پنالتی استقلال در هفته اول سوخت؟

به گزارش مشرق، حسین عسگری در مورد نحوه قضاوت داوران در هفته اول لیگ برتر گفت: روز گذشته جلسه آنالیز داوران را داشتیم و در 2-3 مسابقه برخی تیم‌ها اعتراض‌هایی به تصمیمات تأثیرگذار داوران داشتند که ما در جلسه دیروز آنها را مورد بازبینی و ارزیابی قرار دادیم و خوشبختانه تمامی تصمیمات مهم و تأثیرگذار داوران در هفته اول لیگ برتر درست بوده است.

وی افزود: در بازی نفت مسجدسلیمان و تراکتورسازی که مدعی بودند یک پنالتی نفت گرفته نشده در آنالیز مشخص شد که هیچ پنالتی برای نفت مسجدسلیمان رخ نداده است. در بازی فولاد خوزستان و نفت آبادان هم فولادی‌ها مدعی بودند که پنالتی آنها گرفته نشده که در آن بازی هم هیچ پنالتی رخ نداد.

وی افزود: شنیدم که استقلالی‌ها گفته بودند پنالتی این تیم در بازی با ماشین‌سازی گرفته نشد که در آن بازی هم هیچ پنالتی برای استقلال رخ نداد و دیاباته مهاجم استقلال قبل از اینکه برخوردی صورت بگیرد توپ با دستش برخورد کرده بود و طبق قانون جدید برخورد توپ به دست حتی به صورت تصادفی خطای هند است که داور در ازدحام جمعیت نتوانست خطای هند مهاجم استقلال را بگیرد در ادامه هم اعلام خطای دیاباته و دادن کارت زرد به او به خاطر خطا روی دروازه‌بان ماشین‌سازی درست بود.

بیشتر بخوانید:

استقلال گزینه استراماچونی را می‌خرد؟

عسگری در مورد اینکه برخی مدعی بودند گل پرسپولیس آفساید بوده است، گفت: این گل آفساید نبود زیرا ترابی مهاجم پرسپولیس که در موقعیت آفساید قرار داشت دخالتی در بازی نداشت و مدافع به دلیل دفع ناقص باعث شد توپ مقابل ترابی بیافتد و این دفع ناقص مدافع طبق قانون آفساید محسوب نمی‌شود. در هفته اول شاهد عملکرد خوب داوران بودیم

وی در مورد احضار محمود فکری به خاطر مصاحبه‌اش در مورد داوران در لیگ یک و اینکه گفته بود برای برخی‌ تیم‌های خاص پنالتی می‌گیرد،گفت: یکی از مشکلات فوتبال ما همین مسئله است اینکه مربیان به خود اجازه می‌دهند در مورد عملکرد داوران قضاوت کنند در فوتبال دنیا شما کمتر شاهدید که مربی علیه داور صحبت کند و عملکرد او را به نقد بکشد. اما در ایران مد شده بود که مربی بازنده از داور به شدت انتقاد می‌کرد. اوج این اتفاقات هم در بازی بود که قلعه‌نویی به شدت علیه علیرضا فغانی صحبت کرد که اصلاً این شرایط پسندیده و قانونی نیست.

کارشناس داوری فوتبال افزود: تارتار به خاطر احضارش به کمیته انضباطی گفته من به داور بی‌احترامی نکردم اما او باید بداند که بی‌احترامی به داور بحثی جدا است. مربی حق ندارد به داور اعتراض و انتقاد کند. تخلف توهین به داور یک بحث مجزا است. متأسفانه در 3-4 سال گذشته فدراسیون برخورد قاطعی با مربیان در این زمینه انجام نمی‌داد اما اگر اولتیماتوم فدراسیون در مورد برخورد قاطع ، قانونی و سریع با مربیان و بازیکنانی که به عملکرد داور اعتراض و انتقاد می‌کنند واقعاً اجرایی شود داوران با احساس امنیت خاطر بیشتری قضاوت خواهند کرد و عملکرد بهتری هم از خود نشان خواهند داد. البته با داوری هم که مرتکب اشتباه می‌شود باید طبق قانون رفتار شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

فیلم/ نارضایتی بازیکنان از توپ‌های جدید لیگ

س آگوست 27 , 2019
فیلم/ نارضایتی بازیکنان از توپ‌های جدید لیگ - مشرق نیوز ...