بازی 3 سر باخت استقلال و پرسپولیس!

به گزارش مشرق، پرسپولیسی‌ها تصور می‌کردند از فصل زمستان و با پایان محرومیت نقل و انتقالاتی، تیمشان دیگر درگیر فقر بازیکن و کمبود مهره نخواهد بود اما آن چه در زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ رخ داد، تفاوت‌هایی جدی با تصورات طرفداران تیم فوتبال پرسپولیس داشت.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات برای قرمزها در نقل و انتقالات زمستانی، قرارگرفتن نام گادوین منشا در لیست فروش از سوی برانکو ایوانکوویچ بود که باعث تعجب هواداران شد. پس از این تصمیم، سرمربی تیم پرسپولیس در بازار شرق اروپا به دنبال مهاجم مدنظر خود گشت و سرانجام دست روی ماریو بودیمیر، مهاجم ۱۹۴ سانتی متری اهل کرواسی گذاشت. مهاجمی در نیم فصل اول آمار خوبی در دیناموزاگرب داشت و حضورش در تیم پرسپولیس مثبت قلمداد می‌شد اما بازهم نگرانی ابتلا به سندروم مهاجمان خارجی ناآماده برای بودیمیر نیز وجود داشت.

در همان روزها گادوین منشا که گل صعود سرخ‌ها به نیمه نهایی آسیا را زده بود، به استقلال پیوست و این انتقال نیز به یکی از مهم‌ترین اتفاقات زمستان ۹۷ در فوتبال ایران بدل گشت.

بیشتر بخوانید:

جذب بودیمیر خیلی عجیب بود

پرسپولیس منشا را به خاطر عدم مسئولیت پذیری در زمین، مشکلات انضباطی در خارج از میدان و آمار گلزنی نامطلوب در لیست فروش قرار داد و ماریو بودیمیر را به خاطر جبران این نقصان‌ها به خدمت گرفت تا در کنار علی علیپور برای پرسپولیس بدرخشند.

او برای نخستین حضور فیکس در ترکیب ۳ بازی صبر کرد و هواداران برای اولین اثر روی گل‌های تیم سرخپوش ۵ هفته شکیبا بودند. در دومین بازی اش ۳۲ دقیقه فرصت تغییر روند بازی مقابل فولاد و نجات پرسپولیس از اولین باخت فصل را داشت اما نتوانست کاری کند. با این حال درخشش در برابر صنعت نفت سبب شد تا هواداران پرسپولیس به آینده این مهاجم کروات امیدوار شوند.

او بازی با سپیدرود را از دست داد و مقابل نساجی کاری انجام نداد. نمایش ماریو در دربی ناامیدکننده بود اما مهاجم بلند قامت سرخ‌ها در بازی با سایپا و پیکان عملکرد خوبی داشت ولی همچنان از گلزنی ناکام بود. تنها گل او در یک دیدار آسیایی مقابل پاختاکور به ثمر رسید. در بازی بعدی آسیایی مقابل السد بودیمیر چند فرصت بسیار خوبی گلزنی را از دست داد تا پرسپولیس شکست تلخی را تجربه کند.

اما در فروردین ماه اتفاق‌های بدتر برای این بازیکن فرا رسیدند. او که به نظر از همان ابتدا هم آسیب دیدگی داشت، بازهم دچار مصدومیت شد و این بار به خارج از کشور رفت تا کارهای درمانی اش را انجام دهد و همچنین چند روز در مرخصی باشد. در این بین حتی شایعاتی مبنی بر خروج او از کشور به خاطر عدم پرداخت مطالبات نیز به گوش رسیدند که البته هیچ وقت تائید نشدند.

ماریو بودیمیر در این مدت بازیکن کاملاً متوسطی نشان داده و آمار گلزنی اش هم از منشا کمتر است. با این وجود، او حالا به تمرینات گروهی تیم پرسپولیس بازگشته و می‌خواهد در راه جبران روزهای ناکامی قبلی گام بردارد؛ روزهایی که یا به دلیل مصدومیت از ترکیب دور بود یا این که در زمین حضور داشت اما ناکام بود.

در شبکه‌های اجتماعی پرسپولیس درباره این بازیکن نظرات متفاوتی دارند اما همه بر این نکته اتفاق نظر دارند که بازی با پاختاکور زمانی برای درخشش این مهاجم کروات است. بازیکنی که برای جبران جای خالی یک مهاجم تمام کننده به ایران آمده، بی تردید باید در این روزهای سخت یاور برانکو باشد و او را بابت خریدنش رو سفید کند. در غیر این صورت، خرید این بازیکن یک شکست مطلق خواهد بود.

شاید حتی بتوان گفت که قراردادن منشا در لیست فروش، خرید او توسط آبی‌ها و جذب بودیمیر توسط پرسپولیس یک بازی سه سر باخت بوده است. نه منشا توانست در استقلال بدرخشد، نه استقلال مهره گمشده خود را پیدا کرد و نه پرسپولیس توانست جای خالی مهاجم نیجریایی خود را پر کند. بازیکنی که حداقل در پرسپولیس جا افتاده بود و می‌توانست در بازی‌هایی مثل دیدار با تراکتور، در زمین حریف بدود و بجنگد و بازیکنان تیم تبریزی را تحت فشار قرار دهد.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اشتباهاتی که شفر را به خط پایان رساند

ش مه 4 , 2019
به گزارش مشرق، وینفرد شفر فصل گذشته در شرایطی استقلال را تحویل گرفت که این تیم شرایط اصلاً خوبی نداشت اما او تیمش را در لیگ برتر سوم کرد، به قهرمانی جام حذفی رسید و در لیگ قهرمانان آسیا هم به جمع ۸ تیم پایانی راه پیدا کرد.اما شفر لیگ هجدهم را در شرایطی...