طلسم ورود مربی ایتالیایی به ایران می شکند؟/ سرمربی سابق یوونتوس در راه استقلال! +عکس و کارنامه

سرویس ورزش مشرق – با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل هجدهم لیگ برتر به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه استقلال در صدد هستند تا با سنت شکنی در قیاس با فصول اخیر، خیلی سریع وضعیت کادر فنی و نفرات تیم را مشخص کرده، وارد دور جدید تمرینات بدنسازی و کارهای تاکتیکی برای فصل نوزدهم شوند.

پرویز مظلومی سخنگوی کمیته فنی باشگاه استقلال در تازه‌ترین اظهار نظرش درباره سرمربی فصل بعد این تیم تأکید کرد سرمربی بعدی استقلال حتماً و قطعاً خارجی است.

روز گذشته و تنها سه روز پس از مطرح شدن نام خوزه پپه مورسیا گونزالس اسپانیایی حالا نام یک مربی دیگر از کشور ایتالیا از راهروهای باشگاه استقلال به گوش می‌رسد. کسی که ظاهراً از طریق یک واسطه پرسپولیسی برای هدایت تیم استقلال به معاونت ورزشی باشگاه معرفی شده و مذاکرات ابتدایی نیز با وی صورت گرفته است.

در ادامه مروری خواهیم داشت به زندگینامه و سوابق فوتبالی و مربیگری " ماسیمو کاررا". (Massimo Carrera)

بیشتر بخوانید:

گزینه سرمربیگری استقلال را بیشتر بشناسید / مردی که مرگ را دور زد! +کارنامه


گزینه جدید سرمربیگری استقلال +عکس

*اهل میلان ایتالیا!

"ماسیمو کارِرا" متولد یکی از شهرک‌های حومه شهر میلان در سال ۱۹۶۴ میلادی است و امروز ۵۵ سال سن دارد. او از همان کودکی عاشق فوتبال بود و در طول ۲۶ سال بازی در تیم‌های مختلف کشورش هم توپ زد.

*بازیکن تیم‌های بزرگ!

کاررا که پست تخصصی اش مدافع بود در مهمترین برهه فوتبالی اش از سال ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۶ به مدت ۵ سال در باشگاه یوونتوس توپ زد. او ۷ فصل در آتالانتا بود و ۵ فصل نیز برای تیم باری فوتبال بازی کرد.

*شاگرد لیپی!

کاررا در سال‌هایی که در باشگاه یوونتوس توپ می‌زد افتخار شاگردی مارچلو لیپی را هم پیدا کرد. البته در همان سال‌ها با بازیکنان سرشناسی مانند روبرتو باجو، الکس دل پیه رو، پروتزی، کونته، فررا، دیدیه دشان، جیان لوکا ویالی و … همبازی بود.

تیم فوتبال یوونتوس اوایل دهه ۹۰؛ «ماسیمو کارِرا» نفر سوم نشسته از چپ در کنار روبرتو باجو و توماس مولر

*آمار مثبت ملی!

با این وجود او فقط یک بار برای تیم ملی کشور ایتالیا بازی کرد و آن هم توسط آریگو ساچی دعوت شد تا مقابل تیم ملی سن مارینو به زمین برود. مسابقه‌ای که ۰-۴ با برد ایتالیا به پایان رسید.

*افتخارات بازیگری!

کاررا در دوران بازیگری در یوونتوس در فصل ۹۵-۱۹۹۴ در سری A قهرمان شد. همان سال جام حذفی را هم کسب کرد و سوپرجام را نیز با یووه گرفت. او با یووه لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۹۶-۹۵ را هم بدست آورد و البته پیش از آنها در یوفا کاپ ۹۳-۹۲ نیز با همین تیم قهرمان شده بود.

ماسیمو کاررا و الساندرو دل پیرو در جشن قهرمانی یوونتوس در سال ۱۹۹۵

*شروع مربیگری!

ماسیمو در سال ۲۰۰۹ سرمربی تیم جوانان یوونتوس شد و تا سال ۲۰۱۲ در همان سطح کار کرد ولی در برهه‌ای که در رسوایی فوتبال ایتالیا پای کونته سرمربی وقت تیم یوونتوس هم برای ادای توضیحات به این پرونده کشیده شد، کاررا به طور موقت برای ۱۰ بازی هدایت تیم بزرگسالان یوونتوس را در دست گرفت.

ماسیمو کاررا و آنتونیو کونته

*درخشش روی نیمکت یووه!

