این بدترین شروع تاریخ استقلال نیست!/استراماچونی در آرزوی سرنوشت برانکو و منصوریان

سرویس ورزش مشرق – پیرو تساوی بیرون از خانه تیم استقلال در زمین مسجد سلیمان برای سومین هفته پیاپی هواداران استقلال نسبت به وضعیت تیم خود ابراز نگرانی کردند. دامنه این انتقادات به برخی کارشناسان و پیشکسوتان استقلال هم سرایت کرد تا آنها نیز که طی هفته های گذشته معتقد بودند باید از استقلال و کادر فنی جدید و بازیکنانش حمایت کرد، به این نتایج معترض شوند.

با این وجود بررسی هفته به هفته مسابقات این تیم در ادوار گذشته لیگ برتر مشخص می کند استقلال هنوز به رکورد بدترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر نرسیده است. رکوردی که در اختیار یک مربی وطنی جوان به نام علیرضا منصوریان است.

استقلال در لیگ شانزدهم با منصوریان در سه بازی ابتدایی لیگ تنها یک امتیاز بدست آورد و البته باید گفت همین تیم با همان مربی ایرانی با اینکه بدترین استارت را داشت در پایان همان فصل به عنوان نایب قهرمانی لیگ رسید و سهمیه آسیایی را برای باشگاهش کسب کرد.

بیشتر بخوانید:
 

فتحی: سر استقلال را بریدند/ استراماچونی دربی را ببازد هم می‌ماند

در ادامه مروری بر همه سه هفته های ابتدایی لیگ برتری تیم استقلال می اندازیم تا بهترین و بدترین نتایج، شروع فصول قهرمانی و وضعیت فعلی اش در قیاس با بدترین استارتش را بررسی کنیم.

لیگ اول؛

استقلال این فصل را با یک تساوی، یک باخت و یک برد و کسب ۴ امتیاز شروع کرد.

لیگ دوم؛

این تیم در فصل بعد با یک برد و دو باخت پیاپی موفق شد فقط ۳ امتیاز بگیرد.

لیگ سوم؛

دو تساوی و یک برد در لیگ سوم منجر به کسب ۵ امتیاز شد تا این تیم پیشرفت بهتری داشته باشد.

لیگ چهارم؛

استقلال فصل را با ۲ تساوی و یک برد شروع کرد تا باز هم در شروع فصل ۵ امتیاز گرفته باشد.

لیگ پنجم؛ (اولین قهرمانی استقلال)

آبی های تهرانی فصل را با یک برد، یک شکست و باز هم برد استارت زدند و برای اولین بار ۶ امتیاز از سه بازی ابتدایی دشت کردند. این تیم در پایان همان فصل با سرمربیگری امیر قلعه نویی برای اولین بار قهرمان لیگ برتر شد.

لیگ ششم؛ (بهترین شروع)

استقلال به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ ششم بهترین استارت خود را تجربه کرد و با سه برد پیاپی و ۹ امتیاز، بیشترین امتیاز را بدست آورد. گرچه پس از آن هرگز این نتایج را بدست نیاورد.

لیگ هفتم؛

در فصل هفتم استقلال لیگ را با یک برد، یک باخت و یک تساوی و کسب ۴ امتیاز شروع کرد.

لیگ هشتم؛ (دومین قهرمانی)

فصلی که استقلال در پایان به دومین قهرمانی اش در لیگ برتر دست پیدا کرد با یک برد، یک باخت  یک تساوی شروع شد تا به رغم کسب ۴ امتیاز، در پایان همراه با امیر قلعه نویی دومین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

لیگ نهم؛

مدافع عنوان قهرمانی در لیگ هفتم فصل را طوفانی شروع کرد و با یک برد، یک تساوی و باز هم برد در پایان هفته سوم ۷ امتیازی شد.

لیگ دهم؛

رقم خوردن یک برد، یک باخت و یک تساوی استقلالی ها را در آخر هفته سوم ۴ امتیازی کرد.

لیگ یازدهم؛

استقلالی ها فصل یازدهم را با یک تساوی و دو برد پیاپی با ۷ امتیاز شروع کردند.

لیگ دوازدهم؛ (سومین قهرمانی)

تیم استقلال باز هم با سرمربیگری امیر قلعه نویی فصلی که با سومین قهرمانی این تیم همراه شد را با یک برد، یک شکست و باز هم برد شروع کرد تا ۶ امتیاز از سه بازی اول بدست آورده باشد.

