بدترین مراسم بهترین‌ها +عکس

به گزارش مشرق، هیچ اصلاحی در میان نیست. هیچ بهبودی اتفاق نمی‌افتد. آنچه در فوتبال ایران رخ می‌دهد تنها تکرار رویدادهای بی‌برنامه و بی‌نظم است و بس. مثل همین مراسم معرفی برترین‌های فوتبال ایران. حتی با تغییر مکان برگزاری مراسم، باز هم بی‌برنامگی و بی‌نظمی‌ها پابرجاست.

بیشتر بخوانید:

از سیدجلال و کیانی تا کی‌روش و برانکو/ بیرانوند مرد سال فوتبال ایران شد +عکس

 بدهی سازمان لیگ دردسرساز شد

این بار خیلی نگذشت تا حاضران در مراسم به این نتیجه برسند که مراسم بی‌نظم و بی‌برنامه‌ای را شاهد هستند. همان ابتدا، جلوی در ورودی هتل اسپیناس پالاس، از حضور فوتبالیست‌ها و میهمانان به این هتل جلوگیری کردند تا همه پشت در بمانند. دلیل این ممانعت چه بود؟ بدهی سازمان لیگ به مسئولان هتل! مسئولان برگزاری مراسم، هزینه اجاره سالن اصلی که قرار بود ساعت: 16:30 میزبان مدعوین باشد را نپرداخته بودند.

پیگیری خبرنگاران در سالن مشخص کرد که مبلغی حدود ۷۵ میلیون تومان توسط اسپانسر سازمان لیگ برای پرداخت اجاره سالن در اختیار پیمانکار اجرایی مراسم بهترین‌ها قرار گرفته بود اما این مبلغ تا زمان شروع مراسم به حساب هتل اسپیناس پالاس واریز نشد.

جلوگیری از حضور فوتبالیست‌ها در سالن نزدیک بود فاجعه‌آفرین شود و از طرفی دیگر این بی‌نظمی و ابهاماتی که برای سرنوشت پول اجاره سالن وجود داشت عملاً باعث تأخیر طولانی در شروع مراسم شد!

انتقاد اصلی به مدیریت سازمان این بود که چرا از چند روز قبل از شروع مراسم پول اجاره سالن را پرداخت نکردند؟ چرا همه کارها در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید به دقیقه ۹۰ کشیده شود؟

از طرفی دیگر باید مشخص شود اگر شائبه پرداخت شدن پول به پیمانکار اجرای مراسم صحت داشته، تکلیف ۷۵ میلیون تومان چه شده است؟
 
همه ابهام‌ها درباره قرارداد
با برند لباس

سازمان اقتصادی سازمان لیگ فوتبال برای مراسم بهترین‌ها، با یک برند لباس قرارداد بسته بود تا این برند، کت و شلوار در اختیار برترین‌ها قرار بدهد. این توافق و همکاری اما درست مانند قبل کاملاً در ابهام است، در حالی که این انتظار از سازمان لیگ می‌رود که جزئیات توافق و همکاری خود با این برند را شفاف‌سازی کند.

سؤال اصلی در این رابطه این است که معیار انتخاب این برند لباس چه بوده است؟ آیا فراخوانی داده شده؟ آیا این امکان برای برندهای دیگر هم فراهم بوده است یا نه؟
لازم است که سازمان لیگ به طور شفاف توضیح دهد که آیا برند مورد نظر پولی به سازمان لیگ پرداخت کرده یا فقط کت و شلوار در اختیار میهمانان قرار داده است؟ اگر پولی پرداخت شده رقم آن را بیان کنند و اگر فقط کت و شلوار داده شده، درباره تعداد و قیمت آنها توضیح دهند؟

آخرین و مهم‌ترین سؤال هم اینکه با مشخص شدن تعداد کت و شلوارهای دریافتی باید مشخص شود چند دست لباس به برترین‌ها داده شد و آمار لباس دریافتی با لباس‌های داده شده به برترین‌ها مطابقت دارد یا خیر؟

چرا هیچ‌چیز شفاف نیست؟
برگزاری مراسم بهترین‌ها با انتخاب بدترین ساعت روز برای شروع، چقدر درآمد برای فوتبال کشور داشت؟ قرارداد سازمان لیگ با اسپانسر اصلی این مراسم چقدر بود؟ چرا زمینه فعل و انفعال مالی قراردادها هرگز شفاف‌سازی مناسبی نمی‌شود؟ آیا صدا و سیما برای پخش زنده و پر کردن کنداکتور خود با این مراسم پولی پرداخت کرد؟ یا باز هم همانطور که برای پخش مسابقات فوتبال حق فوتبال را نمی‌دهد، مراسم بهترین‌ها را هم رایگان پوشش زنده داد؟!

