امیرحسین فتحی: اشتباهات داوری علیه استقلال بیشمار بود اما سکوت کردیم؛ برای این فوتبال و داوری اش متاسفم!

امیرحسین فتحی

مدیرعامل استقلال گفت: استقلال نه تنها با «ژوزه مورسیا» بلکه با هیچ مربی خارجی دیگری به توافق نرسیده و تمامی نام هایی که مطرح می شود بر اساس گمانه زنی هایی است که حقیقت ندارد.

 به گزارش استقلال نیوز، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در گفتوگو با خبرگزاری ایرنا، در خصوص داوری بازی استقلال و صنعت نفت آبادان، شایعه انتخاب ژوزه مورسیا برای هدایت فصل آینده استقلال، شفر،صحبت‌هایی کردکه در ادامه می خوانید:

* از داوری بازی استقلال و نفت آبادان به شدت ناراحت بودید و مصاحبه تندی را انجام دادید.

چرا نباید ناراحت باشیم. گل صحیح استقلال با تصمیم عجیب داوران اشتباه گرفته می شود و حق استقلال مثل آب خوردن خورده می شود آن وقت نباید ناراحت باشیم و اعتراض کنیم؟ من از دیشب تا حالا فیلم گل استقلال را بیش از 100 بار تماشا کردم و هر بار بیشتر مطمئن شدم گلمان درست بود.

* تا به حال این قدر مدیرعامل استقلال را عصبانی ندیده بودیم، برای این فوتبال ابراز تاسف کردید؟

در فصل جاری مسابقات لیگ برتر اشتباهات داوری علیه استقلال بیشمار بود اما سکوت اختیار کردیم و حرفی نزدیم. هر بار که اشتباهات داوری امتیازات زیادی را از استقلال گرفت گفتیم داوران ما بدون غرض ورزی سوت می زنند و این اشتباهات جزی از فوتبال است اما چقدر باید مصاحبه نکنیم؟ من باز هم می گویم این اشتباهات غیر عمدی اما یک پرسش از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران دارم.

* چه پرسشی؟

این که چرا این اشتباهات داوری فقط به ضرر استقلال است و تا حالا از این اشتباهات نفع نبرده ایم؟ چرا برای برخی تیم ها وقتی باد از کنار بازیکنشان عبور می کند پنالتی می گیرند اما وقتی نوبت به تیم استقلال می رسد همه چیز بر عکس می شود. من باز هم می گویم فقط برای این فوتبال و داوری اش می توان تاسف خورد. همه کارشناسان داوری اعتقاد دارند گل استقلال درست بود اما داور در چند قدمی توپ بود و دستور به ادامه بازی داد اما کمک داور اوت اعلام می کند.من نمی دانم کمک داور واقعا صحنه را دیده است یا نه؟ او خودش می داند و خدای خودش اما آن چه واضح و روشن است این است که درآبادان حق استقلال مثل آب خوردن خورده شد و پیروزی را از ماگرفتند.

* قرار بود امروز به کمیته دواران و فدراسیون فوتبال شکایت کنید، این اتفاق افتاد؟

این کار را با مستنداتی که بر همگان آشکار است انجام خواهیم داد اما واقعا این کار چه کمکی به استقلال می کند؟ اگر گل درستمان باز هم تاکید می کنم گل کاملا صحیح استقلال به ناحق مردود اعلام نمی شد الان استقلال باز هم مدعی قهرمانی بود و چه بسا این اتفاق در هفته آخر شکل می گرفت و می توانستیم عنوان قهرمانی را به نام خودمان ثبت کنیم. الان چه کسی می خواهد پاسخگوی ما و هواداران تیممان باشد. استقلال در طول فصل هزینه می کند و سختی های زیادی را متحمل می شود و این ناداوری ها خستگی را بر تنمان باقی می گذارد.

* یعنی اعتقاد دارید اگر اشتباهات داوری علیه استقلال نبودید قهرمان لیگ برتر می شدید؟

به گواهی کارشناسان داوری بیش از 14 امتیاز بابت اشتباهات داوری تا این جای مسابقات لیگ برتر ضرر کرده ایم. اگر فقط نیمی از این اشتباهات نبود الان کجای جدول قرار داشتیم؟ این ها باید در نظر گرفته شود.

* استقلال سهمیه می گیرد؟

چرا سهمیه نگیرد؟ در بازی آخر برای پیروزی پا به میدان خواهیم گذاشت تا برابر سپیدرود رشت یک فوتبال قدرتمند را به نمایش گذاشته و در ورزشگاه آزادی سه امتیاز کامل را به دست آورده و حداقل با خاطره ای خوب فصل را به پایان برسانیم.

