سعادتمند: نمی‌دانم رئیس هیات مدیره استقلال کیست

به گزارش مشرق، احمد سعادتمند مدیرکل دفتر توسعه ورزشهای پایه وزارت ورزش درباره دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر کشور، درباره دلایل برگزاری المپیاد استعدادهای برتر اظهارداشت: چندین سال است که در برخی از رشته ها متاسفانه در رده های سنی پایه مسابقات قهرمانی کشور را برگزار نمی کنیم. ما می خواستیم همه استعدادها در این المپیک کوچک دیده شوند.

وی افزود: از طرفی مسابقات به صورت لیگ در قالب بزرگسالان برگزار می شود و ما غیر از چند رشته لیگ رده های سنی دیگر را نداریم. به همین دلیل استعدادها را در سطوح دیگر نداشتیم. وحدت اقوام از دیگر دلایل ما برای برگزاری المپیاد بود. بحث دیگر بحث شور و نشاط است؛ مردم ما به نشاط نیاز دارند و از همین رو برخی از فدراسیون ها این برنامه را در تقویم خود جای داده اند.

* بودجه عادلانه تخصیص یافته 

مدیرکل دفتر توسعه ورزشهای پایه با اشاره به پشتوانه سازی تیم های ملی، گفت: بعد از المپیک بوینس آیرس ستادی را تشکیل داده و برنامه ریزی کرده ایم. جامعه هدف را ۴ سال عقب آوردیم و نیم نگاهی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس و ۲۰۲۸ لس آنجلس داریم. 

سعادتمند یادآور شد: بودجه ای که از سال قبل به المپیاد اختصاص یافته، در جهت عدالت محوری است. ما سال گذشته چالش هایی داشتیم اما این پروژه ملی به عنوان برنامه عملکردی در سازمان برنامه و بودجه ثبت شد و بودجه برای آن اختصاص یافته است. آیین نامه و نقشه راه موجود و بودجه آن مشخص است.

* سال گذشته صغرسنی نداشتیم

وی در ادامه صحبت هایش با بیان اینکه اطلاعات ورزشکاران ثبت شده، خاطرنشان کرد: اطلاعات سجلی، پیکرسنجی و ... را داریم. با کمک دوستان در وزارت ورزش اطلاعات روز به روز ثبت می شود و می خواهیم اطلاعات مسابقات استانی هم ثبت شود. بحث مهم ما اقتصاد مقاومتی بود به همین دلیل این پروژه را در همین راستا انجام دادیم. این اتفاق خوبی بود و همه جوانب رعایت شده است. مسابقات در ۹۶ رشته ورزشی در ۱۹ استان برگزار می شود. ما سال گذشته صغرسنی نداشتیم و نهضت استعدادیابی به ورزش کشور کمک زیادی کرده است.


* نگه‌داشت استعدادها مهمترین برنامه 

مدیرکل دفتر توسعه ورزشهای پایه خاطرنشان کرد: بحث دیگر نگه‌داشت استعدادهاست. ۲۴۱۴ نفر به عنوان نخبه در ۷۸ رشته ورزشی تحویل فدراسیون ها شده اند. امسال با ۷۶۰ هزار نفر مسابقات برگزار می شود و حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نخبه بیرون می آید. فدراسیونی بوده که برای نخبگان پکیج ورزشی داشته و نگه‌داشت آنها بسیار مهم است. کمیته بازاریابی هم روز گذشته تشکیل شده و در تلاش هستیم این طرح به بخش خصوصی سپرده شود. اپلیکیشن هم پیش بینی شده و در گوشی ها نصب خواهد شد. شما با این برنامه می توانید اطلاعات ورزشکار را ببینید. در پایگاه های قهرمانی هم به عنوان یک مقری در اختیار بچه هاست. همه جوانب را دیده ایم. ۴ سال آینده قطعا بنده نیستم اما برای آینده ورزش کشور تضمینی برای افتخارآفرینی خواهد بود.

سعادتمند تاکید کرد این طرح باید برای المپیک به عنوان طرح بزرگ دیده شود.

بیشتر بخوانید:

مخالفت با استعفای رئیس هیأت مدیره استقلال

* برگزاری مسابقات بین المللی در دهه فجر

سعادتمند با بیان اینکه استعدادهای سال گذشته شناسایی شده اند، گفت: امسال برنامه این است بعد از مسابقات المپیاد از تیم های خارجی دعوت و در دهه فجر مسابقات بین المللی را برگزار کنیم. در شورای برون مرزی برای اعزام بوکس نوجوانان موافقت نشد ما به داورزنی گفتیم اینها کسانی هستند که استعدادیابی شده اند و قرار است به مسابقات اعزام شوند.

مدیرکل دفتر توسعه ورزشهای پایه در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه در بحث فنی فدراسیون ها دخالت نداریم، تاکید کرد: ما ناظرانی را برای بحث استعدادیابی خواهیم داشت. ما رئیسی داشتیم که اعتبار ۱۰ درصد استعدادیابی را برای تیم بزرگسالان هزینه کرده به همین دلیل همه اینها ارزیابی می شود. فدراسیون ها رتبه بندی هم خواهند شد.

