امیرحسین فتحی: با توجه به نوساناتی که ما داشتیم تصمیم به برکناری شفر گرفتیم؛ اللهیار توسط شفر بولد شد!

امیرحسین فتحی

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: انتقال بازیکن به سرمربی ارتباطی ندارد، حوزه اختیارات سرمربی، چمن سبز است.

 به گزارش استقلال نیوز، امیرحسین فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال در برنامه ورزش و مردم حضور یافت و درباره وضعیت این روزهای استقلال،صحبت‌هایی کردکه در ادامه می خوانید:

* قطع همکاری با شفر؟

آقای شفر از مربیان خوبی بود که وارد ایران شدند. او در سه کشور سابقه مربیگری داشت. او زحمت کشید ولی بضاعتش همین بود. با توجه به نوساناتی که ما داشتیم، به این نتیجه رسیدیم تا با ایشان قطع همکاری کنیم. من با تک تک اعضای هیات مدیره صحبت کردم و در نهایت تصمیم نهایی را گرفتیم. بعد از دربی هم جلسه هیات مدیره داشتیم و برخی دوستان قائل به جدایی او بودند ولی گفتیم به او فرصت دیگری بدهیم چون در آسیا بازی‌های مهمی داشتیم. ما مصالح باشگاه را سنجیدیم.

* برخوردی که با شفر در تمرین استقلال انجام شد؟

شفر از طریق سایت مطلع شده بود که تعلیق شده و به ما گفت که باید نامه بدهید و ما نامه را هم به ایشان دادیم ولی بازهم اصرار داشت به تمرین بیاید. کار او غیر حرفه‌ای بود. جوی که او ایجاد کرد، علیه ما استفاده شد. او ۵۰ سال مربی بوده، او بارها انتخاب و برکنار شده است. مگر در مراسم معارفه او، منصوریان حاضر بود؟

* قرارداد شفر؟

متاسفانه با شفر قرارداد غیر حرفه‌ای امضا شده است. مرسوم نیست مربی حق فسخ داشته باشد ولی باشگاه این حق را نداشته باشد. مبلغ نجومی با او بسته شده است. قرارداد او بالای یک میلیون دلار است. شاید در جام جهانی ۷-۸ مربی قراردادشان بیش از یک میلیون دلار بود. ساشا شفر بدون داشتن مدرک معتبر آنالیزوری، قرارداد بالایی با استقلال بسته بود. ما قرارداد خوبی با شفر نداشتیم. قراردادی یک طرفه. تلاش می کنیم با کمترین هزینه جدایی شفر رقم بخورد. با او جلسه‌ای می‌گذاریم و صحبت می‌کنیم. البته تاکید می کنم شفر هیچ مشکل اخلاقی نداشته و اصلا حاشیه‌ای نداشت.

* دستیاران شفر؟

ساشا قرار بود به قائمشهر برود ولی گواهی پزشک آورد که مریض است و من اجازه دادم که نرود. ما قرارداد فورکل و فیلیپ را معقول بستیم. هواداران به ما اطمینان کنند. ما با کمک دوستان، تلاش می کنیم با کمترین هزینه مسئله را حل کنیم.

* هزینه های گزافی که در این فصل برای جذب خارجی ها انجام شده؟

با گرو و نویمایر قراردادمان بلند مدت بود ولی با آنها مذاکره کردیم و بدون یک ریال اضافه، قرارداد فسخ شد. این توانایی در باشگاه هست. قراردادهایی که ما بستیم، نسبت به آنها پاسخگو هستم. هیچ بازیکنی را نمی توان به زور نگه داشت. الان کسی قرارداد 10 ساله هم داشته باشد، نمی توان بزور او را نگه داشت. شرایط خیلی فرق کرده است. اما پاتوسی بازیکن ماست و یک فصل دیگر با ما قرارداد دارد. پاتوسی های دیگر هم به جمع ما اضافه می‌شوند.

* فروش بازیکن بااستعدادی مثل اللهیار صیادمنش؟

اللهیار صیادمنش مثل سایر جوانان ما آینده دار است ولی یکی از راه های درآمدزایی چیست؟ پخش تلویزیونی که معنا ندارد. تبلیغات محیطی چقدر برای ما درآمد داشته؟ یا بحث لباس تیم که در منیریه می فروشند بدون سود برای باشگاه. یکی دیگر از راه ها ترانسفر است. صیادمنش و چند بازیکن دیگر پیشنهادات خیلی خوبی دارند. درباره همه این بازیکنان مذاکراتی شده و با رعایت اصول باشگاه، تصمیم نهایی گرفته می‌شود. هزینه درآمدی ترانسفر بازیکنان خرج پاتوسی و ... می شود. اللهیار به دلایلی که قابل طرح نیست، توسط شفر بولد شد. رضا کریمی چقدر زمان شفر اجازه خودنمایی پیدا کرد؟ تیموری، مرادی، تقی پور، محمدی مهر، خادم پور و ... کجا هستند؟ انتقال بازیکن به سرمربی ارتباطی ندارد و در اختیار باشگاه است. حوزه اختیارات سرمربی، چمن سبز است.

