مقصر شکایت پروپیچ از استقلال مشخص شد

به گزارش مشرق، شکایت بازیکنان خارجی از باشگاه‌های ایرانی تمامی ندارد و ظاهراً قرار نیست هیچ وقت هم به پایان برسد. مسئولان استقلال در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای مختومه کردن پرونده بازیکنان خارجی پیشین استقلال کرده‌اند، اما هنوز یک پرونده دردسرساز دارند که اگر اقدامی در روزهای آینده صورت نگیرد، فیفا باشگاه استقلال را به کسر ۶ امتیاز، محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات و … محکوم خواهد کرد. با این شرایط استقلالی‌ها لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست خواهند داد.

این پرونده مربوط به پروپیچ بازیکن کروات پیشین استقلال است، بازیکن بلندقامت با موهای بلند که زمان پرویز مظلومی در لیگ پانزدهم با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. بهرام امیری و علی نظری جویباری مسئول نقل و انتقالات آن سال استقلال بودند. پس از پایان فصل، علیرضا منصوریان این بازیکن را به همراه بازیکنانی مانند آرش برهانی، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی و … در لیست خروج قرار داد. پروپیچ با توجه به نامه قرار گرفتن اسمش در لیست خروج، ایران را ترک کرد. پروپیچ آن زمان طلب ۳۰ هزار دلاری برای یک سال حضورش داشت.

زمانی که علیرضا منصوریان هدایت استقلال را برعهده گرفت، بهرام افشارزاده مدیرعامل بود. در زمان مدیرعاملی افشارزاده، نامه‌ای به ایجنت ایرانی پروپیچ داده و از او خواسته شد به پروپیچ اطلاع دهد با توجه به شروع تمرینات و اردوی پیش فصل استقلال در باشگاه حضور یابد تا در این باره مذاکره شود. مهاجم کروات بی‌توجه به درخواست مسئولان استقلال شکایت خود را در فیفا انجام داد. در ادامه افشارزاده جای خود را به رضا افتخاری داد تا پرونده پروپیچ بلاتکلیف بماند. فیفا در نامه‌هایی به باشگاه استقلال خواستار توضیح آنها شد که در ابتدا مسئولان استقلال پاسخ ندادند تا اینکه کمیته انضباطی فیفا باشگاه استقلال را به پرداخت مطالبات پروپیچ محکوم کرد. مسئولان وقت استقلال به دادگاه ورزشی CAS شکایت کردند. در رأی صادر شده به وضوح توضیح داده شده که مسئولان استقلال توجهی به درخواست‌های فیفا نکرده‌اند و باید مطالبات پروپیچ به همراه دیرکرد آن پرداخت شود.

بیشتر بخوانید:

طلب شاکی استقلال 13 برابر شده است!

 

با گذشت زمان، مسئولان وقت استقلال که با توجه به حضور ملی‌پوشانش در جام جهانی از فیفا طلب داشتند، خواستار پرداخت مطالبات پروپیچ توسط این پول شدند. فیفا نیز با این مسئله موافقت کرد، اما به دلیل تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، پول پروپیچ پرداخت نشد و فیفا از مسئولان استقلال طی ضرب الاجلی خواستار پرداخت مطالبات مهاجم کروات شد. مسئولان استقلال در این مدت رایزنی زیادی با منابع داخلی برای تهیه پول پروپیچ کردند، اما راه به جایی نبردند.

کامران منزوی عضو هیئت مدیره استقلال که به طور جدی پیگیر این پرونده است، در این باره گفت: باشگاه مطالباتی دارد و دنبال آزادسازی پول‌مان هستیم. باید راهی پیدا شود تا فدراسیون بتواند پول‌مان را ترخیص کند. از وزارت خارجه خواستیم این پول را به عنوان مطالبه خود برداشته و به ما کمک کند، در غیر این صورت راه دیگری نیست. فیفا با کسی شوخی ندارد و اگر اقدامی صورت نگیرد، تبعات سنگینی برای باشگاه استقلال خواهد داشت.

وی افزود: مشکلات ما در باشگاه استقلال زیاد است. با یکسری تعهدات انجام نشده روبه‌رو هستیم که امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه باید درباره آنها صحبت کند. یکسری تعهدات از گذشته آمده که تقصیر هیچ کسی نیست. مدیران قبلی پول نداشتند که آنها را انجام دهند. در این شرایط، باید تیم را برای فصل آینده قدرتمند بسته و انتظارات هواداران را برآورده کنیم. کار دشواری داریم، اما با این وضعیت کارمان را انجام می‌دهیم.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه چه کسی مقصر پرونده پروپیچ است، گفت: بی‌پولی مقصر اصلی است. اگر مدیران وقت پول داشتند، با پروپیچ تسویه کرده و کار به اینجا کشیده نمی‌شد که طلب پروپیچ ۱۷ برابر شود.

این روزها ساکنان باشگاه استقلال در سعادت آباد دغدغه پرداخت پول این بازیکن را دارند تا این تیم با محرومیت از سوی فیفا مواجه نشود. باید دید در نهایت پول پروپیچ فراهم خواهد شد یا خیر.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آقای فتحی! استقلال را قهرمان کن کارگر باشگاه می‌شوم

د ژوئن 24 , 2019
به گزارش مشرق، امیرحسین صادقی کاپیتان سابق استقلال از دست مدیران این باشگاه دلخور است وی معتقد است نباید رفتاری که در گذشته با بزرگان شده در استقلال این بار در قبال پژمان منتظری و مهدی رحمتی نیز تکرار شود با صادقی در خصوص حضور استراماچونی، جدایی مهدی ر...