قلعه‌نویی بهترین گزینه برای استقلال است

به گزارش مشرق، از طرفی نام مجیدی معرفی می‌‌شود و در عین حال اعضای کمیته فنی استقلال بر انتخاب سرمربی خارجی تاکید دارند. در این اسامی نام امیر قلعه‌نویی هم مطرح است که سکوت عجیب مدیرعامل باشگاه استقلال و پاسخ ندادن به سوالاتی درباره انتخاب سرمربی جدید همه را گیج و سردرگم کرده است. مهدی پاشازاده، پیشکسوت باشگاه استقلال از این شرایط ناراضی است و اعتقاد دارد مدیران باشگاه استقلال باید هر چه زودتر در این باره شفاف‌سازی کنند و به مردم بگویند که در استقلال چه خبر است.

وضعیت کنونی استقلال خیلی‌ها را به یاد فصول قبل می‌اندازد که بلاتکلیفی در نقل و انتقالات موج می‌زد. اکنون نیز در حالی که فصل تمام شده، مشخص نیست چه کسی سرمربی استقلال خواهد بود. گاهی صحبت از سرمربی خارجی است، گاهی امیر قلعه‌نویی و گاهی هم مجیدی.

ما داخل گود نیستیم که ببینیم چه اتفاقاتی در داخل باشگاه رخ می‌دهد. کسی هم نیست که به مردم شفاف توضیح بدهد در باشگاه چه خبر است. وقتی توضیحی داده نمی‌شود، ما هم نمی‌دانیم چه برنامه‌ای دارند اما برای تیمی که ۳۰ میلیون هوادار دارد باید شفاف‌سازی صورت بگیرد. استقلال مثل باشگاه‌های اروپایی نیست که فقط مدیرعاملش تصمیم بگیرد. در استقلال مدیرعامل یک صحبتی انجام می‌دهد، هیات مدیره یک چیز و از طرفی وزارت ورزش هم در مقام تصمیم گیرنده است. این مسائل است که استقلال را دچار سردرگمی کرده و من نگرانم که اتفاقات سال‌های قبل دوباره رخ دهد و استقلال زمان را از دست بدهد. ما در سال ۲۰۱۹ هستیم و زمانبندی خیلی اهمیت دارد. امیدوارم تصمیم‌گیران باشگاه استقلال با درک این مسائل تصمیم‌گیری درستی داشته باشند.


پیشنهاد شما در این شرایط چیست؟
دو مدل تصمیم می‌شود گرفت. یک مدل انتخاب سرمربی خارجی است که حتماً باید کنارش یک مربی ایرانی باجنم و باتجربه قرار داد که کار را جمع کند. کسی باید کنار سرمربی خارجی باشد که بازیکنان از او حساب ببرند به این دلیل که سرمربی جدید خارجی وقتی به ایران می‌آید با فضای این باشگاه آشنا نیست و حتماً یک ایرانی باید به او کمک کند.

الان چنین کاراکتری در استقلال وجود ندارد؟
(قدری مکث می‌کند) نه وجود ندارد. زمانی من بازیکن استقلال بودم و وقتی می‌خواستم پیراهنم را در رختکن عوض کنم، اگر خدای نکرده پیراهن استقلال از دستم روی زمین می‌افتاد، بزرگترهای تیم با سیلی توی صورتم می‌زدند تا بفهمم این پیراهن چقدر ارزشمند است. البته کسی باید این کار را بکند که خودش ارزش پیراهن استقلال را حفظ کرده باشد و پیراهن استقلال را به پول نفروخته باشد. اگر چنین شخصیتی در استقلال وجود داشته باشد و در کنار سرمربی خارجی قرار بگیرد قطعاً تیم نتیجه می‌گیرد اما متاسفانه نه فقط الان بلکه مدتی است در استقلال نمی‌بینم که احترام‌ها حفظ شود یا کسی از بزرگ‌تر حساب ببرد. این اتفاقات استقلال را به روزی رسانده که رقیب سنتی‌اش ۳ فصل پی‌درپی قهرمان لیگ می‌شود.

