منصوریان، از حماسه الاهلی تا فاجعه العین

به گزارش مشرق، علیرضا منصوریان یکی از با تجربه ترین مربیان ایرانی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است. او که تا پیش از این به همراه دو تیم دیگر خود یعنی نفت تهران و استقلال طعم حضور در لیگ قهرمانان آسیا و صعود به مرحله یک هشتم نهایی را چشیده، حالا برای سومین بار و این دفعه با تیمی جدید یعنی ذوب آهن پا به این مرحله از رقابت ها گذاشته. به بهانه بازی فرداشب نماینده ایران مقابل الاتحاد عربستان مروری داشته ایم بر کارنامه مربی جوان ذوب در این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا:

 

2015: نفت تهران-الاهلی عربستان

نفت در آن سال اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کرد. آن ها که به لطف رتبه سوم فصل قبل تیم یحیی گل محمدی جواز حضور در پلی آف لیگ قهرمانان 2015 را کسب کرده بودند ابتدا با شکست تیم الجیش قطر در مرحله حذفی توانستند به دور گروهی برسند و آن جا هم بعد از العین امارات و بالاتر از تیم هایی مثل پاختاکور و الشباب عربستان، به عنوان تیم دوم گروه B به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و در جدالی به یاد ماندنی به مصاف تیم الاهلی عربستان رفتند.

در آن زمان هنوز بازی تیم های ایرانی و عربستانی در زمین بی طرف برگزار نمی شد و به همین علت نفت توانست در دور رفت آن مرحله در استادیوم آزادی از الاهلی پذیرایی کند و با تک گل غلامرضا رضایی از سد حریف قدرتمند خود عبور کند. اوج کار نفتی ها اما در بازی برگشت و در شهر جده عربستان بود. جایی که آن ها باید از اندوخته خود دفاع می کردند. شاگردان منصوریان در آن بازی نمایش شجاعانه و خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و علی رغم اینکه با نتیجه 2-1 مغلوب میزبان خود شدند،اما توانستند با قانون گل زده در خانه حریف به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها صعود کنند و در خاک عربستان، با پرچم ایران جشنی به یاد ماندنی بگیرند.

بیشتر بخوانید:

خبر خوش برای ذوب‌آهن از اردوی الاتحاد

2017: استقلال-العین
منصوریان پس از عملکرد نسبتا قابل قبولی که با نفت در آسیا داشت،این بار و دو سال پس از حماسه سازی با نفت مقابل الاهلی، با تیم محبوبش استقلال به این مرحله از رقابت ها رسید. منصوریان این بار هم کارش را از پلی آف شروع کرد و با کنار زدن السد قطر به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رسید. آن جا هم توانست تیمش را بالاتر از التعاون عربستان و لوکوموتیو ازبکستان، پس از الاهلی امارات به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی رقابت ها برساند. داستان یک هشتم اما این دفعه برای منصوریان و تیمش جور دیگری رقم خورد. آن ها در حالی که بازی رفت را هم در ورزشگاه آزادی با پنالتی دقیقه 90 کاوه رضایی با یک گل به نفع خود خاتمه داده بودند و از شانس بیشتری برای صعود به مرحله بعدی برخوردار بودند، در استادیوم هزاع بن زاید زمینگیر شدند و در یکی از تلخ ترین شب های تاریخ استقلال، با نتیجه 6-1 در خاک امارات تن به شکست دادند و نتوانستند به دور بعدی صعود کنند.

حالا منصوریان امیدوار است این بار و در سومین حضور خود در این مرحله از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا،خاطره خوبش با نفت را تکرار کند و بتواند به همراه سبزپوشان اصفهانی به دور بعدی این رقابت ها صعود کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدافع سابق سمپدوریا در تیررس استقلال

ی آگوست 4 , 2019
به گزارش مشرق، به نقل از سایت «football-tribe»، باشگاه استقلال یکی از غول های فوتبال ایران به دنبال جذب دانیل پاولوویچ، مدافع سابق سمپدوریا ایتالیا است.استقلال در تابستان آندره آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی را به تهران آورد. این سرمربی در فصل جدید به...