گزارش سایت چکی از وضعیت استراماچونی در استقلال

به گزارش مشرق، انتشار یک خبر در سایت کارشناس ایتالیایی «جان لوکا دی‌مارتزیو» درباره احتمال استعفای آندره‌آ استراماچونی از مربیگری استقلال به خاطر برآوردن نشدن وعده‌های باشگاه، همان بهانه‌ای بود که چکی‌ها به خصوص طرفداران تیم اسپارتاپراگ برای از سر گرفتن انتقادات‌شان از سرمربی سابق خود لازم داشتند.

بیشتر بخوانید:

جلسه مهم فتحی و وکیل استراماچونی

سایت اسپورتی‌زیوه جمهوری چک در این باره گزارشی تند علیه استراماچونی با عنوان «تکرار تاریخ؛ استراماچونی باز هم رفیق نیمه راه می‌شود» نوشته است که آن را در ادامه می‌خوانید:

کام هواداران اسپارتا پراگ هنوز هم بابت روزهایی که مربی ایتالیایی، آندره‌آ استراماچونی هدایت تیم‌شان برعهده داشت تلخ است. مفاهیمی که این «مسافر کمدین» با خودش به معروف‌ترین باشگاه جمهوری چک آورد، با ناکامی کامل توام بود.

فصلی که اسپارتا با مربیگری استراماچونی با وجود خریدهای گران‌قیمتش برای تقویت تیم تجربه کرد آنقدر بد بود که باشگاه نتوانست آن را جبران کند. این داستان برای هواداران فوتبال در جمهوری چک خیلی آشنا است و به همین دلیل بود که اینجا خیلی‌ها وقتی شنیدند باشگاه استقلال ایران این باشگاه خراب‌کن معروف را به کار گمارده، تعجب کردند.

با این حال بر خلاف دانیل کرتینسکی، مالک باشگاه اسپارتا، مدیران باشگاه استقلال تحت تأثیر جو خوشبینانه‌ای که استراماچونی برای‌شان ساخته بود قرار نگرفتند و برنامه‌های احمقانه استراماچونی را در نطفه خفه کردند. نتیجه‌اش هم این شد که مربی ایتالیایی ابراز نارضایتی کرد و احتمال قبل از اینکه حتی فصل جدید لیگ شروع شود، به کارش پایان می‌دهد. او خریدهای گرانقیمت می‌خواست اما استقلال با قاطعیت با او مخالفت کرد.

آندره‌آ استارماچونی 43 ساله در اوایل ماه ژوئن به باشگاه ایرانی پیوست. او تنها دو ماه این تیم را تمرین داده اما دارد به این فکر می‌کند که قبل از راه رسیدن آزمون‌های سخت و رسمی تیمش در لیگ، به کارش پایان دهد. مشکل عدم کسب نتیجه یا نارضایتی از عملکرد بد تیم نیست.

استقلال تمام 6 بازی تدارکاتی‌اش را برده و به این ترتیب به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی وارد لیگ می‌شود اما استراماچونی صرفاً از شکل و شمایل فعلی تیمش راضی نیست. او از مدیریت تیم خواسته برایش چندین بازیکن خارجی گران قیت بخرند اما نمایندگان باشگاه خیلی خوب می‌دانند که سرمربی فعلی تیم‌شان در کادر فنی تیم قبلی‌اش چه کار کرد.

او تابستان سال 2017 با برنامه‌هایی بزرگ برای احیای تیم به اسپارتا پراگ پیوست و به دنبال کلی بازیکن خارجی بود که آوردن‌شان هزینه سنگینی روی دست باشگاه گذاشت و خیلی هم زود پروژه‌اش شکست خورد.

دانیل کرتینسکی به او برای تقریباً یک سال اعتماد کرد اما با این حال وعده‌های او محقق نشد و او با آوردن بهانه‌ کام هواداران را تلخ کرد. در ماه مارس سال بعد او برکنار شد تا به کشورش برگردد، اتفاقی که اسپارتا تا مدتی به خاطر آن تاوان می‌داد. از آن زمان تا دو ماه پیش، استراماچونی بیکار بود اما باشگاه مجبور بود حقوقش را بپردازد و این موضوع برای او مهم نبود.

حالا امکان داشت داستانی مشابه برای استقلال رخ دهد اما این باشگاه به درخواست‌های او اهمیت نداده است و این موضوع غرور سرمربی ایتالیایی که ظاهراً حد و مرزی ندارد، را جریحه‌دار کرده است.

بازار پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی همه لیگ‌های مهم دنیا را دربرمی‌گیرد و جذب همه بازیکنان خوب و بردن آنها به یک تیم ممکن نیست. در واقع چنین کاری از عهده هیچ باشگاهی برنمی‌آید مگر اینکه شما بارسلونا یا رئال مادرید باشد.

استراماچونی اما عملاً نمی‌خواهد این موضوع را درک کند. او با وجود سابقه بدش، برای باشگاهی که یک بار دیگ به او فرصت اثبات توانایی‌هایش را داده، ضرب‌الاجل تعیین کرد و از آنجایی که باشگاه برای این ضرب‌الاجل اهمیتی قائل نشد (فقط یک بازیکن بزرگ به ترکیب استقلال اضافه شد)، او چند ساعت زمان خواسته تا تصمیم بگیرد که می‌خواهد بماند یا نه. این ماجرا هم فقط باشگاه را به شیوه‌ای ترسناک به دردسرخواهد انداخت چرا که لیگ ایران چند روز دیگر آغاز می‌شود.

استراماچونی بر اینکه چقدر به کارنامه کاری خود می‌بالد تأکید کرده اگرچه هیچ دلیلی برای بالیدن به آن نداشته است. او در تمام تیم‌هایی که هدایت‌شان را برعهده داشت ناکام بوده است و به شیوه‌ای گسترده‌ به عنوان یکی از مربیان فوتبال اروپا که بیشترین اغراق درباره‌اش صورت گرفته شناخته می‌شود. در اسپارتاپراگ اما ناکامی او پیش از آغاز کارش قابل پیش‌بینی بود وقتی که او این باشگاه را یک «باشگاه محلی» توصیف کرد. این پسر اما شاید بهتر باشد درک کند که خودش هم تا حدودی یک «مربی محلی» است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه ۲۳ مرداد

چ آگوست 14 , 2019
Let's block ads! (Why?)