بیات: استقلال می‌توانست بلبلی را نجات دهد

به گزارش مشرق، کیومرث بیات در مورد موضوع محرومیت محمد بلبلی با حکم کمیته وضعیت فدراسیون گفت: من چند جلسه با مدیران دو باشگاه فولاد و استقلال برگزار کردم و به آنها گفتم ما به دنبال این نیستیم که جلوی پیشرفت این بازیکن را بگیریم. ما الان در دسته یک هستیم و او هم می‌خواهد در لیگ برتر بازی کند اما به هر حال ما باعث رشد او شدیم و باید حق و حقوق باشگاه سپیدرود را تسویه کنید. متاسفانه آقایان با ما بازی کردند و من را حتی تا اهواز کشاندند ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم. آنها باورشان نمی‌شد رای به ضررشان صادر شود به خصوص باشگاه استقلال، که فکر می‌کردند کمیته وضعیت بر علیه آن‌ها یا بازیکنشان رای صادر نمی‌کند.

بیات در ادامه افزود:‌ بنده اعتقاد دارم باید دو پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد بسته شود چون این قانون است و ما اعتراض رسمی خودمان را با ارسال نامه‌ای به کمیته استنیاف، اعلام خواهیم کرد و پای این قضه هم ایستاده‌ایم.

وی در مورد باشگاه استقلال عنوان کرد:‌ چون بازیکن فسخ یکطرفه را به آنها ارائه داده بنابراین جرمی مرتکب خود باشگاه استقلال نیست اما به هر حال می‌توانست بازیکنش را نجات دهد. ما گفتیم حق و حقوق باشگاه سپیدرود را بدهید و بازیکن برای شما ولی متاسفانه فقط امروز و فردا کردند و حالا که رای صادر شده مدام به من زنگ می‌زنند.  شاید آن‌ها امیدوارند بازیکن بخشیده شود اما این مورد مانند مورد مهدی طارمی است و مگر او بخشیده شد؟ البته ممکن است کمیته استیناف با رضایت ما در جریمه این بازیکن تخفیفی قائل شود. 

مالک باشگاه سپیدرود در ادامه اظهار داشت: آیا باشگاه استقلال و فولاد اجازه می‌دادند من با بازیکن آن‌ها اینطور رفتار کنم؟ بعد از بازی سپیدرود-استقلال در لیگ گذشته، دیدم که دلال‌ها دور و بر بلبلی می‌چرخند. همان جا او را بردند و از همان جا ارتباط این بازیکن با ما قطع شد و ناگهان سر از فولاد درآورد. من هر چه با او تماس می‌گرفتم موبایلش خاموش بود. ایجنت او با من تماس گرفت و به او گفتم اجازه دهید من با بازیکنم صحبت کنم اما او می‌گفت نمی‌شود! من گفتم به او بگویید می‌توانم محرومش کنم اما آن ایجنت گفت نمی‌توانید این کار را انجام دهید! حتی با پیامک آن‌ها را نصیحت کردم و گفتم اصول اخلاقی و حرفه‌ای را رعایت کنید. ما مخالف این نیستیم این بازیکن  پیشرفت کند، کارش را درست و قانونی انجام بدهید. اما نه باشگاه فولاد همکاری کرد و نه استقلال. حتی باشگاه استقلال که اصلا جلو نیامد. هر روز هم می‌دیدیم که بازیکن در دست یک ایجنت می چرخد. ما حتی تا مازندران نماینده‌مان را فرستادیم تا از طریق خانواده بازیکن به او پیام دهیم.

بیشتر بخوانید:

با علم به محروم شدن بلبلی بازهم با او قرارداد می‌بستم/ محرومیت او در استیناف لغو می‌شود

بیات در ادامه گفت:‌این بازیکن را هیچ کسی نمی‌شناخت.ما به او فضا دادیم و مطرح شد. البته شایستگی‌های خودش را کتمان نمی‌کنم اما چطور می‌شود باشگاهی حق نداشته باشد با بازیکن خودش ارتباط داشته باشد؟ شاید مافیای فوتبال که می‌گویند همین است! اکنون هم چپ و راست با ما تماس می‌گیرند. من حرفم همان است. اگر حق و حقوق باشگاه سپیدرود را بدهند ما رضایت می‌دهیم. قانون فیفا هم به این اشاره کرده که بازیکن می‌تواند یکطرفه فسخ کند اما عواقب فسخ به عهده خودش است.

وی در مورد رقم پیشنهادی سپیدرود برای انتقال محمد بلبلی، گفت: ما به استقلال و فولاد رقم 300 میلیون را پیشنهاد دادیم اما انجام نشد. حتی با فولاد توافقنامه‌ای نوشتیم که اگر تا ساعت 12 ظهر این پول واریز نشود توافقنامه از درجه اعتبار ساقط است اما آنها پول را واریز نکردند. در کمیته وضعیت این توافقنامه را به عنوان سند ارائه دادند اما چون پولی به حساب باشگاه سپیدرود واریز نشده بود و مهلت توافقنامه به پایان رسیده بود نتوانستند از خودشان به این وسیله دفاع کنند. چطور می‌شود بازیکنی در سطح بلبلی 300 میلیون برایش پرداخت نشود. آیا او 300میلیون ارزش نداشت که کار به اینجا کشیده نشود؟ به مردم رشت و باشگاه سپیدرود بی‌حرمتی شد واین مسائل شایسته فوتبال ما نیست. 

مالک باشگاه سپیدرود در ادامه گفت: باشگاه‌های بزرگی مانند استقلال و فولاد از اعتبارات میلیاردی دولت استفاده می‌کنند و قانون را دور می‌زنند. در جلسه‌ای که من با مدیران فولاد داشتم خودشان به من گفتند که ما 18 میلیارد تومان اعتبار دولتی داریم. این در حالی است که سپیدرود نمی‌تواند حتی 200 میلیون بودجه بگیرد و برای این مسئله شهردار و استاندار ما به زحمت می‌افتند. استقلال در یک فصل میلیاردها تومان از بودجه دولتی هزینه می‌کند. ما در لیگ برتر به همراه نساجی تنها باشگاه‌های خصوصی بودیم و بقیه باشگاه‌ها از بودجه دولتی استفاده می‌کردند اما تکیه ما فقط بر مردم و هواداران بود. این ظلمی است که دستگاه ورزش به این دو باشگاه می‌کند. این روش در هیچ کجای دنیا پیاده نمی‌شود. امیدوارم مسئولین روزی بیدار شوند. سپیدرودی که 51 سال قدمت دارد آیا حقش نیست که مقداری حمایت شود؟

بیات در خصوص وضعیت فعلی باشگاه و تیم سپیدرود گفت: وضعیت ما خوب است؛ در حال برنامه ریزی‌هایی هستیم که اخبار آن را به زودی می‌شنوید.تا به این جای کار مشکلی نبوده و ان شالله تا پایان فصل به همت و جنگندگی بچه‌ها به لیگ برتر باز برگردیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش باشگاه به عدم حضور استراماچونی در نشست خبری

چ آگوست 28 , 2019
به گزارش مشرق، آندره‌آ استراماچونی در کنفرانس خبری پیش از بازی استقلال مقابل فولاد خوزستان در هفته دوم لیگ نوزدهم حاضر نشد.باوجود قوانین لیگ برتر درباره این موضوع، سرمربی تیم استقلال با تشخیص خود در این نشست خبری شرکت نکرد. باشگاه استقلال، از اصحاب رس...