ستار همدانی: استقلال برابر الهلال شرایط خوبی نداشت؛ پدیده امسال یک پدیده بود!

ستار همدانی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: در مجموع باید بگویم برابر الهلال خوب نبودیم، شکست خوردیم و حالا صعودمان به اما و اگر کشیده شده است.

به گزارش استقلال نیوز، ستار همدانی پیشکسوت و عضو کمیته فنی استقلال در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص علت شکست استقلال برابر الهلال عربستان، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* شکست استقلال مقابل الهلال؟

شاید اصلی ترین علت این شکست برمی گردد به ساختار فوتبال ما که سالهاست کار اساسی بر روی آن انجام نشده و هنوز نتوانسته ایم همانند برخی کشورهای عربی از امکانات ویژه ای برای فوتبال استفاده کنیم. مشکلات سیاسی هم مزید بر علت شده تا ما مقابل عربستان از بازی‌های خانگی محروم شویم. مطمئناً اگر می‌توانستیم در تهران بازی کنیم بدون شک الهلال را شکست داده بودیم ولی این مسائل سیاسی باعث شده تا تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان متضرر شوند. مقابل الهلال عملکرد خوبی نداشتیم و من از شفر تعجب می‌کنم که چرا یک اشتباه را که چندین بار در نیمه اول انجام دادیم، به بازیکنان گوشزد نکرد و ما از همان اشتباه ضربه خوردیم و بازی را واگذار کردیم. بازیکنان الهلال تمام توپ‌های خود را پشت سر چشمی و کریمی می‌انداختند و این اشتباه بارها در نیمه اول تکرار شد و شفر هیچ اقدامی برای رفع آن نکرد و همین مسئله باعث شد تا نیمه دوم هم این اشتباه پی در پی صورت بگیرد تا الهلال به گل برسد. با شروع نیمه دوم گل را دریافت کردیم. استقلال بدون برنامه بود و این بی برنامگی باعث شد تا حملاتش نتیجه‌ای نداشته باشد. الهلال آنالیز خوبی از ما داشت و دقیقاً می‌دانست از این دیدار چه می‌خواهد. بیش از ۹ بار بازیکنان استقلال در آفساید قرار گرفتند و کادر فنی حتی یک بار نتوانست در این خصوص به بازیکنانش آگاهی دهد تا از تله آفساید بیرون بیایند. در مجموع باید بگویم برابر الهلال خوب نبودیم، شکست خوردیم و حالا صعودمان به اما و اگر کشیده شده است.

* بازی مهدی قائدی مقابل الهلال؟

قائدی بازیکن خوبی است اما اعتقاد دارم او کارایی لازم را در این دیدار نداشت. او به دنبال حرکات انفجاری بود اما این موضوع در این دیدار جواب نداد و عملاً این بازیکن به یک بیکاره تبدیل شده بود. درست است که قائدی برابر ماشین سازی گل زنی کرد، اما الهلال آنالیز خوبی داشت و می‌دانست چطور بازیکنان استقلال را مهار کند.

* عملکرد شفر؟

متأسفانه سرمربی استقلال هیچ راهکاری برای تغییر در ترکیبش نداشت. با اینکه نیمکت خوبی در اختیار دارد اما در طول ۹۰ دقیقه با یک شیوه بازی کرد و همین موضوع باعث باخت آبی پوشان شد. البته نورافکن و ایسما موقعیت‌های خوبی داشتند که با بدشانسی از دست دادند و این شکست باعث شد تا استقلال شرایط سختی در گروه خودش پیدا کند.

* دیدار امروز آبی پوشان برابر پدیده مشهد؟

پدیده امسال یک پدیده بود. بازی‌های خوب و روان، سرمربی باتجربه، همه باعث شد تا این تیم نتایج خوبی کسب کند. به طور حتم استقلال روز شنبه بازی سختی برابر این تیم خواهد داشت اگر بتواند این دیدار را با پیروزی به پایان برساند دست به کار بزرگی زده است. با توجه به اینکه ۳ تیم تراکتور، سپاهان و پرسپولیس باید با یکدیگر بازی کنند، اگر استقلال بتواند پدیده را شکست دهد، همچنان به قهرمانی در لیگ برتر امیدوار خواهد بود.

* عملکرد پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ قهرمانان؟

به ذوب آهن و منصوریان تبریک می گویم. آنها تقریباً صعود خود را مسجل کردند و نشان دادند که از توانایی بالایی برخوردارند و امیدوارم این روند را در مرحله بعد هم داشته باشند اما در مورد پرسپولیس باید بگویم این تیم همانند استقلال شروع بدی داشت و نتوانست امتیازات لازم را کسب کند. حالا هم استقلال و هم پرسپولیس شرایط خوبی ندارند. مطمئناً دیدارهای بعدی آنها با استرس همراه خواهد بود و باید تلاش مضاعفی انجام دهند تا بتوانند به دور بعد صعود کنند.

* عملکرد استقلال در لیگ قهرمانان آسیا؟

استقلال برابر الهلال بی حوصله بازی کرد، شرایط خوبی نداشت، اشتباهاتش زیاد بود و همین بی برنامگی حتی پس از ۱۰ نفره شدن الهلال هم کاملاً مشهود بود و فکر می‌کنم گزارشگر بازی راجع به اخراج بازیکن الهلال صحبت نمی‌کرد، هرگز کسی فکر نمی‌کرد که این تیم عربستانی ۱۰ نفره مقابل استقلال بازی می‌کند زیرا آنها به خوبی بازی می‌کردند و اجازه گل زنی به استقلال را ندادند.

* آیا استقلال شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر خواهد داشت یا خیر؟

اتفاقات فوتبالی همیشه غیرقابل پیش بینی است. امیدوارم در بازی‌های باقی مانده که هر کدام یک فینال است، آبی پوشان بتوانند تمام امتیازات لازم را کسب کرده و منتظر اتفاقاتی باشند که باعث شود آنها به قهرمانی دست پیدا کنند.

اخبار باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خطر بیخ گوش 8 استقلالی

ش آوریل 27 , 2019
به گزارش مشرق، استقلال در ابوظبی مقابل الهلال بازی را واگذار کرد تا شرایط صعودش به مرحله بعد سخت‌تر از قبل شود. در همین راستا حساسیت‌های حاکم بر گروه مرگ آسیا به قدری بالاست که هیچ تیمی حاضر نیست بدون حتی یکی از مهره‌های کلیدی خود به مصاف رقبای سرشناس ...