یک ایتالیایی با سابقه بازی در یوونتوس در استقلال؟

به گزارش مشرق، رابطه خوب استراماچونی و اینجنتش پاستورلو با مدیربرنامه‌های ایتالیایی، باعث شده لیست خرید استقلال بیشتر از همین کشور باشد. استقلالی‌ها بعد از مذاکره با گزینه‌های مختلف، حالا نام کریستین پاسکواتو (Cristian Pasquato) را به تیم‌شان اضافه کرده‌اند. بازیکنی که فوتبال را از بهترین آکادمی‌های فوتبال دنیا شروع کرده و یک سال قبل، در لیگ لهستان به قهرمانی رسید.

پاسکواتو بازیکن تیم‌های پایه یوونتوس است. او در سطح زیر 19 سال، با یووه قهرمان ایتالیا شد و 11 گل هم برای آن‌ها زد. هر چند فقط یک بار در سری آ پیراهن یووه را پوشید و از سال 2008 دائما، به تیم‌های مختلف قرض داده می‌شد. جالب اینکه تا همین دو سال قبل هم، یووه مالکیت پاسکواتو را در اختیار داشت.

پاسکواتو سال 2010 با انتقال به مودنا، بهترین سال دوران فوتبالش را گذراند. او در سری بی، 9 گل زد و 13 پاس گل داد تا بهترین بازیکن تیمش باشد. پاسکواتو هیچوقت نتوانست این درخشش را در تیم‌های سری آ تکرار کند اما در سری بی، با پیراهن پادوا و پسکارا هم آمار خوبی داشت و روی بیشتر از 12 گل در یک فصل تاثیرگذار بود.

بیشتر بخوانید:

با مدافع کروات مدنظر استقلال آشنا شوید

پاسکواتو از زمان حضور در لژیا ورشو کمتر بازی کرده و فصل قبل، یک نیم فصل کامل از شرایط مسابقه دور بود. با این حال، تا قبل از آن مهره‌ای مهم برای باشگاه‌هایش محسوب می‌شد. لژیا ورشو فصل قبل، در هیچ مسابقه‌ای این بازیکن را در ترکیب اصلی نداشت و نیم فصل اول، فقط 7 بار از او به عنوان بازیکن ذخیره استفاده کرد. نیم فصل دوم، او کاملا از تیم کنار گذاشته شد.

فصل 2017/18 و در سال قهرمانی لژیا ورشو هم پاسکواتو فقط 11 بار در ترکیب اصلی بود. با وجود دقایق کم بازی، در مجموع 22 بازی که به میدان رفت، 2 گل زد و 3 گل ساخت. بهترین فصل پاسکواتو خارج از ایتالیا را هم می‌توان فصل 2016/17 و درست قبل از پیستن به لژیا ورشو دانست. او در لیگ روسیه با پیراهن کریلیا سووتوف 5 گل زد و با ساختن 8 گل، جزو بهترین گل‌سازهای این کشور قرار گرفت.

از دوران اوج پاسکواتو، فقط 2 سال می‌گذرد. او پیش از این در سری بی ایتالیا و سطح اول فوتبال روسیه، توانایی‌اش در گلزنی و گل‌سازی را نشان داده و شاید، مهره گمشده استراما برای خط هافبک باشد. اگر رقم درخواستی‌اش، فراتر از بودجه استقلال برای خرید جانشین پاتوسی نباشد.

پاسکواتو پس از اتمام قراردادش با لژیا ورشوی لهستان در ماه گذشته، بازیکن آزاد است. این یعنی سران استقلال برای جذب او نیازی به پرداخت رضایت‌نامه‌ای نخواهند داشت و برای نهایی کردن انتقال، فقط باید دستمزد پاسکواتو را تامین کنند. او در تمام 333 بازی دوران حرفه‌ای خود، 60 گل و 52 پاس گل به ثبت رسانده و قیمت او در ترنسفر مارکت، 500 هزار یورو است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

با اعلام امیرحسین فتحی/ مدافع چپ کروات یکشنبه وارد ایران می شود!

پ آگوست 8 , 2019
با اعلام باشگاه استقلال مدافع چپ سابق تیم‌ فوتبال فیورنتینا برای عقد قرارداد روز یکشنبه به تهران سفر می کند. به گزارش استقلال نیوز، با اعلام امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال و به پیشنهاد آندره‌آ استراماچونی، «هروویه میلیچ» مدافع چپ سابق ...