اشتباهاتی که شفر را به خط پایان رساند

به گزارش مشرق، وینفرد شفر فصل گذشته در شرایطی استقلال را تحویل گرفت که این تیم شرایط اصلاً خوبی نداشت اما او تیمش را در لیگ برتر سوم کرد، به قهرمانی جام حذفی رسید و در لیگ قهرمانان آسیا هم به جمع ۸ تیم پایانی راه پیدا کرد.

اما شفر لیگ هجدهم را در شرایطی آغاز کرد که این تیم امید ابراهیمی، جپاروف، تیام، مجید حسینی و امید نورافکن را از دست داده بود و خودش هم به دلیل حضور در یک برنامه تلویزیونی در سوییس برای جام جهانی تمرین‌ها را خیلی دیر شروع کرد و همین موضوع باعث شد آبی‌ها فصل را به شکلی نا امید کننده استارت بزنند.

استقلال در نیم فصل دوم شرایط خوبی را تجربه کرده است اما در نهایت شکست برابر پرسپولیس و پدیده پایان کار او را کلید زد و این مربی با تجربه از کار برکنار شد.

رضا عنایتی، حسین کاظمی و سیروس دین محمدی اشتباهات تاثیرگذار شفر در یک سال و نیم حضور در استقلال را بررسی کردند که در ادامه آن را می‌خوانید:

رضا عنایتی مهمترین اشتباه شفر را مصاحبه بعد از دربی می‌داند: مهمترین اشتباهی که شفر کرد، خودزنی بود که بعد از دربی اتفاق افتاد و با مصاحبه اش قهرمانی را از استقلال گرفت. بعد از آن مصاحبه تنش وارد تیم شد و بازیکنان بازی با سایپا را هم از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

آقای فتحی! جدایی نویمایر و گرو مجانی نبود

او ادامه داد: شفر نتوانست یک ترکیب ثابت پیدا کند و تغییرات در پست‌های مختلف نه تنها کمکی به تیم نکرد بلکه باعث شد کارآیی بازیکنان کم شود.

کاپیتان اسبق استقلال در پایان گفت: شفر نمی‌توانست سیستم تیمش تغییر بدهد، هروقت عقب می‌افتاد تا پایان بازی با یک سیستم بازی می‌کند. به همین دلیل هم بود که او هرگز نتوانست نتایج شکست را عوض کند. شفر اصلاً پلن B نداشت و این ضعف بزرگی بود.

دین محمدی: خریدهایی که در حد محلات بودند

سیروس دین محمدی در مورد اشتباهات شفر می‌گوید: آمدن شفر را اگر یادتان باشد کمیته فنی تشکیل شد، بعد از ان من آمدم بیرون چون آن کمیته فنی صوری بود و شفر از قبل انتخاب شده بود. شفر که آمد انتقاد می‌شد ولی چون تیم خوب بود تیم روند روبه رشدی داشت ولی بعد از رفتن یکسری بازیکنان از نظر تیمی و نفری ضعیف شد. بازیکنانی که جایگزین کردند در حد محلات هم نبودند. در این زمینه شفر اشتباه کرد چون نتوانست نفرات خوبی جذب کند.

او ادامه داد: باید کادر قوی کنارش می‌بود، آدم‌هایی داشتیم که می‌توانستند خیلی به شفر کمک کنند. حتی اسم خودم هم مطرح بود ولی دوست داشتم سرمربی باشم ولی پیشکسوت‌هایی داشتیم که می‌توانستند خیلی کمک کنند. آمدن فرهاد برای خودش خوب بود ولی تجربه‌ای نداشت و در امور فنی نتوانست کمک کند.

مربی سابق استقلال در پایان گفت: جذب بازیکن خوب در نیم فصل بازهم یک مشکل بزرگ شفر بود. کمیته فنی تشکیل دادیم ولی بازهم بازیکنان معمولی جذب کردیم و به جز پاتوسی سایر بازیکنانی که جذب شدند معمولی بودند.


کاظمی: مشکل شفر پسرش بود

هافبک سابق استقلال می‌گوید شفر روی کارش تمرکز نداشت: مهمترین مشکل شفر تمرکز نداشتن روی کارش بود. هر وقت استقلال چند نتیجه خوب می‌گرفت، تمرکز شفر کم می‌شد و انتخاب ترکیب اشتباه روی کارش تاثیرگذار بود.

او ادامه داد: آنطور که من از بازیکنان تیم شنیده ام، اصلاً تمرینات استقلال پرفشار نبوده است و تعطیلات هم زیاد بود و همین موضوع باعث شد بازیکنان هرگز آماده صد در صد نباشند.

حسین کاظمی در پایان گفت: یکی از مشکلات بزرگ شفر پسرش بود، چون نسبت به او احساس عاطفی داشت و روی سرمربی استقلال نفوذ داشت. این در حالی است که ساشا هیچ سابقه‌ای نداشت و من بازی سایپا- استقلال هم کنارش نشسته بودم و دیدم از نظر فنی چیز خاصی ندارد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ استقبال فرهاد مجیدی از منشا

ش مه 4 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ استقبال فرهاد مجیدی از منشا ...