* دینار به دینار بودجه آنالیز شده

سعادتمند در پاسخ به سوالی درباره بودجه درنظر گرفته شده برای نگه‌داشت استعدادها و بودجه امسال برگزاری المپیاد، اظهار داشت: فدراسیون ها بودجه ای از کمیته و وزارت می گیرند که سرجمع آن ۱۰ درصد در تفاهم نامه ای که منعقد می شود، برای استعدادیابی است.
امسال آمار شرکت کنندگان دو برابر شده و ۳۴ هزار نفر در مسابقات شرکت می کنند که بودجه در ۳ بخش اختصاص می یابد.

وی افزود: بخشی به فدراسیون ها برای هزینه داوری و اعزام نمایندگان فدراسیون داده می شود، بخشی برای ادارات کل است به خاطر میزبانی ها و بخشی دیگر کمک هزینه اعزام است که به ادارات کل اختصاص می یابد. نسبت به سال گذشته بودجه ما کاهش یافته، البته مبلغ پیشنهادی مشخص است که دینار به دینار آنالیز شده و اجازه دهید قطعی شد، اعلام کنم.

* راهکار وزارت ورزش برای جلوگیری از موازی کاری

مدیرکل دفتر توسعه ورزشهای پایه درباره جلوگیری از موازی کاری با آموزش و پرورش، گفت: بعد از ۳ دهه فاصله بین دو وزارتخانه ورزش و آموزش و پرورش بوده، چندین نشست تخصصی داشته ایم. ۳ جلسه سطح بالاتر برای المپیاد برگزار شد. کارگروه تخصصی تشکیل دادیم. آموزش و پرورش المپیاد را تابستان برگزار کرد ما پاییز. جلسه تخصصی با ۵ رییس فدراسیون دوومیدانی، شنا، ژیمناستیک، شطرنج، بدمینتون برگزار کردیم که زیر بار المپیاد زیر نظر آموزش و پرورش نرفتند. سال قبل المپیاد را به عنوان بالاترین رده تصویب کردیم و از آموزش و پرورش خواستیم این ۵ رشته را ما برگزار کنیم. امسال البته آنها برنامه ریزی کرده و خودشان برگزار می کنند.

* استقلال باید تحویل مردم شود

عضو هیات مدیره استقلال در این نشست درباره اینکه تمرکز شما باید روی این پروژه باشد اما حضور شما در استقلال تمرکز شما را کم نمی کند و استعفای شما چه شد، تصریح کرد: من اینجا یک پست دارم و این دفتر را دوست دارم. از وزیر و داورزنی تشکر می کنم چون جایی هستم که آموزش استعدادها روی دوش این دفتر است. همکاران بسیار خوبی دارم که می توانند جای من باشند اما قرعه به نام من خورده است.
وی افزود: پست دیگری نداشتم اما بهمن سال گذشته وزیر لطف داشت و در هیات مدیره استقلال در راس چندماهی بودم. استقلال باشگاه بزرگی است و هواداران زیادی دارد. از دورترین نقطه کشور هزینه می کنند برای دربی می آیند. برای هزینه های خود مشکل دارند اما برای باشگاه هزینه می کنند، کسانی که استقلال را دوست دارند آنها صاحبان اصلی هستند. ما دولتی ها صاحب تیم نیستیم و تیم باید تحویل مردم شود در این صورت موفق خواهد بود‌. بیش از یک ماه است که استعفا داده ام و با وجود مخالفت وزیر، اگر نتوانم مثمرثمر باشم بهتر است بیرون باشم. یک ماه است منفک شده و پیگیر استعدادیابی هستم.

وی ادامه داد: تاکید وزیر برای واگذاری سرخابی هاست اما دست اندازهایی سر راه است که باید برداشته شود. استقلال می تواند آکادمی هایی داشته باشد که بچه ها در سراسر کشور بدون پرداخت وجه بیایند. ما برای اینکه ۳ هزار نوجوان استقلال با ۳۱ مربی داشته باشیم با پیش بینی زمین و لباس، هزینه قرارداد یک بازیکن در استقلال نیست.

* نمی دانم رئیس هیات مدیره کیست

رییس سابق هیات مدیره استقلال در پاسخ به این سوال که خلیل زاده به عنوان رییس هیات مدیره معرفی شده، عنوان کرد: اطلاعی ندارم و نمی توانم نظر دهم. من نامه نوشتم به فتحی و گفتم یک نفر را به عنوان رئیس هیات مدیره معرفی کنند اما نمی دانم چه کسی معرفی شد.

سعادتمند در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما درباره دلیل استعفای خود صحبتی نکردید آیا با خطیر و فتحی مشکل داشتید، گفت: دلیل خاصی نداشت فقط اینکه جایی که نتوانم کمک کنم و با اعتقاداتم همخوانی نداشته باشد، سعی می کنم آنجا نباشم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارش تمرین یکشنبه صبح استقلال/ اولین وزنه زدن بازیکنان در اردوی ترکیه!

ی جولای 14 , 2019
تمرین نوبت صبح تیم فوتبال استقلال در سالن وزنه کمپ ترکیه برگزار شد.  به گزارش استقلال نیوز، تمرین امروز(یکشنبه 22 تیر 98) تیم فوتبال استقلال نوبت صبح از ساعت 11:00 در سالن وزنه کمپ بلوترمال ترکیه برگزار شد. * بازیکنان تیم استقلال در...