* فرهاد مجیدی نیز به خاطر اعتراض به داوری در بازی با صنعت نفت آبادان اخراج شد؟

یک مربی چقدر می تواند فشار روحی و احساساتش را کنترل کند، او در این دو هفته که هدایت استقلال را بر عهده گرفته تلاش زیادی انجام و تیم خوبی را ساخته است. حالا فکر کنید با یک اشتباه زحمات این مربی و بازیکنانش از بین می رود. چطور باید توقع داشت فرهاد مجیدی که جوان و تازه در ابتدای مربیگری است از کوره در نرفته و اعتراضی نکند؟ برای این که بدانیم چرا فرهاد مجیدی عصبانی شد باید تمامی جوانب را در نظر گرفت.

* به نظر شما چه تیمی قهرمان لیگ برتر می شود؟

برای ما فرقی نمی کند اما همانطور که گفتم اگر حق استقلال خورده نمی شد الان ما نیز شانس قهرمانی داشتیم اما افسوس که این اجازه را داوران در بازی با صنعت نفت آبادان به ما ندادند.

* این روزها توافق استقلال با «ژوزه مورسیا» برای فصل آینده مطرح شده است، این موضوع حقیقت دارد؟

من با اطمینان می گویم که استقلال نه تنها با «ژوزه مورسیا» بلکه با هیچ مربی خارجی دیگری به توافق نرسیده و تمامی نام هایی که مطرح می شود بر اساس گمانه زنی هایی است که حقیقت ندارد. به طور حتم اگر درباره سرمربی استقلال مذاکره و توافق کنیم به صورت رسمی اطلاع رسانی خواهد شد.

* هنوز روی حرفتان برای انتخاب سرمری خارجی استقلال هستید و یا ممکن است به گزینه داخلی روی آورید؟

فعلا که با شما صحبت می کنم تصمیم باشگاه استقلال برای فصل آینده سرمربی خارجی است و می خواهیم با دقت کامل بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

* ماجرای شفر به کجا کشیده شد؟

من بارها و بارها پس از جدای این مربی آلمانی از استقلال اعلام کردم تمام تلاش من و همکارانم بر این است که با کمترین هزینه با این مربی برای فسخ قرارداد به توافق برسیم و به طور حتم این اتفاق خواهد افتاد. به عنوان مدیرعامل استقلال اجازه نخواهم داد تیمی که میلیون ها هوادار دارد ضرر مالی سنگین کند.

* پس از اخراج شفر با این مربی جلسه و یا گفت و گو نداشتید؟

خیر

* با بازیکنان استقلال که قراردادشان به پایان خواهد رسید به توافق خواهد رسید یا باز هم اتفاقات فصل گذشته رخ خواهد داد؟

مذاکره با بازیکنانی که مد نظر باشگاه هستند به زودی آغاز می شود تا قراردادهایشان تمدید شود. هواداران استقلال نگران نباشند و بدانند تیمی پرقدرت برای فصل آینده خواهیم بست که در هر سه جام مدعی قهرمانی باشد.

* امروز قرار است با کمیته فنی استقلال جلسه داشته باشید؟

بله

* این کمیته قرار است به شکل جدی به فعالیت خود ادامه دهد یا باز در تصمیات فنی نقشی نخواهد داشت؟

من در جلسه ای که با اعضای کمیته فنی استقلال پس از جدایی وینفرد شفر داشتم به آنها گفتم شما بازوان فنی استقلال هستید و از این پس باید حضوری پررنگ مجموعه باشگاه داشته باشید. اعضای کمیته فنی متشکل از افرادی است که سال ها برای استقلال زحمت کشیده اند و سرمایه اصلی این تیم محسوب محسوب می شوند.

* یعنی این نفرات در انتخاب سرمربی آینده استقلال نقش خواهند داشت؟

قطعا همین طور است و پس از این که به گزینه های قطعی رسیدیم از این عزیزان مشورت های لازم را خواهیم گرفت و نظرتشان تاثیر زیادی در انتخاب سرمربی آینده استقلال خواهد داشت.

 اخبار رسمی باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتقاد پیشکسوت پرسپولیس از مجیدی

ی مه 12 , 2019
به گزارش مشرق، ضیاء عربشاهی درباره توقف یک بر یک پرسپولیس مقابل ماشین‌سازی در هفته بیست و نهم لیگ برتر اظهار داشت: پیشاپیش قهرمانی پرسپولیس را به بازیکنان, کادر فنی و باشگاه تبریک گفته بودیم و دوست داشتیم که در همین هفته کار تمام شود اما اینطور نشد. بچ...