سپیدرود بلبلی را بخشید، فدراسیون هم می‌بخشد؟

به گزارش مشرق، خطیر به این نکته اشاره داشت از آنجایی که باشگاه سپیدرود شکایت خود را علیه محمد بلبلی پس گرفته است کمیته استیناف می بایست رای کمیته تعیین وضعیت را در خصوص محمد بلبلی نقض کرده و رای به تبرئه این بازیکن دهد. معاون سابق باشگاه استقلال به این نکته هم اشاره داشت آیا قانون در مورد همه بازیکنان به عدالت رعایت می شود؟ اشاره او به ماجرای مهدی ترابی بود که پیش از حضور در پرسپولیس تعهداتی نیز به باشگاه تراکتور داده بود که پیشتر این پرونده از سوی کمیته تعیین وضعیت مختومه شده بود.

بیشتر بخوانید:

با علم به محروم شدن بلبلی بازهم با او قرارداد می‌بستم/ محرومیت او در استیناف لغو می‌شود

قانون جهانی در مورد این پرونده چه می گوید؟ هر گاه بازیکن و باشگاهی قانون نقل و انتقالات را نقض کند مستوجب جریمه نقدی و محرومیت است و حتی اگر باشگاه سابق شکایت خود را پس بگیرد محرومیت بازیکن و باشگاه به دلیل نقض قوانین از سوی فیفا به قوت خود باقی خواهد ماند. دیدید که در ماجرای مهدی طارمی با وجود گذشت باشگاه ریزه اسپور و توافق این باشگاه با پرسپولیس محرومیت 4 ماهه مهدی طارمی سپری شد و از سویی باشگاه پرسپولیس هم دو پنجره از نقل و انتقالات محروم بود. باشگاه پرسپولیس بعد از توافق با باشگاه ریزه اسپور و گذشت باشگاه ترکیه ای از دریافت غرامت، نامه ای برای فیفا فرستاد و از فدراسیون فوتبال جهانی خواست با توجه به گذشت باشگاه ترکیه ای ادامه محرومیت باشگاه از پنجره نقل و انتقالات را نقض کند که فیفا جواب داد این موضوع امکان پذیر نیست به این خاطر که باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی قوانین نقل و انتقالاتی وضع شده از سوی فیفا را نقض کردند.

در ماجرای محمد بلبلی این بازیکن 6 ماه از فعالیت های فوتبالی محروم شده است و باشگاه فولاد نیز 300 میلیون تومان جریمه نقدی شده است. باشگاه استقلال و محمد بلبلی و هم چنین باشگاه فولاد به آراء صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت اعتراض دارند و به زودی این پرونده از سوی کمیته استیناف مورد بررسی قرار می گیرد. تنها یک راه برای بخشش محمد بلبلی وجود دارد. اینکه کمیته استیناف به این نتیجه برسد که جدایی محمد بلبلی از سپیدرود و حضور در استقلال قانونی بوده است. هر چند این پرونده کمی پیچیده است و در این مسیر محمد بلبلی پیش از حضور در استقلال با فولاد قرارداد بسته بود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش سعید آذری به شایعه مدیرعاملی استقلال

چ آگوست 28 , 2019
به گزارش مشرق، از حدود یک هفته قبل شایعاتی درباره مدیرعاملی سعید آذری در باشگاه پرسپولیس به گوش می رسید اما با انتخاب محمدحسین انصاری فرد این مساله منتفی شد. حالا از روز گذشته برخی افراد در فضای مجازی از حضور احتمالی آذری در باشگاه استقلال تهران خبر دا...