مدیریت استقلال به سبک وارونه

به گزارش مشرق، "دیبی" شخصیتی در سریال کلاه قرمزی بود که صحبت‌هایش را به صورت وارونه می‌گفت و افراد حاضر در این سریال پرهوادار با این که در ابتدا، آشنایی کاملی با شخصیت "دیبی" نداشتند اما رفته رفته با دستور زبان او کنار آمدند. شخصیت "دیبی" غیرواقعی بود اما با گشت و گذار در دنیای واقعی، "دیبی"‌های زیادی را پیدا می‌کنیم که دست برخی از آن‌ها رو شده و برخی دیگر هم‌چنان در سایه حرکت می‌کنند.

نمود بارز این "دیبی"‌ها (وارونه حرف زدن‌ها) در باشگاه استقلال بسیار هستند؛ مدیرانی که هر وعده‌ای می‌دهند، دل هوادار را به لرزه می‌اندازند و کاری کردند که هواداران آبی‌های پایتخت راضی به وعده ندادن مدیران‌شان شوند تا شاید اتفاق مثبتی در تیم محبوب‌شان بیفتد. برای مثال می‌توان به آخرین اتفاق مهمی که در باشگاه استقلال رخ داد اشاره کرد؛ جدایی پاتوسی!

آیاندا پاتوسی، هافبک اهل آفریقای جنوبی استقلال بود که با قراردادی قرضی به مدت نیم فصل از کیپ‌تاون سیتی آفریقای جنوبی به جمع آبی‌پوشان پیوست. البته این قرارداد به شکلی بسته شده بود که استقلالی‌ها می‌توانستند پس از پایان فصل و با پرداخت مبلغی به باشگاه کیپ تاون، بند خرید پاتوسی را فعال کنند و این بازیکن اهل آفریقای جنوبی برای یک فصل دیگر در استقلال می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

پاتوسی از استقلال جدا شد

 

با توجه به عملکرد درخشان پاتوسی در مدت زمان حضورش در استقلال، هواداران توقع داشتند که این بازیکن تأثیرگذار تیم‌شان برای فصل آینده هم حفظ شود اما این اتفاق رخ نداد و پاتوسی دیشب (سه‌شنبه) از هواداران استقلال خداحافظی کرد تا جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان را اعلام کند. این جدایی در حالی رخ داد که فتحی، مدیرعامل استقلال در مصاحبه‌ای که در تاریخ ۲۶ فروردین داشت اعلام کرده بود که پاتوسی برای یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و او فصل آینده در این تیم حضور خواهد داشت.

با وجود ادعای فتحی، علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال دو روز بعد تا حدودی مصاحبه مدیرعامل باشگاه را تکذیب کرد و گفت، "قرارداد پاتوسی بند خرید دائم دارد. آن مبلغ تأمین شده است و با پرداخت آن مبلغ می‌توانیم قرارداد او را دائمی کنیم و تا دو سال دیگر او را داشته باشیم."

صحبت‌های خطیر مشخص کرد که هنوز ماندن پاتوسی برای فصل آینده قطعی نشده اما از طرفی، او وعده داد که پول مبلغ قرارداد پاتوسی تأمین شده و باشگاه توانایی نگه‌داشتن این بازیکن اهل آفریقای جنوبی را دارد. صحبتی که عملی نشد و در نهایت پاتوسی از استقلال جدا شد.

البته این اولین و آخرین باری نبود که وعده مدیران استقلال وارونه و برعکس اتفاق افتاد. موارد مختلف دیگری هم وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، انتقال صیادمنش به فنرباغچه، حمایت هیأت مدیره از شفر و تاریخ انتخاب سرمربی آینده آبی‌های پایتخت است.

در ماجرای صیادمنش، فتحی بارها انتقال صیادمنش به فنرباغچه یا هر باشگاه خارجی دیگر را تکذیب کرد که یکی از این تکذیب‌ها مربوط به تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه است اما بعداً مشخص شد که صیادمنش با مبلغ ۸۵۰ هزار دلار به فنرباغچه فروخته شده است و تکذیب‌های فتحی، تکذیب شد.

یا در مورد جلسه هیأت مدیره با شفر پس از شکست در داربی ۸۹، سایت باشگاه استقلال خبر اولتیماتوم به سرمربی وقت‌شان را تکذیب کرد و هم‌چنین علی خطیر در مصاحبه‌ای که با رسانه رسمی باشگاه داشت اعلام کرد که وینفرد شفر، حمایت کامل هیأت مدیره، مدیرعامل و همه اعضای باشگاه را در ادامه راه خواهد داشت؛ ادعایی که پس از برکناری شفر از سوی اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیأت مدیره استقلال تکذیب شد. خلیل‌زاده در مصاحبه‌ای که با ایسنا داشت، اولتیماتوم دادن به شفر در جلسه هیأت مدیره‌ای که پس از داربی برگزار شد را تأیید کرد.

اما مهم‌ترین ادعای متناقض مدیران استقلال به تاریخ انتخاب سرمربی این تیم برمی‌گردد که هواداران آبی‌پوش پایتخت را هم عاصی کرده است. مدیران استقلال از امیرحسین فتحی و علی خطیر گرفته تا اعضای هیأت مدیره استقلال بارها تاریخ‌های مختلفی را به عنوان زمان انتخاب سرمربی آینده و خارجی این تیم مطرح کردند که در هیچ کدام از آن‌ها، سرمربی استقلال انتخاب نشده است. آخرین مورد آن هم شنبه همین هفته بود که از سوی امیرحسین فتحی وعده داده شد اما هنوز که هنوز است، سرمربی جدید استقلال معرفی نشده است. نکته عجیب در مورد طولانی شدن روند انتخاب سرمربی جدید استقلال این است که مدیران این باشگاه از سه هفته مانده به پایان لیگ برتر که قرارداد شفر به حالت تعلیق درآمده بود، فرصت برای انتخاب سرمربی جدید داشتند.

باید توجه داشت که این‌ها، مواردی بودند که از اهمیت بیش‌تری برخوردار بودند ولی با گشت و گذار بیش‌تر می‌توان مثال‌های دیگری هم در تناقض صحبت‌های مدیران استقلال پیدا کرد. این تناقضات هواداران استقلال را نگران کرده که شاید وعده‌های دیگر مدیران‌شان یعنی انتخاب سرمربی خارجی، فسخ قرارداد شفر با کم‌ترین هزینه و حفظ بازیکنان تأثیرگذار تیم‌شان هم عملی نشود تا آبی‌های پایتخت فصل سختی را در نوزدهمین دوره لیگ برتر پیش‌رو داشته باشند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

چشمی در چه صورتی آبی پوش می‌ماند؟

چ ژوئن 5 , 2019
به گزارش مشرق، روزبه چشمی یکی از چند بازیکن تیم استقلال است که قراردادش با این تیم به اتمام رسیده و احتمال اینکه فصل آینده در بین آبی پوشان نباشد وجود دارد.در حالی که این بازیکن تا یک قدمی حضور در لیگ ستارگان قطر رفت، هنوز تیم فصل آینده‌اش مشخص نیست و ...