آمار بهتر استقلال با رحمتی و حسینی

به گزارش مشرق، استقلال فصل گذشته توانست در گل‌های خورده رکوردشکنی کند و با 13 گل خورده در طول یک فصل آماری فوق العاده از خود به جای گذاشت. آنها این فصل اما در آمار دفاعی شباهتی به فصل گذشته نداشتند و با این روند گویا قرار است رکوردی متفاوت را به نام خود ثبت کنند. استقلال تا هفته پنجم لیگ برتر به اندازه نصف فصل گذشته گل خورده و حسین حسینی 6 گل دریافت کرده است.

خیلی‌ها دلیل این آمار دفاعی را نداشتن رقیب برای حسینی می‌دانند و اعتقاد دارند اگر حسینی رقیب قدرتمندی روی نیمکت داشت کمتر از این گل می‌خورد. این دلیل اگرچه می‌تواند تا حدودی درست باشد اما قطعا تمام دلیل گل‌‌های خورده استقلال را نمی‌توان روی نیمکت جست و جو کرد. آن هم در شرایطی که در فوتبال روز دنیا کمتر دیده می‌شود که تیمی دو دروازه‌بان بزرگ و آماده داشته باشد و نداشتن دو دروازه‌بان هم سطح یک قانون نانوشته است.

نگاهی به آمار استقلال در فصول گذشته نشان می‌دهد که در این باشگاه اما این قانون بیشتر مواقع نقص شده و این تیم با حضور دو دروازه‌بان آمار بهتری داشته است. استقلال در 12 فصل از هجده فصل برگزار شده آمار میانگین یک یا کمتر از یک گل خورده در هر بازی را دارد. در این 12 فصل در 10 فصل، آبی‌ها یک دروازه‌بان آماده درون دروازه و یک ذخیره مطمئن روی نیمکت داشته‌اند. این نشان می‌دهد که آبی‌های پایتخت در این شرایط توانستند آمار گل خورده بهتری داشته باشند. آماری که اگرچه نمی‌تواند یک اتفاق غلط را تایید کند اما به هر حال نشان می‌دهد که انگیزه کافی برای دروازه‌بان‌های استقلال، نقش زیادی در تعداد گل‌های خورده آنها دارد.

بیشتر بخوانید:

میزان مصدومیت گلر استقلال مشخص شد

حمله رشید مظاهری به رکورد حسینی

مرور آمار گل‌های خورده استقلال نکات جالبی را هم نشان می‌دهد. استقلال در لیگ‌های اول، پنجم، دوازدهم، هفدهم و هجدهم کمترین گل‌های خورده را داشت و رکوردهایی را به نام خود ثبت کرد. وجه اشتراک سه فصل از این رکوردها این است که مهدی رحمتی درون دروازه استقلال قرار داشت. او لیگ پنجم به صورت مشترک با طالب‌لو درون دروازه ایستاد. لیگ دوازدهم به تنهایی شماره یک آبی‌ها بود و در دو لیگ بعدی رقیبی به نام حسینی داشت. 

در لیگ‌های چهارم، هفتم و سوم هم بدترین آمار استقلال در فاز دفاعی به ثبت رسید. این سه فصل هم چهره ثابتی به نام طالب‌لو داشت. در لیگ سوم، طالب‌لو دروازه‌بان جوانی بود که در کنار پرویز برومند و مسعود قاسمی چند بازی درون دروازه قرار گرفت. او در میان این سه دروازه‌بان تنها فردی بود که آمار بیش از یک گل خورده را برجای گذاشت و آمار استقلال را هم به میانگین 1.19 گل خورده در هر بازی رساند. در لیگ چهارم طالب‌لو به همراه توپالوویچ گلرهای آبی‌ها بودند. در این فصل هر دو دروازه‌بان آمار بیش از یک گل خورده در هر بازی را ثبت کردند. در لیگ هفتم هم که طالب‌لو دروازه‌بان اول بود و در چند بازی هم اشکان نامداری جای او را گرفت بدترین رکورد استقلال یعنی حدود 1.5 گل خورده در هر بازی به ثبت رسید.

حسینی اولین فصلی که شماره یک آبی‌هاست در 5 بازی، 6 گل دریافت کرده است. ادامه این روند شاید فصل بد دیگری را به سال‌هایی که استقلال با یک دروازه‌بان، بیش از یک گل در هر بازی خورد اضافه کند. اگرچه در هیچ کدام از این آمار نمی‌توان به تنهایی از نقش دروازه‌بان گفت و قطعا مدافعان و حتی بقیه بازیکنان تیم، حضور پررنگی چه در ثبت رکوردها و چه در بالا رفتن گل‌های خورده داشته‌اند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نامه عجیب نماینده مجلس درمورد برد استقلال و پرسپولیس

چ اکتبر 2 , 2019
به گزارش مشرق، مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشورمان روز دوشنبه برگزار شد. در دو دیدار حساس تیم‌های پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس در دقایق پایانی موفق به شکست حریفان خود و صعود به مرحله بعد شدند. تیم استقلال با ۳ گل تیم گل ریحان الب...