیوز، صمد مرفاوی سرمربی سابق و پیشکسوت ب...