* استقلال به دنبال سرمربی بزرگ خارجی برای فصل آینده است؟

ما چهارشنبه جلسه کمیته فنی داشتیم. ما مشورت های خوبی داشته ایم. ما به دنبال یک مربی توانمند و بزرگ خارجی هستیم. یک مربی جوان که انگیزه بالایی داشته باشد و سبک کارش به ما شبیه باشد. ما دنبال کسی هستیم که به آکادمی ما نظارت کند. در آکادمی ما ده‌ها اللهیار، رضا کریمی، آذری، پورتقی و مرادی حاضر هستند. خود مجیدی هم تمایلی به سرمربی گری تیم برای فصل بعد ندارد. ما وارد رایزنی برای مربی خارجی شده‌ایم. شاخصه‌ها مشخص شده ولی مصادیق مشخص نشده است. من دیشب تا ۴ صبح درحال مشاوره و دیدن رزومه مربیان بودم. عزیزان پیشکسوت بدون چشمداشت، در کنار ما هستند و گزینه‌هایی را معرفی می‌کنند. سعی می کنیم اردوی پیش فصل خوبی هم داشته باشیم. یکی از معضلات ما همین بود که مثلا شفر به دنبال انتخاب سرپرست بود. به هرحال اینها گذشته و ما تلاش می کنیم برای مربی بعدی قراردادی مناسب ببندیم. من وظایف خود را به خوبی می دانم. کار فنی جداست و کار باشگاه داری هم جداست. امیدواریم با جذب یک مربی خوب و توانمند، استقلال را به چیزی که مستحقش هست، برسانیم.

* شرایط استقلال؟

ما هنوز در آسیا شانس داریم. بعد از دربی کسی فکر نمی‌کرد سپاهان و تراکتور ببازند تا ما بالا بیاییم. اگر پدیده را برده بودیم، امروز مدعی بودیم.

* مشکلات زمین تمرین که انتقاداتی را در پی داشت و حتی دلیل باخت دربی عنوان شد؟

در ایام نوروزی و پیش از دربی، دو سوم کشور درگیر سیل بود. در تهران زمین تمرین مناسب وجود نداشت. مشکل زمین تمرین برای ما و پرسپولیس مشترک بود. هردو در چمن مصنوعی و یا باتلاقی تمرین کردیم. بگذریم از اینکه تمرینات ما برای دربی با نظر شفر دیرتر شروع شد. ضمن اینکه مشکل زمین تمرین ما فراگیر است. کشور ما فقر زمین تمرین دارد. کی‌روش بعد از ۸ سال، هنوز به دنبال زمین تمرین بود.

* برنامه هایتان برای حل این مشکل زمین تمرین؟

کمپ مرحوم حجازی قابل استفاده برای تیم بزرگسالان ما نیست. سال قبل برآورد مالی کردیم و امسال هم سرمایه گذار مشخص شده است تا کارهای مربوطه انجام شود. این زمین حدود ۷ الی ۸ میلیارد هزینه دارد. زمین مجموعه انقلاب هم بعد از فصل در اختیار ما قرار می‌گیرد. این زمین قرار بود زودتر آماده شود ولی بارش‌های مداوم این زمان بندی راوعقب انداخت. زمین تهرانسر هم درحال حاضر در اختیار ماست. متاسفانه افرادی یک روز سفر با اتوبوس، یک روز هتل و یک روز زمین را بهانه می‌کردند و این در حالی است که این شرایط برای بقیه تیم‌ها هم بود.

* حاشیه های دربی و ماجرای پنالتی فرشید اسماعیلی و نقش رحمتی در آن نقش داشت؟

در پنالتی اسماعیلی، رحمتی نقشی نداشت. مصاحبه بعد از بازی شفر، مشکلاتی ایجاد کرد. رحمتی تنها به منشا گفت طبق دستور شفر، تو نباید بزنی و پاتوسی و یا ایسما باید پنالتی را بزنند. رحمتی صحبتی با اسماعیلی نداشت. متاسفانه دوستانی که استقلال و سید ما را دوست ندارند، حواشی‌ای را ایجاد گردند و فشار زیادی به تیم وارد کردند. شفر هم موضع خوبی نگرفت تا وضعیت این شد که می‌بینید.

* مشکلات اقتصادی باشگاه استقلال؟

وضعیت اقتصادی ما با سال قبل خیلی فرق کرده است. دلار زمانی که با شفر قرارداد می بستند ۴۴۰۰ بود ولی امروز ۱۴۴۰۰ است. اسپانسر تا سال قبل به تعهداتش عمل کرده بود ولی یک بخشی از درآمدها پیش خور شده است. به هرحال ما ۷ ۸ خارجی داریم که حتی با تعهد اسپانسر هم تامین مبالغ آنها به دلیل وضعیت دلار، سخت است.  درآمد ما در فیفا بلوکه شده است. نیمی از این پول در اختیار پروپئیچ قرار می گیرد که روزی با ۳۰ هزار دلار حاضر بود توافق کند ولی امروز باید حدود ۴۰۰ هزار دلار بگیرد. با تلاش ما پرونده گومز بسته شد ولی پرونده بویان مستعد صدور رای هست. جپارف هم بابت مطالباتش به فیفا شکایت کرده است. خوشبختانه در بحث بدهی‌های داخلی با کمک دوستان و لطفی که طلبکاران به خصوص پیشکسوتان عزیز داشتند، به توافقاتی رسیدیم و موفق شدیم مجوز حرفه‌ای گری را بدست آوریم.

      

 اخبار رسمی باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عضو هیات مدیره استقلال رسماً اعلام کرد/ صیادمنش راهی فنرباغچه می شود!

ج مه 3 , 2019
نائب رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: صیادمنش به فنرباغچه پیوسته است. به گزارش استقلال نیوز، در حالی که طی روزهای گذشته شایعات فراوانی در مورد فروش اللهیار صیادمنش مطرح شده و امیر حسین فتحی امروز اعلام کرد این بازیکن در حال ترانسفرشدن است؛ ...