آشنایی با حریف قدرتمند استقلال در آسیا

به گزارش مشرق، آبی پوشان تهران بعد از پشت سر گذاشتن دو دیدار در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل و العین و کسب یک امتیاز از این دو بازی، در هفته سوم در کشور ثالثی میزبان تیم قدرتمند و ثروتمند الهلال عربستان هستند.

الهلال با دو پیروزی از دو بازی نخستش در این گروه نه تنها شانس زیادی برای صعود به مرحله بعدی دارد، بلکه خود را از شانس‌های مسلم قهرمانی این فصل آسیا می‌داند.

وجه اشتراک دو تیم
استقلال و الهلال که بازی‌های زیادی هم در رقابت‌های بین قاره‌ای دارند، وجوه اشتراکی هم دارند. این دو تیم هر دو از پر افتخارترین باشگاه‌های آسیا محسوب می‌شوند و بارها حضور در فینال این مسابقات معتبر را تجربه کرده‌اند.

آبی‌های ایران و عربستان فصل گذشته هم در مرحله گروهی در کنار هم قرار داشتند که آبی‌های تهران در هر دو مسابقه رفت و برگشت حریف عربستانی را مغلوب کردند.

بیشتر بخوانید:

استقلالی‌ها مراقب هیولای فرانسوی الهلال باشند

 

وضعیت در لیگ عربستان
الهلال در پایان هفته بیست و ششم لیگ برتر عربستان با ۶۰ امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به النصر در رده دوم جدول قرار گرفته است. آنها از ۲۶ مسابقه دارای ۱۸ پیروزی، ۶ مساوی و ۲ شکست هستند. ۶۱ گل زده و ۲۹ گل خورده حاصل عملکرد خطوط دفاعی و حمله این تیم در ۲۶ دیداری است که انجام داده است.

داخل و خارج از خانه
اوج عملکرد الهلال در لیگ عربستان، دیدارهای خارج از خانه این تیم است. آنها از ۱۳ باری که خارج از خانه به میدان رفته‌اند ۱۰ بار پیروز شده‌اند و تنها یک بار طعم شکست را چشیده‌اند تا بهترین تیم خارج از خانه در لیگ عربستان باشند.

اما همین تیم در ۱۳ بازی خانگی‌اش تنها ۸ بار پیروز شده، ۴ بار مقابل حریفان متوقف شده و یک بار هم شکست خورده است.

بهترین و بدترین نتیجه
بهترین نتیجه تیم الهلال در لیگ عربستان پیروزی ۵ بر یک مقابل «الفیها» است که در بهمن ماه سال گذشته به دست آمد. بدترین نتیجه این تیم هم شکست با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل النصر، صدرنشین کنونی این مسابقات است. این دیدار در روز نهم فروردین ۹۸ انجام شد.

آخرین دیدار الهلال در لیگ عربستان هم در روز ۱۵ فروردین مقابل تیم «الحضم» انجام شد که الهلال در این بازی خانگی با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شد.

۱۰۰ درصد پیروز در آسیا
الهلال یکی از دو تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا است که هر دو بازی نخستش را پیروز شده و ۱۰۰ درصد امتیازات را به دست آورده است. آنها در بحث مالکیت اقتدار فصل گذشته را در آسیا ندارند و با متوسط ۵۳/۵ درصد مالکیت در دو بازی گذشته، دهمین تیم مالک در آسیا هستند.

الهلال در دو بازی مقابل الدحیل و العین ۴ بار گلزنی کرده و ۴ بار هم توپش به دیرک دروازه این دو تیم برخورد کرده است. آنها در این دو بازی تنها یکبار دروازه شأن باز شده است.

الهلالی‌ها در دو بازی نخست ۳۱ ضربه به سمت دروازه حریفان داشته‌اند که ۱۱ بار این ضربات در چارچوب بوده است. آنها به طور متوسط در هر بازی ۳۴۵ پاس با دقت ۸۱ درصد ارسال کرده‌اند.

۴ گل و ۴ گل زن
الهلال ۴ گل و ۴ گل زن در آسیا دارد. «بافتیمبی گومیس»، محمد الشلهوب، کارلوس ادواردو و علی البلیهی ۴ بازیکن این تیم هستند که در ۲ بازی گذشته موفق به گلزنی شده‌اند.

خطرناک‌ترین مهاجم آسیایی
بر خلاف لیگ عربستان که «گومیس» خطرناک‌ترین مهاجم الهلال بوده، در آسیا یک مهاجم ۲۹ ساله برزیلی و کاملاً نام آشنا در فوتبال آسیا به اسم کارلوس ادواردو خطرناک‌ترین مهاجم این تیم بوده است. ادواردو برای الهلال در دو بازی گذشته تیمش یک گل، یک پاس گل، ۹ شوت، ۲ خلق موقعیت، ۲ توپ به تیر دروازه و ۵ پاس کلیدی داشته است.

دیگر بازیکنان شاخص
از دیگر بازیکنان شاخص الهلال می‌توان محمد کانو، محمد البریک، سباستین جووینکو، عبدالله المعیوف، یاسر الشهرانی، سام الدوساری، علی الحبسی، آلبرتو بوتیا، میلوس دهنک، سلمان الفرج، آندره کاریو، جاناتان سوریانو و عمر عبدالرحمن اشاره کرد.

دیدار دو تیم استقلال و الهلال از هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا در روز دوشنبه ۱۹ فروردین و از ساعت ۲۱:۳۰ در قطر برگزار می‌شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گزارشگر بازی استقلال و الهلال مشخص شد +عکس

ی آوریل 7 , 2019
به گزارش مشرق، استقلال ایران در هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فردا از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه حامد بن خلیفه دوحه به مصاف الهلال عربستان می‌رود. این دیدار که به صورت زنده روی آنتن شبکه سه خواهد رفت، با گزارش مزدک میرزایی پخش می‌شود...