مصاحبه توفانی فرهاد مجیدی درباره جدایی از استقلال

به گزارش مشرق، فرهاد مجیدی سرمربی جدید تیم امید ایران در مصاحبه‌ای رازهای جدایی خود از استقلال را با هواداران در میان گذاشت.

این گفت و گو شامل نکات پرشماری است که تک تک آنها قابل بحث است. او بعد از نیم فصل حضور در کادر فنی استقلال با گلایه تیمش را ترک می‌کند و این مسئله‌ای است که برای اغلب نفرات کلیدی باشگاه رخ داده است.


بدون پیش داوری و صحبت بیشتر این مصاحبه جنجالی را بخوانید:


آقای مجیدی، از تیم امید شروع کنیم. روند مذاکرات به چه صورت بود و آیا درباره دستیاران خود تصمیمی گرفتید؟

چند روز قبل با تماس آقای استیلی مذاکرات شروع شد و دیشب در جلسه با آقای تاج به نتیجه نهایی رسیدیم. درباره تیم امید حتماً بعد از اردویی که در پیش داریم صحبت‌های لازم را انجام می‌دهم. فعلاً این را بگویم که با همه وجود تلاش می‌کنم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم با حمایت فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بتوانیم بعد از سال‌ها به المپیک توکیو صعود کنیم.

چه اتفاقی افتاد که از استقلال جدا شدید؟

بعد از مصاحبه‌ای که در پایان بازی با سپیدرود انجام دادم و اعلام کردم که می‌توانم یک استقلال متشخص و جذاب بسازم، انگار نقشه‌های بعضی از آقایان در باشگاه استقلال دچار مشکل شد. چون پروژه بعضی از افراد زیرمجموعه آقای فتحی این بود که از کانال خودشان مربی خارجی به استقلال بیاورند.

مدیران استقلال بعد از انتخاب شما به عنوان سرمربی موقت تاکید داشتند که مجیدی نمی‌خواهد فصل آینده سرمربی استقلال باشد. اما از مصاحبه‌های شما بعد از پایان لیگ چنین موضوعی برداشت نشد و گویا علاقه داشتید که سرمربی استقلال باقی بمانید.

من برای سرمربیگری در استقلال دست به کارهای کثیف نزدم. در شب بازی با پدیده به آقای فتحی تاکید کردم که حتماً باید مربی بزرگ خارجی بیاورید اما به عنوان یک سرمربی وقتی بیشتر متوجه بحران‌های درون تیم و درون باشگاه شدم، وقتی بیشتر در جریان بی‌پولی‌های باشگاه قرار گرفتم، ترجیح دادم که اعلام کنم می‌توانم فصل آینده این تیم را اداره کنم. اصرار و عجله‌ای هم نداشتم. منتهی این روزها فهمیدم که انگار برخی تصمیم‌ها با خط‌دهی مشاوران و شانتاژ رسانه‌ای به آقای فتحی تحمیل می‌شود! متاسفانه باید به اطلاع هواداران برسانم که اخبار و اطلاعات محرمانه باشگاه را به صورت مخفیانه دراختیار رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند تا از آنها حمایت شود! فکر و ذکرشان شهرت و محبوبیت و دیده شدن است.

از مصاحبه چند روز قبل شما این طور برداشت شد که علیه علی خطیر مسائلی را عنوان کردید. آیا تایید می‌کنید؟

من کاری به برداشت دیگران ندارم اما درباره این آقا که اسم بردید برای من جای تعجب دارد که چطور اجازه می‌دهند فردی که ۱۰ ماه است به باشگاه استقلال آمده و تجربه‌ای هم ندارد، مسؤولیت تیم بستن و انتخاب سرمربی را برعهده بگیرد؟! چرا مدیران ورزش ما چنین اجازه‌ای را می‌دهند؟ هر بار هم که اعتراض‌ها بیشتر می‌شود، خطیر شماره یک می‌رود و خطیر شماره دو می‌آید! همین الان توجه کنید به اینکه مثل قبلی‌ها مبلغ قرارداد واقعی سرمربی خارجی را اعلام نمی‌کنند. چه اشکالی دارد با مردم صادق باشید؟


