داورزنی فوتبال،چوگان و والیبال را به یک چشم ببیند

به گزارش مشرق، حسن روشن درخصوص اظهارات علی پروین که مدعی شده مدیران وزارت ورزش از داخل قوطی برای استقلال و پرسپولیس مدیرعامل انتخاب می‌کنند صبحت‌های زیر را انجام داد: 

* مدیران باشگاه می‌گویند ما از 8 صبح تا 10 شب در باشگاه بدون حقوق کار می‌کنیم!

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: مدیرعاملی که در استقلال و پرسپولیس می‌خواهد کار کند باید از هشت صبح تا 10 شب مثل یک کارمند در آنجا حضور داشته باشد. مدیران فعلی می‌گویند ما از 8 صبح تا 10 شب در باشگاه هستیم و حقوق هم نمی‌گیریم خودتان همه چیز را قضاوت کنید و فکر کنید مردم این مسائل را متوجه نمی‌شوند. 

* داورزنی باید فوتبال، چوگان و والیبال را به یک چشم ببیند

وی در خصوص اینکه پروین مدعی شده شخصی مثل داورزنی نباید برای استقلال و پرسپولیس تصمیم بگیرد گفت: او زمانی ریاست فدراسیون والیبال را برعهده داشت و حالا معاون وزیر ورزش است اما اگر قرار باشد حواسش به والیبال باشد و فوتبال را رها کند این به درد نمی‌خورد. اگر کسی معاون وزیر شده از چوگان گرفته تا والیبال و فوتبال همه را باید به یک چشم ببیند. من دیدگاهم این است ایرادی ندارد که داورزنی در قالب معاون وزیر برای همه رشته‌ها تصمیم بگیرد اما روی صحبتم این است که او حواسش نباید به والیبال باشد و تمام رشته‌ها را باید به یک چشم ببیند و عملکرد او هم باید بررسی شود. 

*وزیر ورزش نباید از راهروهای وزارت مدیرعامل انتخاب کند

بازیکن سابق تیم ملی در ادامه صحبت‌هایش گفت: اینکه علی پروین ادعا کرده مدیران را از داخل قوطی درمی‌آورند یک اصطلاح است اما حرف درستی است برای شما مثال می‌زنم وزیر ورزش قبلی افشارزاده را انتخاب کرد و جالب است دفتر کار افشارزاده در همان وزارتخانه و نزدیک اتاق وزیر  بود. هیات مدیره هم در همان ساختمان جلسه می‌گذاشت. این نمی‌شود که وزیر ورزش از داخل راهروهای وزارت هر کسی را مدیرعامل باشگاه‌ها کند. یکی پسرخاله وزیر است و یکی مثلا برادر همسرش. کسی هم بدش نمی‌آید مدیرعامل استقلال و پرسپولیس شود. کاش به جای این کارها هواداران یا پیشکسوتان را دخیل کنند و از آنها نظر بگیرند نه اینکه وزارتخانه اول مدیرش را انتخاب کند و بعد به سراغ پیشکسوتان برود. 

بیشتر بخوانید:

حمله بی‌سابقه پروین به وزیر ورزش و داورزنی: اجازه نمی‌دهیم از قوطی مدیر دربیاورید

*مدیرعامل باید دنبال وام و زمین باشد نه اینکه نداند در باشگاهش چه خبر است

روشن افزود: مدیری که می‌خواهد به استقلال و پرسپولیس بیاید باید قرارداد ببندد که مثلا اگر فردا وزیر عوض شد آن مدیر رفتنی نشود. آن مدیر تحت قراردادش کار می‌کند و اگر کوتاهی هم کرد باید پاسخگو باشد. مدیرعامل باید دنبال وام، زمین تمرین و این اتفاقات باشد نه اینکه کسی نداند در باشگاهش چه می‌گذرد من چند روز پیش هم در یک مصاحبه تاکید کردم که ما 48 سال پیش زمین تمرین داشتیم و هر روز در آن تمرین می‌کردیم برای تمریناتمان هم 2 هزار تماشاگر می‌آمد اما قرار بود یک زمین همه برای مسابقاتمان انتخاب کنند که البته انقلاب شد و قضیه مسکوت ماند. من بارها گفته‌ام قزوین، کاشان و گرگان در لیگ‌های معتبر ما تیم ندارند اما استادیوم‌های خوبی دارند.اگر زمانی که قرار بود کلنگ این ورزشگاه‌ها زده شود کسی فوتبالی همراه رئیس‌جمهور یا وزیر ورزش می‌رفت به آنها مشاوره می‌داد که این زمین‌ها را در شهرهای فوتبال‌خیز مثل قائمشهر که تیمی مثل نساجی دارد احداث کند نه شهری که تیم فوتبال ندارد. 

