استقلال به دنبال هت‌تریک در تبریز

با قرعه کشی نوزدهمین دوره از مسابقات لیگ برتر مشخص شد تیم استقلال که فصل گذشته را با ایستادن در رده سوم به اتمام رساند، این فصل کارش را با حضور در تبریز و دیدار با ماشین سازی آغاز می کند.

آبی پوشان در هجده دوره گذشته از این مسابقات ۱۰ بار در هفته های نخست میزبان بوده و ۸ بار هم در این هفته ها به خانه حریفان رفته اند که این نهمین میهمانی این تیم در همه هفته های اول لیگ برتر خواهد بود.

همه اولین ها
اولین بازی استقلال در همه ادوار لیگ برتر به دیدار هفته نخست این تیم در فصل ۸۱-۸۰ باز می گردد. آبی‌پوشان در آن فصل میهمان برق شیراز بودند تا نخستین حضور آنها در همه ادوار لیگ برتر در شیراز باشد. این اولین بازی خارج از خانه و اولین تساوی آبی‌پوشان در لیگ برتر بود چرا که این دیدار با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید. علی موسوی مهاجم پیشین آبی پوشان در این دیدار گلزنی کرد تا نامش به عنوان نخستین گلزن استقلال در همه ادوار لیگ برتر ثبت شود.

اولین میزبانی و اولین پیروزی
استقلالی ها در فصل ۸۲-۸۱ لیگ را با میزبانی از تیم پاس تهران آغاز کردند که در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک پیروز شدند تا این بازی به عنوان اولین میزبانی در هفته اول و اولین آغاز لیگ با پیروزی برای آنها ثبت شود. نیکبخت واحدی، علی سامره و فراز فاطمی در این دیدار برای آبی پوشان گلزنی کردند.

سومین میهمانی در تبریز
آبی پوشان در هجده دوره گذشته از لیگ برتر ۸ بار در هفته های ابتدایی خارج از تهران به میدان رفته اند که ۲ بار از این ۸ بار شهر تبریز میزبان آنها بوده است و آنها برای سومین بار یک لیگ را در تبریز آغاز می کنند. آبی پوشان برای اولین بار در فصل ۹۰-۸۹ لیگ را در تبریز آغاز کردند که حریف آنها در این بازی شهرداری تبریز بود. آنها یک بار دیگر در فصل ۹۳-۹۲ در هفته اول به تبریز رفتند و این بار مقابل گسترش فولاد قرار گرفتند. 

آبی ها به دنبال سومین پیروزی در تبریز
استقلالی ها دو بار گذشته که لیگ را به میزبانی تبریز آغاز کردند، دست پر از این شهر خارج شدند. آنها یکبار شهرداری تبریز را با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کردند و یکبار هم گسترش فولاد را با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشتند.

تنها یک شکست خارج از خانه
آبی پوشان در هفته های نخست وقتی میهمان بودند نتایج خوبی گرفته اند. آنها از ۸ بازی قبلی شان تنها یک بار شکست خورده اند، ۳ بار میزبان خود را متوقف کرده و ۴ بار هم موفق به پیروزی شده اند.

تنها شکست خارج از خانه آبی پوشان در هفته های ابتدایی لیگ به فصل ۹۷-۹۶ باز می گردد که آنها در آبادان با یک گل که از روی نقطه پنالتی ثبت شد، مغلوب صنعت نفت شدند.

آبی ها در حالی در آن دیدار به مصاف صنعت نفت رفته بودند که سه بازیکن کلیدی شان (نورافکن، سید مجید حسینی و قائدی) با محرومیت از سوی فدراسیون مواجه بودند.

بهترین گلزنان
استقلالی ها در اولین هفته هایی که میهمان بودند ۱۳ بار موفق به گلزنی شده اند که در بین گلزنان آنها آرش برهانی با ۳ گل برترین گلزن هفته های اول این تیم خارج از خانه بوده. میلاد میداودی و سجاد  شهباززاده هر کدام با ۲ گل بعد از برهانی بهترین عملکرد را داشته اند. شهباززاده هر دو گل را به تیم سیاه جامگان و میداودی هر دو گل را به شهرداری تبریز زده است.

بدون تاریخ
آبی پوشان طی دیداری که تاریخ آن مشخص نیست و در چارچوب هفته اول لیگ نوزدهم برگزار می شود، در تبریز به مصاف ماشین سازی می روند که هدایت آن بر عهده بازیکن پیشین استقلال، رسول خطیبی می باشد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صمد مرفاوی: برگزاری دربی در هفته چهارم اتفاق غیرعادی نیست؛ مصاحبه نکردن استراماچونی به استقلال آرامش می‌دهد

ش آگوست 10 , 2019
سرمربی سابق و پیشکسوت استقلال گفت: مدیریت باشگاه نباید برای تیم حاشیه درست کند، اگر در مدیریت هم آرامش وجود داشته باشد، همه چیز خوب جلو می‌رود.  به گزارش استقلال نیوز، صمد مرفاوی سرمربی سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتوگو با خبرگ...