موضوع دیگری که آخر مشخص نشد، مسؤولیت تیم بستن بود. چه اتفاقی افتاد که هفته قبل اعلام کردید، این کار را انجام نمی‌دهید؟

در جلسه‌ای که در العین با مدیران باشگاه داشتم، گفتم که برای فصل آینده صلاح نیست برخی بازیکنان در تیم بمانند. از آن روز ناگهان موضعشان تغییر کرد! آمده بودند در جلسه با من درباره تیم بستن صحبت کنند اما وقتی نظرم را شنیدند و فهمیدند بازیکنان مورد نظرشان در لیست من نیستند، به صورت پنهانی مشغول تیم بستن شدند! به من به صورت شفاهی گفتند که مسئولیت تیم بستن با تو اما هر روز می‌شنیدم که خطیر مشغول مذاکره با بازیکنانی بود که کیفیت خیلی از بازیکنان جوان استقلال کمتر از آنها نبود. یکبار با خطیر تماس گرفتم و به او گفتم که شما صلاحیت این کار را نداری و چرا در این مسائل دخالت می‌کنی که جوابی هم نداشت.

گویا شما با بازیکنانی مثل حسینی، وریا غفوری و علی کریمی برای تمدید قرارداد صحبت کرده بودید؟

بله، به آقای فتحی گفتم هر کاری از دستم بربیاید انجام خواهم داد. در جلسات مختلف خیلی مسائل دیگر را هم شنیدم. فقط کافیست فهرست بدهی‌های استقلال را مرور کنید. وحشتناک و تکان‌دهنده بود. مثلاً من با حسین حسینی صحبت کردم. مبلغ توافق شده ۵۰۰ میلیون کمتر از پولی بود که مدیران استقلال انتظار داشتند اما گفتند که پولی نداریم! متاسفانه هواداران از خیلی مسائل باخبر نیستند.

امروز مدیرعامل باشگاه گفته است که تمایل داشتیم فرهاد به کارش با ما ادامه بدهد، ضمن آنکه خود مجیدی هم تمایل داشت در استقلال بماند، اما به خاطر منافع ملی قرار شد فرهاد سرمربی تیم امید شود.

از آقای فتحی ممنونم. ایشان به من لطف دارند و امیدوارم همان طور که می‌گویند به خاطر منافع ملی با جدایی من موافقت کردند در باشگاه استقلال هم منافع استقلال به جای منافع دوستی‌ها ترجیح داده شود! من خیلی مسائل را در این شرایط مطرح نکردم که اگر لازم باشد حتماً خواهم گفت. من برنامه‌های زیادی برای موفقیت در استقلال داشتم اما اصول من با اهداف آقایان تفاوت داشت. چون اجازه دخالت در کارم را به کسی نخواهم داد و بله قربان‌گوی کسی هم نبودم و نخواهم بود. یک ریال هم در این مدت از باشگاه نگرفتم و دعا می‌کنم استقلال از شر دروغ‌ها و فریبکاری‌ها نجات پیدا کند. به هواداران استقلال باید بگویم که همه تلاشم را انجام دادم و امیدوارم که دیر یا زود در کنار هم به دور از این زشتی‌ها استقلال رویایی مورد نظرمان را بسازیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پست اینستاگرامی فرهاد مجیدی پس از جدایی از استقلال

س ژوئن 11 , 2019
به گزارش مشرق، فرهاد مجیدی مربی سابق استقلال در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت: دوباره در آستانه خداحافظی از استقلال قرار گرفته‌ام، شادمان و شاکرم که در آزمون" گردن به غرور برافراشتن " سربلند بیرون آمدم. چرا که سخن و عمل ناحق را نپذیرفتم، بر اصولم پ...