کاررا توانست در ۱۰ بازی که هدایت تیم یووه را در دست داشت ۷ برد و ۳ تساوی برای این تیم ثبت کند. این مربی جوان اتفاقاً شروعی طوفانی داشت و با شکست ۴-۲ ناپولی در وقت‌های اضافی سوپرجام ایتالیا را در سال ۲۰۱۲ برای سیاه و سفید پوشان تورینی به ارمغان آورد. او در همان دوره موفق شد با یووه، تیم‌های مطرحی چون آ اس رم، پارما و ناپولی را شکست بدهد. البته پس از بازگشت کونته روی نیمکت یوونتوس او تا ۲۰۱۴ دستیار آنتونیو ماند و با کونته برای دوسال در تیم ملی ایتالیا هم به عنوان دستیار فعالیت کرد.

دو جام قهرمانی یوونتوس در سری A و سوپرکاپ ایتالیا در سال ۲۰۱۲ در دستان ماسیمو کاررا

*مربی سرشناس‌ها!

از جمله بازیکنان بزرگی که در آن برهه شاگردی کاررا را می‌کردند می‌توان به بوفون، مارکیزیو، کیه لینی، پیرلو، بارزاگلی، ویدال، پوگبا، بونوچی و. … اشاره کرد!

*سفر به روسیه!

به گزارش مشرق، کاررا که در دوران بازیگری هرگز لژیونر نشده بود در سال ۲۰۱۶ به دعوت باشگاه اسپارتاک مسکو برای دستیاری "دمیتری آلچینوف" لبیک گفت و به روسیه رفت ولی پس از چند بازی و نتایج ضعیف که سرمربی کنار گذاشته شد، کاررا هدایت اسپارتا را در دست گرفت.

*ثبت رکورد در روسیه!

او در فوتبال روسیه شروعی طوفانی با اسپارتاک داشت و در ۱۲ بازی از مجموع ۳۶ امتیاز ممکن موفق شد ۲۸ امتیاز با تیمش کسب کند که این در تاریخ فوتبال این تیم روسی بی سابقه بود. در نهایت نیز در همان فصل با اسپارتاک مسکو قهرمان فصل ۱۷-۲۰۱۶ شد. قهرمانی که پس از ۱۵ سال به دست آمد و به اسپارتاک و هوادارانش حسابی مزه داد. آنها از سال ۲۰۰۱ هرگز طعم شیرین قهرمانی را نچشیده بودند. او در طول دو فصل ۸۹ بار اسپارتاک را هدایت کرد و در ۴۹ بازی برنده شد، ۲۰ مساوی و ۲۰ باخت هم بدست آورد تا کارنامه قابل قبولی از خود برجای گذاشته باشد.

ماسیمو کاررا در قامت سرمربی اسپارتاک مسکو

*۷ ماه بیکاری!

او در اکتبر سال ۲۰۱۸ و اواسط فصل قبل، پس از اینکه با "دنیس گلوشاکوف" کاپیتان محبوب تیم اسپارتاک به مشکل خورد از سوی مدیران باشگاه کنار گذاشته شد و در این مدت نیز هدایت هیچ تیمی را برعهده نگرفته و بیکار است.

*افتخارات مربیگری!

او به عنوان سرمربی چند جام هم کسب کرده است. قهرمانی در سوپرجام ۲۰۱۲ ایتالیا وقتی که سرمربی یوونتوس بود یکی از آنهاست. در لیگ برتر روسیه نیز با اسپارتاک قهرمان فصل ۱۷-۲۰۱۶ شد. همچنین در سال ۲۰۱۷ سوپر کاپ روسیه را نیز در دیدار با لوکوموتیو و شکست آن تیم کسب کرد. همچنین در همان فصل عنوان سرمربی سال لیگ روسیه را نیز به خود اختصاص داد.

جام قهرمانی لیگ برتر روسیه که ماسیمو کاررا پس از ۱۵ سال برای اسپارتاک مسکو به ارمغان آورد

حال باید منتظر ماند و دید این اخبار و گمانه زنی‌ها درباره مذاکره استقلال با این مربی تا چه حد صحت دارد و سرانجام پای یک ایتالیایی به فوتبال ایران باز خواهد شد یا مثل خبر مذاکره تیم ملی ایران با «وینچنزو مونتلا» برای جانشینی کی روش در حد حرف می‌ماند و یا تکذیب می‌شود؟

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تیکه سنگین افشین پیروانی به فرهاد مجیدی +عکس

د مه 13 , 2019
به گزارش مشرق، پس از اتفاقات هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران صبح (یکشنبه) پستی اینستاگرامی را منتشر کرد و پس از چند دقیقه آن را حذف و مطلب دیگری را به اشتراک گذاشت. او نوشته بود، آرزوی وزیر ...