مهاجم خارجی جدید پرسپولیس را بیشتر بشناسید +کارنامه و عکس

سرویس ورزش مشرقمادیبو مایگا، مهاجم اهل کشور مالی مد نظر پرسپولیس بامداد پنجشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی وارد تهران شد تا پس از مذاکرات نهایی و انجام تست پزشکی قرارداد خود را به امضا برساند.

مایگا راه نسبتا طولانی را در اروپا و خاورمیانه سپری کرده تا به پرسپولیس برسد. در ادامه این گزارش به بررسی بیشتر سوابق فوتبالی این بازیکن در سالهای اخیر می پردازیم. بررسی کارنامه او نشان می دهد او ذخیره گلزنی است که بیشتر اوقات وقتی برای تیمش به میدان رفته موفق به گلزنی شده است. او در ۱۰ سال اخیر و در مجموع ۸۹ گلی که در رده باشگاهی به ثمر رسانده است ۳۱ گل در نیمه اول و ۵۸ گل در نیمه دوم زده است.

*چپ پای ۳۱ ساله!

مادیبو ۳۱ ساله است البته تا ۳ ماه دیگر ۳۲ ساله می شود. پست تخصصی او مهاجم نوک است ولی بارها شده به دلیل چپ پا بودنش از او در پست وینگر چپ هم استفاده شده است.

*استارت با کازابلانکا!

این بازیکن پس از بازی در لیگ مالی اولین باشگاه حرفه ای خود را راجا کازابلانکا تعیین کرده و از آنجا وارد دنیای فوتبال حرفه ای شد.

*عبور از اروپا تا خاورمیانه!

مادیبو پس از ۲ فصل بازی برای تیم راجا، راهی لیگ یک فرانسه و تیم لومان شد تا ۳ سال در آن تیم به کسب تجربه بپردازد. سپس به  تیم سوشو دیگر تیم لوشامپیونه پیوست و ۲ سال هم برای آن تیم بازی کرد. از آنجا راهی تیم وستهام یونایتد در لیگ برتر انگلیس شد. گرچه پس از دو سال بازی برای آن تیم به صورت قرضی یک نیم فصل راهی چمپیونشیپ (لیگ دسته یک انگلیس) و تیم کویینزپارک رنجرز شد و یک نیم فصل هم برای متز فرانسه بازی کرد و دوباره به وستهام برگشت. او در ۳ سال گذشته هم در تیم های النصر عربستان، الاتحاد و عجمان امارات و بوریرام تایلند توپ زده است.

*شاگرد مربیان سرشناس!

این بازیکن در همه سالهایی که فوتبال بازی کرده این شانس را داشته با برخی از مربیان سرشناس دنیای فوتبال مانند سام آلاردایس، هری ردنپ، رودی گارسیا، فابیو کاناوارو و... کار کند.

*گلزنی به چلسی!

این مهاجم وقتی در وستهام بازی می کرد در دیدار برابر چلسی در دقیقه ۸۷ و در شرایطی که تیمش ۱-۲ جلو. بود به میدان رفت و توانست در دقیقه ۱+۹۰ دروازه پیتر چک را باز کند تا دیدار با نتیجه ۱-۳ به برد وستهام ختم شود. دیداری که در فصل ۱۳-۲۰۱۲ برگزار شد.

*گلزنی به دروازه بان تیم ملی فرانسه!

او در فصل ۱۴-۲۰۱۳ نیز در جام اتحادیه انگلیس در دیدار روبروی تاتنهام گل برتری ۱-۲ تیمش را به هوگو لوریس دروازه بان تیم ملی فرانسه زد. در آن بازی هم او از دقیقه ۶۵ به میدان رفته بود. در کل این بازیکن ۲۲ بار با گلهایی که به ثمر رسانده باعث برد تیمهای باشگاهی اش شده است.

*۶ گل درون دروازه پاری‌سن ژرمن کاشت!

این بازیکن در سالهایی که در سوشو فرانسه توپ می زد به مارسی، المپیک لیون و در فصل ۱۱-۲۰۱۰ دو بار دروازه پاری سن ژرمن را باز کرد. فصل بعد هم یک گل دیگر به پاریسی ها زد تا نشان دهد چارچوب این تیم را خوب می شناسد. مایگا سه گل دیگر هم در فصل ۱۵-۲۰۱۴ زمانی که عضو تیم متز بود زد که در دور رفت دو بار به این تیم از روی نقطه پنالتی گل زد و دروازه بان تیم ژرمن کسی نبود غیر از سالواتور سریگو ایتالیایی که آن زمان دروازه بان دوم تیم ملی ایتالیا و دروازه بان فعلی ایتالیا و البته تیم تورینو بود. همان تیمی که گفته می شد بیرانوند قرار است به آن بپیوندد.

*۳۲ گل آسیایی!

مادیبو در سه سالی که در عربستان، امارات و تایلند توپ می زد در ۷۸ بازی موفق شد ۳۲ گل بزند.

*فوروارد ۶ میلیون دلاری!

آنچه سایت ترانسفر مارکت درباره بیشترین قیمت مادیبو در صفحه این بازیکن درج کرده قیمت جابجایی مادیبو در وستهام یونایتد بود که به ۶ میلیون یورو رسید. البته او بازیکنی بود که کمترین قیمت جابجایی اش ۲۵۰ هزار یورو درج شده است. او در حال حاضر جزو بازیکنان یک میلیون دلاری سایت مربوطه به شمار می رود که باز هم قیمت زیادی به نظر می سد.

*زوج دیاباته در تیم ملی!

این بازیکن مالیایی ۵۹ بار هم برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. اولین بازی ملی او در سال ۲۰۰۷ ثبت شده و آخرین بار در سال ۲۰۱۶ پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرده است. و در این مدت ۱۳ گل ملی هم به ثمر رسانده است. او هموطن دیاباته مهاجم استقلال است که در تیم ملی نیز زوج یکدیگر محسوب می شدند.

*عامل سومی مالی در آفریقا!

مادیبو در دو تورنمنت جام ملتهای آفریقا در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ از ارکان اصلی تیمش در کسب این دو عنوان سومی بود.

*گلزنی به کره جنوبی!

در سال ۲۰۱۳ دو تیم مالی و کره جنوبی یک دیدار دوستانه روبروی هم بازی می کنند که مادیبو در آن دیدار موفق می شود دروازه کره ای ها را باز کند. مالی در آن دیدار با نتیجه ۱-۳ بازنده زمین را ترک کرد.

* پایان کار در تیم ملی با بازوبند کاپیتانی

آخرین بازی ملی او به سال ۲۰۱۶ و دیدار با گابن برمیگردد، جایی که بازوبند کاپیتانی را برای اولین و آخرین بار بر بازو بست.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مدافع بوسنیایی مدنظر استراماچونی و استقلال

ج آگوست 2 , 2019
به گزارش مشرق به نقل از توتومرکاتو، دانیل پاولویچ مدافع بوسنیایی که سابقه بازی در تیم هایی نظیر سامپدوریا و فروزینون را در کارنامه خود دارد، اصالت سوئیسی دارد ولی برای تیم ملی فوتبال بوسنی بازی می کند. او برای فصل جدید از چند تیم ایتالیایی پیشنهاد دریا...