مدیریت در اتاق شیشه‌ای و پشت کردن به پنهانکاری یعنی فضای مدیریتی فوتبال ایران به شکلی باشد که اصلاً نیاز به پرسیدن این سؤالات نباشد! حالا که هیچ چیز شفاف نیست، انتظار می‌رود وقتی این سؤالات مطرح شده صفر تا صد جزئیات مربوط به هزینه‌های مالی این مراسم از سوی سازمان لیگ اعلام شود. دانستن حق باشگاه‌ها، جامعه فوتبال و هواداران است اما معلوم نیست چرا مدیران دوست دارند کسی از عملکرد مالی آنها با خبر نشود؟
 
بدقولی عجیب صدا و سیما برای
پخش مراسم
خودتان قضاوت کنید، سازمان لیگ از مدت‌ها قبل، مشغول برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم بود. با اسپانسرها قرارداد بستند به هوای اینکه مهم‌ترین مراسم فوتبالی ایران، از صدا و سیما پخش زنده شود. قرار هم بر این بود که شبکه ورزش این مراسم را پخش کند اما به یکباره همه چیز منتفی شد. این در حالی است که در سال‌های گدشته، رسانه ملی این مراسم را به صورت زنده پخش می‌کرد اما به نظر می‌رسد که با بالا رفتن اختلافات مسئولان فوتبال ایران با مدیران صدا و سیما، در لحظه آخر پخش زنده مراسم بهترین‌های سال منتفی شد.

گفته می‌شود صداو سیما از همان ابتدا مبلغ یک میلیارد را برای پخش مراسم اعلام کرده بود. سازمان لیگ راضی شد تا 500 میلیون تومان را هم به صدا و سیما پرداخت کند اما در نهایت توافق حاصل نشد تا این مراسم نه از شبکه سه و نه از شبکه ورزش پخش نشود.
 
 

صندلی‌های خالی
دو برابر جمعیت حاضر
شاید باور نکنید اما بیشترین چیزی که در مراسم بهترین‌های فوتبال ایران توی ذوق می‌زد صندلی‌های خالی سالن رویال هال بود! در سال‌های اخیر که مراسم در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شد، سابقه نداشت سالن خالی بماند اما روز گذشته به قدری برنامه‌ریزی و ساعت برگزاری مراسم نامناسب بود که تعداد صندلی‌های خالی دو تا سه برابر افراد حاضر بود.

هر کدام از این صندلی‌های خالی تصویری واقعی بود از سوء‌مدیریت در برگزاری مهم‌ترین مراسم سال فوتبال ایران. بی‌شک اگر سالن با برنامه‌ریزی بهتر پر می‌شد، مراسم با هیجان و شرایط بهتری برگزار می‌شد.

واقعاً وقتی از خانواده پرجمعیت فوتبال حرف می‌زنیم، خالی بودن سالن برگزاری مراسم برترین‌ها، جای هیچ توجیهی ندارد و حتی نمی‌توان با انتقادی ساده نوشت که بدسلیقگی صورت گرفته است. در سال‌های اخیر انتقاد اصلی این بود که چرا افرادی که ارتباطی با فوتبال ندارند به مراسم دعوت می‌شوند و جای فوتبالی‌ها خالی است. سازمان لیگ اما با ضعفی که در برگزاری مراسم امسال داشت باعث شد که عده‌ای به این نتیجه تأسف‌برانگیز برسند که ای‌کاش مراسم با همان سیاست اشتباه سال‌های قبل برگزار می‌شد تا حداقل سالن پر شود.

حاضران شاکی، غایبان برتر
جایزه دو آقای گل لیگ برتر یعنی لوسیانو پریرا و کی‌روش استنلی، مهدی کیانی بهترین هافبک میانی، اللهیار صیادمنش پدیده فوتبال ایران و البته برانکو ایوانکوویچ بهترین مربی فصل در شرایطی اهدا شد که هیچ کدام از این نفرات در سالن حضور نداشتند.

غیبت برانکو و صیادمنش به خاطر حضور نداشتن آنها در ایران شاید توجیه داشته باشد اما درباره بقیه نفرات می‌توان انتقاد کرد. مثلاً همزمانی بازی سپاهان با شاهین بوشهر در این شهر با مراسم بهترین‌ها باعث شد مهدی کیانی و کی‌روش استنلی نتوانند در تهران حضور داشته باشند.

همه اینها گویای برنامه‌ریزی ضعیف مسئولان برگزاری مراسم در همه زمینه‌هاست. برنامه‌ریزی ضعیفی که باعث شد تعدادی از فوتبالی‌های حاضر در مراسم، سالن را با ناراحتی ترک کنند. مثلاً یحیی گل‌محمدی در مراسم بود اما جایزه‌ای به او نرسید و معلوم نبود چرا در سالن حضور داشت.

همچنین نادری، خلیل‌زاده و نوراللهی از جمله پرسپولیسی‌هایی بودند که در اعتراض به برگزاری این مراسم و نحوه انتخاب‌ها سالن را ترک کردند.
 
دلیل اصلی این بی‌نظمی‌ها چه بود؟
برگزاری مراسم امسال بر عهده سازمان اقتصادی فوتبال بود. این در حالی است که سال‌های گذشته روابط عمومی سازمان لیگ مسوولیت برگزاری مراسم را برعهده داشت. صادق درودگر و سازمان اقتصادی فوتبال با برگزاری این مراسم پرنقص نشان دادند که نه تنها در موارد بازاریابی که در برگزاری مراسم‌های این چنینی هم خیلی ضعیف عمل می‌کنند.
 

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علت عصبانیت استراماچونی از نگاه رسانه عربی

ی آگوست 25 , 2019
به گزارش مشرق، استقلال در هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر به مصاف ماشین سازی رفت. آبی پوشان پایتخت در این دیدار که نخستین حضور استراماچونی در یک لیگ برتر بود با یک گل تن به شکست دادند. در نشست خبری بعد از بازی استراماچونی بسیار عصبی و...