*به منزوی گفتم اگر اختیار نداری استعفا کن و برو

روشن با اشاره به اینکه اعضای هیات مدیره تکلیف خودشان را نمی‌دانند گفت: یک روز با کامران منزوی حرف می‌زدم و به او گفتم تو آدم خوبی هستیم ولی اختیاری نداری به او تاکید کردم زیر بار هر تصمیمی نرو و اگر می‌بینی چیزی به تو دیکته می‌شود استعفا کن.اگر هم امروز علی پروین می‌گوید مدیران استقلال و پرسپولیس باید از جنس فوتبال باشند حرف درستی زده است من نمی‌گویم علی جباری و علی پروین مدیرعامل شوند چون در شخصیت آنها نیست اما اگر قرار است کسی مدیر شود باید استعلام آنها از پروین و جباری‌ها گرفته شود شما الان نگاه کنید هم هواداران استقلال ناراحت هستند و هم هواداران پرسپولیس که سه دوره قهرمان شده‌اند. وزیر ورزش برای من محترم است ولی نمی‌شود شب بخوابید و صبح مدیر انتخاب کنید. 

*به فتحی گفتم با تو قهرم چون به قول‌هایت عمل نکردی

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که فتحی می‌خواست مدیرعامل شود از دو ماه قبل با من و مهاجرانی صحبت کرد به من گفت کمک کنید تا من بیایم و وقتی آمدم از شما مشورت می‌گیرم ما گفتیم تا می‌توانیم از استخوان خردکرده‌ها استفاده کن مثل امثال نامجو مطلق، نوازی و ... ولی چه شد؟ یک اتاق به پیشکسوتان داده‌اند که سه نفر هم در آن جا نمی‌شوند! یک روز برای مراسم مرحوم دانایی‌فر با پیشکسوتان جمع شدیم آن زمان جواد قراب را از اهیات مدیره بیرون کرده بودند و او دوباره به سمت پیشکسوتان برگشته بود. فتحی و خطیر هم در آن جلسه بودند وقتی فتحی من را دید به من تعارف کرد که بنشینم و فکر می‌کرد که می خواهم او را بغل کنم اما من نشستم و او تعجب کرد. از من سوال پرسید آیا با من قهری که به فتحی گفتم بله من با  تو قهر هستم چون به قول‌هایی که دادی عمل نکردی و فقط حرف زدی. وقتی این حرف را زدم فتحی گفت پیشکسوتان پشت سر هم حرف می‌زنند و من هم گفتم وظیفه تو مدیرعامل این است که به هر شکلی آنها را به هم نزدیک کنی. من 38 سال است در باشگاه الاهلی امارات سمتی ندارم ولی خودشان هر سه سال اقامتم را تمدید می‌کنند و یک جای 500 متری برای ما در نظر گرفتند که همه چیز در آنجا وجود دارد. به این کار می‌گویند احترام به پیشکسوتان نه کاری در که در باشگاه ما می‌شود. 

*نگاه وزیر به همه تیم‌ها و رشته‌ها باید یکی باشد

روشن ادامه داد: این رسم رفتار با استخوان خرد کرده‌ها نیست اتفاقا پروین در خوب زمانی چنین صحبتی کرده است. البته وزیر ورزش می‌تواند در دلش طرفدار یک تیم باشد اما او باید به همه نگاه یکسانی داشته باشد زمانی شیخ محمد رئیس باشگاه ما و چهار باشگاه دیگر بود اما به ما کمتر می‌رسید و وقتی از او سوال می‌کردیم چرا رسیدگی شما به ما کمتر است می‌گفت من باید نگاهی یکسان به تیم‌ها داشته باشم و چون رئیس‌ اینجا هستم نمی‌توانم به شما بیشتر برسم. 

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاج باید درباره ساکت پاسخگو باشد/ باید در مورد پرونده‌ام جواب بدهم/آقای پروین از قوطی مدیر درنیاوردیم!

ی آگوست 18 , 2019
به گزارش مشرق، محمدرضا داورزنی معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در نشست خبری گفت: در ابتدا هفته دولت را تبریک می گویم. سال ۹۸ سال بسیار مهمی برای ورزش کشور است، سال قبل از المپیک که رشته های ورزشی با وجود کمبود منابع تلاش می کنند خود را برای کسب س...