این ماجرا خیلی هم برای استقلالی‌ها غیرقابل تحمل شده.
بله، شاید شما بتوانی در یک جمع پرسپولیسی بگویی من استقلالی نیستم تا تحقیرت نکنند اما من مهدی پاشازاده که نمی‌توانم استقلالی بودنم را کتمان کنم. می‌توانم؟ نه، هرگز. من از نوجوانان برای استقلال بازی کردم. به بزرگسالان رفتم. ملی‌پوش شدم. لژیونر شدم و وقتی برگشتم باز هم پیراهن استقلال را به تن کردم و وقتی من را نخواستند دیگر به تیمی نرفتم در حالی که پیشنهاد داشتم اما دلم نیامد پیراهن تیم دیگری را بپوشم. من در اوج که بودم بهره اقتصادی زیادی هم برای استقلال داشتم. می‌توانید این را از آقای فتح‌ا… زاده بپرسید. وقتی من را ترانسفر کردند ۴۰۰ هزار مارک به استقلال رسید. با این حال با منی که این همه سوابق در استقلال در کارنامه دارم حتی یک تماس خشک و خالی هم گرفته نمی‌شود بپرسند نظرت درباره آینده استقلال چیست یا اگر راهکاری داری بیان کن. اصلاً تماسی گرفته نمی‌شود!


از محمود فکری پرسیدند که دستیاری فرهاد مجیدی را قبول می‌کنی که اعلام کرد، نه. شما چطور، اگر پیشنهادی بشود حاضرید با مجیدی در استقلال کار کنید؟
من یک سوال از شما می‌پرسم. فرهاد مجیدی کجا سرمربیگری کرده؟ کجا تیم از لیگ دو به لیگ یک آورده؟ چند سال در لیگ یک کار کرده؟ اصلاً آیا جایی محک خورده است؟ چند دعوا در لیگ یک دیده؟ ناداوری دیده؟ کتک خورده؟ چه تجربیاتی در مربیگری دارد؟ شما ابتدا جواب این سوالات من را بدهید.
 

بیشتر بخوانید:

فرهاد مجیدی گزینه سرمربیگری استقلال

 

شاید به خاطر محبوبیتش بوده که در چنین فضایی فرصت کار پیدا کرده است.
مگر به محبوبیت است؟ بینید بازیگری با مربیگری زمین تا آسمان فرق می‌کند. من مهدی پاشازاده اگر هم بخواهم دستیار شوم، دستیار کسی می‌شوم که مربیگری کرده باشد. من ۶ تا تیم از لیگ‌های پایین، بالا آوردم، آن وقت بروم دستیار کسی شوم که خودش حتی یک فصل سابقه مربیگری در لیگ دو را هم ندارد؟

چند روز پیش با کامران منزوی صحبت می‌کردیم که از شما به نیکی یاد کرد.
از همان آقای منزوی هم می‌توانید بپرسید زمانی که من برای استقلال بازی می‌کردم چه شرایطی بود. باور کنید حقوق‌مان به ماهی ۱۳ هزار تومان هم نمی‌رسید. من حتی زمانی که ترانسفر شدم قرارداد یک فصل قبل را هم برگرداندم تا مشکل مالی استقلال حل شود. ایشان محبت دارند اما واقعیت این است که رفتار مناسبی از سوی استقلالی‌ها با پیشکسوت‌هایی مثل خودم نمی‌بینم.
 

به هر حال این مسائل به مدیران باشگاه هم ارتباط دارد.
حرف من با مدیران استقلال درباره خودم نیست. من از آنها می‌خواهم با مردم روراست باشند و شفاف به مردم بگویند در باشگاه چه خبر است. مردم انتظار دارند هر چه زودتر تکلیف تیم‌شان مشخص شود. استقلال نباید زمان را از دست بدهد. انتظار ندارم با من تماس بگیرند و از من نظر بخواهند. انتظارم این است که هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم مشخص شود و تصمیم درستی بگیرند و اگر هم نمی‌توانند تصمیم بگیرند به هواداران اعلام کنند.

در ابتدای صحبت‌های‌تان به دو مدل تصمیم‌گیری اشاره کردید اما درباره روش دوم توضیح ندادید.
مدل دوم انتخاب سرمربی ایرانی است که در این شرایط فقط امیر قلعه‌نویی می‌تواند به استقلال کمک کند. به نظر من امیر بهترین گزینه ایرانی برای هدایت استقلال در فصل آینده است.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهدی فنونی زاده: مسئولان بعد از دربی تیم را وارد بحران کردند؛ سرمربی آینده استقلال بیاید که دلسوز باشد!

س مه 21 , 2019
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: متأسفانه به راحتی قهرمانی را از دست دادیم، ما باید زودتر از هفته پایانی لیگ به قهرمانی می‌رسیدیم. به گزارش استقلال نیوز، مهدی فنونی‌زاده پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد استقلال ...