طاهری: بعد از ما پرسپولیس دیگر شفافیت نداشت

به گزارش مشرق، علی اشرف عبدالله‌ پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی روز شنبه اعلام کرد که پرسپولیس و استقلال شرایط پذیرش در فرابورس را ندارند و بعید است خصوصی‌سازی این دو باشگاه در سال 1398 به سرانجام برسد.

در همین رابطه علی اکبر طاهری, مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: برای آغاز فرآیند واگذاری پرسپولیس و استقلال در فرابورس باید الزاماتی رعایت و فعل خواستن صرف شود. یکی از عوامل این است که باید حقوق صاحبان سهام در صورت‌‌های مالی مثبت باشد که این موضوع از گذشته منفی بوده و الان هم منفی است. برای اینکه این اختلاف برطرف شود, ورزشگاه درفشی‌فر را به پرسپولیس و یک ورزشگاه دیگر را به استقلال دادند و همچنین ساختمان‌های اداری دو باشگاه‌ها را -که تحت مالکیت فدراسیون است - جزو امکانات باشگاه‌ها در نظر گرفتند تا این کار انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم, بحث شفافیت صورت‌های مالی است که الان دارای شفافیت لازم نیست, هرچند ما صورت‌های مالی را از وضعیت «عدم اظهارنظر» به «مشروط مطلوب» تبدیل کردیم, این یعنی در دوره ما حساب‌ها شفاف بوده اما بعد از ما به دلیل اینکه در باشگاه اصول حسابداری را به هم زدند صورت‌های مالی از شفافیت خارج و دوباره به «عدم اظهارنظر» تبدیل شد. باشگاه در زمان ما از لحاظ مالی و شفافیت روی ریل افتاده بود و همه چیز سر جای خود بود، اما بعد از تغییرات دیگر از ریل خارج شده و شفافیت وجود ندارد.

مدیرعامل پیشین پرسپولیس با اشاره به اینکه پرسپولیس و استقلال باید در فرابورس کشف قیمت شوند, یادآور شد:‌ برای اینکه باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال خصوصی‌ شوند باید بستر‌های لازم نه تنها در این دو باشگاه، بلکه در مجموعه ورزش کشور فراهم باشد تا این باشگاه‌ها با خصوصی شدن بتوانند درآمدزایی داشته باشند و امرار معاش کنند, وگرنه الان هم اگر باشگاهی خصوصی در لیگ وجود دارد, از جاهای دیگر به آن پول تزریق می‌شود و نمی‌تواند هزینه‌هایش را خودش تأمین کند.

طاهری با بیان اینکه باشگاه‌های ایرانی بر خلاف فوتبال دنیا از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی درآمدی ندارند,‌ تصریح کرد: اگر قرار باشد شرایط به همین نحو بماند, پرسپولیس و استقلال در صورت واگذاری به بخش خصوصی هم قطع به یقین نمی‌توانند درآمدزایی کنند و باز هم باید از جا‌های دیگر تأمین شوند. اگر قطار فوتبال ایران روی ریل قرار نگیرد دوباره متوقف خواهد شد, بنابراین با این وضعیت خصوصی‌سازی اشتباه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

سعادتمند: نمی‌دانم رئیس هیات مدیره استقلال کیست

وی اظهار داشت:‌ خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال در دو حالت می‌تواند رخ دهد, یکی اینکه در همین فرابورس وارد شوند که باید ابتدا الزامات خاصی برای پذیرش داشته باشند و بعد از آن کشف قیمت شوند. دوم واگذاری مستقیم توسط سازمان خصوصی‌سازی است که این مورد نیز فرآیند خاص خودش را دارد. در این حالت ارزش سهام باشگاه‌ها بالاتر از گذشته رفته و برای اینکه شخصی قصد خریداری داشته باشد باید پول بیشتری پرداخت کند و در نتیجه در این حالت به دنبال درآمدزایی بیشتر نیز خواهد بود که با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت که به اندازه هزینه‌ها، درآمدزایی داشته باشند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از مصاحبه‌اش درباره جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس و انتقاداتی که به مدیران این باشگاه وارد می‌شود, عنوان کرد: اتفاقی که رخ داد، خیلی بد بود. همیشه ممکن است ارکان باشگاه از جمله کادر فنی, بازیکنان یا کادر مدیریتی و تشکیلاتی دچار تغییر شوند، اما باشگاه باید در هر حالتی اقتدار خود را حفظ کند و اگر قرار است تغییری صورت بگیرد, در خود باشگاه انجام شود و تحت تأثیر فضای خارجی قرار نگیرد.

طاهری با بیان اینکه «عدم اقتدار در باشگاه یک اشکال بزرگ است»، افزود: باشگاه باید از قبل برنامه‌هایش را داشته باشد تا با رخ دادن یک اتفاق به «چه کنم, چه کنم» نیفتد. برانکو به صراحت اعلام کرد که از مدیریت باشگاه ناراحت بوده و گلایه داشته است. مدیریت این نیست که پول وارد شده به باشگاه را همین‌طور خرج کنیم, مدیریت باشگاه باید به دنبال بالانس کردن هزینه‌ها و درآمد‌ها باشد. همه‌ی این مسائل باعث عدم توازن می‌شود و گلایه و ناراحتی برخی‌ها از جمله سرمربی تیم را به دنبال خواهد داشت.

وی در خاتمه یادآور شد: برانکو گفته بود که 10 ماه حقوق نگرفته است. هرکس دیگری هم که بود ناراحت می‌شد. برانکو یک مربی حرفه‌ای و البته باهوش بود و فهمیده بود که دیگر باشگاه در روال درستی قرار ندارد. درست است که نحوه رفتن برانکو خوب نبود، اما در این میان اقتدار باشگاه پرسپولیس مخدوش شد و این اصلاً خوب نیست. در هر جریان و اتفاقی که رخ می‌دهد باشگاه نباید منفعل باشد یا اجازه داده شود هر کسی تحت عنوان دوست, ایجنت یا مشاور وارد باشگاه شود و حاشیه درست کند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پاتوسی چطور از استقلال رفت؟

د جولای 15 , 2019
به گزارش مشرق، هواداران استقلال با رفتن پاتوسی از این تیم نسبت به عملکرد مدیران تیمشان انتقادات زیادی انجام دادند که حتی منجر به تجمع تعداد کمی از هواداران استقلال مقابل ساختمان این باشگاه شد. امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال الزام باشگاه برای پرداخت بد...