افشارزاده: شفر جنم مدیریتی در استقلال نداشت؛ امیدوارم انتخاب فرهاد شوک خوبی برای استقلال باشد!

بهرام افشارزاده

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: به نظرم نحوه برخورد باشگاه با شفر درست نبود و باید قبل از اینکه کار به اینجا می‌کشید او را به باشگاه دعوت می‌کردند.

به گزارش استقلال نیوز، بهرام افشارزاده مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در گفت‌‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط استقلال و برکناری شفر و جانشینی مجیدی، صحبت‌های کرد که در ادامه می خوانید:

* شرایط استقلال؟

درست است که زیاد مصاحبه نمی‌کنم اما بازی‌‌های استقلال را دنبال می‌کنم و دیروز هم متوجه برکناری شفر و انتخاب فرهاد مجیدی شدم و حتی فیلمی که شفر را سر تمرین راه نداده بودند را هم دیدم.

* راه ندادن شفر به تمرین از سوی مسئولان استقلال و رفتاری که با این مربی آلمانی شد؟

شفر یک مربی باتجربه است و باید این مسئله را مدنظر قرار می‌داد به تمرین نرود. او پول هنگفتی از باشگاه گرفته و در این مدت باید از مشاوران خود به درستی استفاده می‌کرد. باید قبول کرد که او جنم مدیریتی در استقلال نداشت. مربی که نتواند جلوی بازیکنان را بگیرد تا علیه باشگاه صحبت نکنند یعنی در مدیریت ضعیف است. دیسیپلین در فوتبال نقش مهمی دارد که در استقلال این نظم وجود نداشت. به نظرم نحوه برخورد باشگاه با شفر درست نبود و باید قبل از اینکه کار به اینجا می‌کشید او را به باشگاه دعوت می‌کردند یا به هر حال محل زندگی او را می‌دانستند کجاست و در همان جا با او باید جلسه برگزار می‌کردند و به او توضیح می‌دادند تیم در حالت بحرانی است و بهتر است کنار بکشد.

* اگر شما مدیرعامل استقلال بود چه رفتاری با شفر می‌کرد؟

قطعا اگر من بودم اصلا نمی‌گذاشتم کار به چنین روزی بکشد. زودتر سرمربی تیم را صدا می‌کردم و حرف‌هایم را به او می‌زدم. باز هم تاکید می‌کنم خود شفر بی‌تقصیر نیست. او خودش باید تحلیل می‌کرد که آیا جایش در تیم بزرگی مثل استقلال هست یا نه. این تیم در دو هفته‌ای که در لیگ گذشت 6 امتیاز مفت را از دست داد. من واقعا دلم برای این تیم سوخت. شفر در ارنج کردن تیم مشکل داشت و هیچ گاه ترکیب خوبی را به زمین نفرستاد. وقتی یک بازیکن را نداشت کل تیم به هم می‌ریخت و یا پست یک بازیکن را مثل روزبه چشمی مدام تغییر می‌داد. گلی که استقلال مقابل الهلال خورد واقعا گل بود؟آن چه گلی بود که استقلال خورد؟ مطمئن باشید اگر رحمتی درون دروازه بود آن گل را نمی‌خورد. او همیشه یک گل از حریفان جلوتر است. وقتی تیم از دست یک مربی خارج می‌شود باشگاه باید زودتر از این به فکر شوک دادن می‌افتاد. مشخص است که این تیم نیاز به شوک داشت. تیم هر چه بزرگتر باشد ضرباتی که به آن وارد می‌شود هم بزرگتر است.

* قرارداد بیش از 15 میلیارد تومانی شفر؟

واقعا چرا باید چنین قراردادی با شفر بسته شود؟ اصلا چرا این قرارداد باید تمدید می‌شد؟ کسانی که با او این قرارداد را بستند باید مطالعه بیشتری می‌کردند. این پول مملکت است. استقلال خودش این همه بدهی دارد. مطمئنا مسئولان ورزش هم نظارت بهتری داشته باشند. هر کسی از هر باشگاه فدراسیونی می‌رود باید آنالیز کنند که آیا مدیر قبلی کارش را درست انجام داده یا خیر و طرف مجبور به جوابگویی باشد. واقعا باشگاه استقلال حیف است. باشگاه استقلال می‌توانست با تعامل مسئله‌اش با شفر را حل کند.

* انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی موقت؟

به هر حال مجیدی بازیکن بزرگی بوده و تماشاگران او را دوست دارند. من کاری ندارم که هر کسی باید قدم به قدم جلو بیاید اما اگر داخل تیم او را قبول داشته باشند و بپذیرند مجیدی می‌تواند موفق شود. امیدوارم این انتخاب شوک خوبی برای استقلال باشد.

اخبار استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شفر نتیجه نمی‌گرفت، حاشیه هم می‌ساخت

س آوریل 30 , 2019
به گزارش مشرق، اسماعیل خلیل‌زاده، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال درباره روند قطع همکاری با وینفرد شفر اظهار کرد: هیأت مدیره پس از بازی داربی که آقای شفر عملاً نتوانست نتیجه‌ی خوب بگیرد با او جلسه‌ای داشت. در این جلسه متوجه شدیم ایشان در دستورات و تصمیما...