خودزنی در باشگاه استقلال/ اقدامی که شفر را سر لج می‌اندازد!

سرویس ورزش مشرق – مدیریت باشگاه استقلال صبح دیروز خبری را منتشر کرد که رسانه‌های داخلی و حتی آلمانی هم بلافاصله به آن پرداخته و از اخراج شفر خبر دادند.

تصمیمی که می‌شد با ۳ هفته صبوری حتی با دستی پرتر از امروز اتخاذ شود. چه بسا در پایان فصل وینفرد شفر می‌توانست هم برای استقلال سهمیه کسب کند و هم تیمش را در جایگاهی مطلوب به پایان رقابت‌های لیگ برتر برساند. البته او ثابت کرده بود در رویارویی تیمش با رقبای پایین‌تر از استقلال در جدول نتایج خوبی کسب می‌کند و تنها مقابل حریفان صدر جدولی مشکل داشت.

استقلال که تا پایان فصل با استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت مسابقه دارد به احتمال قوی می‌توانست با کسب ۹ امتیاز موجود در قیاس با رقبایش که مسابقاتی سخت‌تر از استقلال پیش رو دارند این شانس بزرگ را زنده نگه دارد که سهمیه آسیایی اش را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

فتحی تاوان این تصمیم احساسی را خواهد داد / دلیل واقعی برکناری شفر چه بود؟

از طرفی حتی از دست رفتن بخت صعود به دور بعد لیگ قهرمانان آسیا در دیدار با الدحیل و العین نیز می‌توانست دست مدیران باشگاه برای اخراج شفر از این تیم را بازتر کند.

بی شک کنار گذاشتن شفر در شرایطی که بین سهمیه آسیایی یا صعود به دور بعد لیگ قهرمانان، یکی یا هر دو را از دست می‌داد به مراتب بهتر از حالا بود که این امکان برای پیرمرد آلمانی ایجاد شده که مدعی باشد اگر می‌ماند می‌توانست استقلال را در هر دو جام موفق کند!

شاید اگر این اتفاق (تعلیق حکم سرمربیگری شفر) در نیم فصل یا ابتدای آن رخ می‌داد، کمتر جای بحث داشت و عنوان می‌شد مدیران باشگاه با آینده نگری اقدام به این کار کرده‌اند ولی در فاصله ۲۱ روز و با در پیش بودند تنها ۵ بازی برای استقلال این تصمیم چندان قابل دفاع نبوده و بیشتر شبیه خودزنی است.

وینفرد شفر در طول دو سالی که در استقلال بوده نشان داده مربی‌ای مصالحه گر و سازش پذیر است. نمونه‌هایش بسیار است و از آن جمله اتفاقی که درباره مجتبی جباری رخ داد و او تنها با سکوت تن به سناریوی نوشته شده باشگاه استقلال داد. چنین مربی با این حسن خلق اثبات شده وقتی عدم موفقیت استقلال در پایان فصل را می‌دید راحت تر پای میز مذاکره برای جدایی مصلحت آمیز با باشگاه می‌نشست تا اینکه به این شکل خبر اخراجش را در سایت‌های آلمانی با عنوان "اسطوره از استقلال اخراج شد" ببیند و دل چرکین شود. کار به جایی رسید که حتی او را به باشگاه هم راه ندادند!

حالا شفر هر رفتار غیردوستانه ای با استقلالی‌ها داشته باشد نباید تعجب کرد چون برخوردی که با او در این مدت صورت گرفته در هیچ معیار دوستانه‌ای نمی گنجد!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه 10 اردیبهشت

س آوریل 30 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ تیتر روزنامه‌های ورزشی سه‌شنبه 10 اردیبهشت ...