لیگ سیزدهم؛

مدافع عنوان قهرمانی در لیگ سیزدهم فصل را خوب استارت زد. برد، باخت و باز برد در سه دیدار اول این تیم را ۶ امتیازی کرد.

لیگ چهاردهم؛

آبی پوشان تهرانی لیگ چهاردهم را با ۲ پیروزی پیاپی و یک باخت و کسب ۶ امتیاز شروع کردند.

لیگ پانزدهم؛

استقلال فصل پانزدهم را هم مانند لیگ قبل با دو برد متوالی و یک شکست استارت زدند و موفق به دشت ۶ امتیازی از مجموع ۹ امتیاز موجود شدند.

لیگ شانزدهم؛ (بدترین شروع)

**نایب قهرمانی در اوج ناامیدی!

استقلال فصل شانزدهم را با سرمربی جوان ایرانی اش علیرضا منصوریان شروع کرد. یکی از محبوبترین بازیکنان استقلال. این مربی البته بدترین شروع در تاریخ ۱۵ دوره قبلی را هم برای این تیم رقم زد و با یک مساوی و دو باخت متوالی تنها ۱ امتیاز از سه دیدار ابتدایی بدست آورد. منصوریان و تیمش در ۳ هفته بعدی هم با کسب سه تساوی دیگر در مجموع ۶ هفته ۴ امتیاز بیشتر نداشتند. دربی رفت هم در هفته ششم برگزار شد که نتیجه ۰-۰ را برای استقلال در پی داشت. این تیم اولین برد خود در همان فصل را در هفته هفتم بدست آورد. تیمی که در نیم فصل دوم نتایج خیره کننده ای گرفت و حتی پرسپولیس را ۲-۳ شکست داد و نایب قهرمانی را از آن خود کرد. بی گمان حمایت های طرفداران استقلال در آن فصل از کادر فنی یکی از مهمترین دلایل رقم خوردن این نتیجه بود.

لیگ هفدهم؛

تیم استقلال فصل هفدهم را با باخت شروع کرد و در ادامه یک تساوی و یک برد این تیم را در پایان سه هفته اول ۴ امتیازی کرد.

لیگ هجدهم؛

استقلال در شروع فصل پیش با دو تساوی و یک پیروزی کارش را استارت زد تا در پایان هفته سوم ۵ امتیازی باشد.

لیگ نوزدهم؛

استقلالی ها در فصلی که همه منتظر شروع هفته چهارم و دربی رفت آن هستند با کسب یک شکست و دو تساوی برای اولین بار در نوزده دوره برگزار شده ۲ امتیازی شدند تا از این نظر به یک امتیاز جدید دست پیدا کنند! و از نظر امتیازی دومین نتایج بد خود را پس از فصل شانزدهم بدست آورده باشند.

**باید به استراماچونی اعتماد کرد؟

بررسی نتایج دو تیم استقلال و پرسپولیس در دو لیگ پانزدهم و شانزدهم مشخص می کند کادر مدیریتی و طرفداران این دو تیم در هر دو فصل ذکر شده از اعتماد به مربیان تیم هایشان ضرر نکردند. پرسپولیس که در لیگ پانزدهم فصل را با هدایت برانکو با یک تساوی و سه باخت در هفته های ابتدایی استارت زده بود در پایان همان فصل با تفاضل گل نسبت به استقلال خوزستان نایب قهرمان شد و استقلال در فصل بعد با منصوریان به رغم شروعی مشابه با پرسپولیس لیگ پانزدهم و کسب تنها یک امتیاز، به همان ترتیب با اوجگیری در دور برگشت مسابقات نایب قهرمان شد.

هر دو تیم هم فصل را با همان مربی که داشتند شروع کرده و به پایان بردند. شاید اعتماد کادر مدیریتی و هواداران و صبوری آنها در قبال استراماچونی نیز در این فصل پاسخی مشابه و یا حتی بهتر برای استقلال داشته باشد چرا که تجربه ثابت کرده تیم هایی که دستخوش تغییرات گسترده شده اند پس از استارت بد، بعضا فصل را به خوبی به پایان برده اند.   

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۶ شهریور

س سپتامبر 17 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه ۲۶ شهریور ...