کیانوش رحمتی: استراماچونی مربی باهوشی است؛ شماره 10 را قائدی نپوشد چه کسی بپوشد؟

کیانوش رحمتی

بازیکن پیشین باشگاه استقلال گفت: شماره پیراهن  10 استقلال را مهدی قائدی باید بپوشید زیرا جوان است و باید ببنیم او لیاقت دارد یا نه.

به گزارش استقلال نیوز، کیانوش رحمتی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتوگو با خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط تیم استقلال، تغییرات این تیم در فصل نقل انتقالات و تبعات دیر شروع شدن لیگ نوزدهمصحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* استراماچونی مربی باهوشی است

شاید این فصل تغییرات زیادی در استقلال مشاهده کردیم ولی جای نگرانی نیست، چون خوب شروع کردیم. عدم مدیریت یک مربی به خاطر تغییرات بازیکنان می‌تواند ناهماهنگی در تیم ایجاد کند، اما سرمربی می‌تواند این شرایط را در کمترین زمان به حداقل و تیم را به بالاترین هماهنگی برساند.استقلال تمرینات،‌ بازی‌های دوستانه و اردوهای خوبی را پشت سر گذاشته است. این نشان می‌دهد استراماچونی مربی باهوشی است و می‌خواهد در سریع‌ترین زمان، با خصوصیات بازیکنان ایرانی آشنا و به ترکیب ایده‌آل خود نزدیک شود. شرایط برای دیدن استقلالی خوب و قوی مهیاست و امیدوارم این اتفاق رخ دهد. استقلال در چند سال اخیر، شخصیت تیمی‌اش را از دست داده بود و نتایج این تیم، نوسان زیادی داشت. امیدوارم با تغییرات انجام شده، استقلال شخصیت واقعی خود را به دست بیاورد.

* شرایط ابزاری استقلال خوب است

ارزیابی من از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات مثبت است و ترکیبی از بازیکنان خوب جوان و باتجربه به تیم اضافه شده‌اند. شرایط استقلال در این فصل از لحاظ ابزار، کاملاً خوب است و کم و کسر ندارد. با این حال باید لیگ برتر آغاز شود تا تأثیرات جدایی بازیکنانی چون مهدی رحمتی و پژمان منتظری را ببینیم اگر چه بازیکنان خوبی جایگزین آنها شده‌اند. سیاوش یزدانی مدافع خوبی است،‌ اما امیدوارم حساسیت کار را بداند و خیلی سریع با شرایط وقف پیدا کند.

* جدایی بازیکنان بزرگ طبیعی است

موضوع جدایی ستاره ها همیشه در فوتبال وجود دارد و بزرگان تیم، یک روز از باشگاه جدا می‌شوند. هر باشگاهی باید خود را برای این شرایط آماده و از آکادمی خود پشتوانه‌سازی کند. استقلال باید برای جدایی بازیکنان بزرگتر آماده می شد تا آسیبی نبیند.

* پشتوانه سازی در استقلال وجود ندارد

در سالیان گذشته پشتوانه‌سازی استقلال به هیچ وجه خوب نبوده است. چند سال است که در آکادمی باشگاه،‌ ثباتی نمی‌بینیم. مدیر آکادمی هر سال تغییر می‌کند و هر کسی کارش را با تفکرات خود پیش می‌برد. مدیر آکادمی باید برنامه‌های خوب و انرژی زیادی داشته باشد و به باشگاه استقلال و آینده‌اش خدمت کند. نه اینکه بخواهیم فقط پستی بگیریم و نتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

* حاجیلو باید تمام وقت به آکادمی برسد

امیدوارم حاجیلو تمام وقت خود را برای آکادمی باشگاه بگذارد. آکادمی باید سالی پنج بازیکن به تیم بزرگسالان بدهد و حضور حاجیلو در تمرینات تیم‌های پایه دیده شود تا بازیکنان با دیدن او به عنوان پیشکسوت بزرگ استقلال، انگیزه بگیرند. مشکل دیگری که در آکادمی وجود دارد و باید رسیدگی شود این است که مثلا چند روز پیش به آکادمی رفتم و دیدم که مربیان تیم‌های پایه،‌ لباس فرم نداشتند. هر مربی یک لباس پوشیده بود که این برای باشگاه بزرگ استقلال خوب نیست. امیدوارم مشکلات با ورود حاجیلو برطرف شود و برای آینده سرمایه‌های استقلال تلاش و انتظارات را برآورده کند. الان امکانات لازم برای استقلال فراهم است و فقط باید مدیریت خوبی داشته باشد.

* پوشیدن شماره 10 توسط قائدی مشکلی ندارد

 هر فصل یکسری بازیکنان از تیم جدا می‌شوند و شماره‌ها برای بازیکنان قدیمی‌تر یا نفرات اصلی باقی می‌مانند. شما به من بگویید این پیراهن به جز قائدی باید به چه کسی می‌رسید؟ باید به این جوانان فرصت بدهیم و ببینیم لیاقت پوشیدن پیراهن استقلال و این شماره‌ها را دارند یا خیر. الان باید به بازیکنان روحیه بدهیم چون شماره‌ای که بر تن می‌کنند، مسئولیت بزرگی روی شانه آنها ایجاد می‌کند.

 * استقلال قرعه نسبتاً مناسبی دارد

 همه بازی‌ها سخت است، اما استقلال قرعه نسبتاً مناسبی دارد. فکر می‌کنم برگزاری دربی در هفته چهارم خیلی مناسب است چون تیم‌ها در هفته‌های اول به ترکیب مد نظر خود می‌رسند و نقاط ضعف خود را پیدا می‌کنند. این مسابقه تقابل دو مربی خارجی خوب است و در این مقطع از فصل و آب و هوای خوب تهران، دربی خوبی خواهیم داشت. استقلال قطعاً یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

اخبار باشگاه استقلال


 مطالب مرتبط:

کیانوش رحمتی: استقلال به ستاره با تجربه نیاز دارد؛ تغییرات زیاد اثرات منفی خواهد داشت

کیانوش رحمتی: استراماچونی شخصیت تیمی را به استقلال برگرداند؛ باید به سلیقه کادر فنی احترام گذاشت!

کیانوش رحمتی: استراماچونی مربی توانمندی است؛ استقلال هنوز زمان را از دست نداده است

کیانوش رحمتی: شفر پا روی احساساتش نگذاشت؛ عملکرد مثبت و منفی مجیدی در این 3 هفته مشخص نخواهد شد!

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تحقیق و تفحص از «استقلال و پرسپولیس» آماده قرائت است/ سرانجام طرح «جمعیت و خانواده»

ج آگوست 9 , 2019
به گزارش مشرق، برنامه تلویزیونی «چهل 57» شامگاه پنج‌شنبه 17 مرداد با محوریت استان فارس و با حضور جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به روی آنتن شبکه «شما» رفت.جعفرپور در این برنامه به ویژگی‌های منطقه لارستان در ا...