وینفرید شفر: یک تیم هستیم مشکلات را داخل خودمان حل می کنیم؛ استقلال را شماره 1 ایران و آسیا می خواهم؛

وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با سایپا گفت: تیم های دیگر مثل پرسپولیس و سپاهان الان صد در صد آماده هستند ولی تیم ما با توجه به تغییرات بازیکنان 80 درصد آماده است.

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با سایپا از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی که با شال آبی رنگ به محل کنفرانس خبری آمده بود، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* ما یک تیم هستیم و مشکلات را داخل خودمان حل می کنیم

می خواهم مقداری در مورد پنالتی حرف بزنم، شاید کسانی باشند که هنوز درباره آن پنالتی حرف می زنند و ادامه می دهند. ما یک تیم فوتبال هستیم و فردا به کارمان ادامه می دهیم. هر مشکلی هم داشته باشیم داخل خودمان آن را حل می کنیم نه بیرون. باشگاه هم تصمیمات انضباطی گرفته که شما در جریان آن هستید.

* کسانی که بحث نژاد پرستی را مطرح کردند از تهران خارج نشده اند!

شما من و سبک کاری ام را می شناسید، ما همه با هم می بریم و با هم می بازیم. مساله ای که از آن شوک شدم این بود که شنیدم رسانه ها در مورد نژادپرستی در استقلال نوشته اند. من در خیلی از کشورها کار کردم، کسانی که این حرف ها را مطرح می کنند شاید از تهران خارج نشده باشند ولی من در جامائیکا کار کردم، نه فقط یک ماه بلکه 3 سال. در جام های مختلف هم موفقیت های زیادی کسب کرده ام.از نژادپرستی متنفر هستم و نمی خواهم اصلا در مورد آن حرفی بزنم.

* کسی که بحث نژادپرستی را مطرح کرد باید به زندان برود!

بعد از مطرح شدن چنین بحثی رحمتی، منتظری و حیدری با من صحبت کردند و این موضوع خیلی خیلی بد بود که مطرح شد. نمی دانم چه کسی این بحث را مطرح کرد ولی کسی که این کار  را کرد به ایران ضربه زد. این بحث در اروپا هم با واکنش منفی رو به رو می شود. من بارها گفته ام شغل و کار شما بسیار مهم است، الان به خاطر اینترنت و تبادل با سرعت اطلاعات در اروپا در مورد استقلال و نژادپرستی حرف می زنند و اعتبار ایران را زیر سوال برده است. ما باید این فرد را پیدا کنیم و به مدیرعامل باشگاه هم گفتم که باید به دادگاه برود و حتی به زندان برود. این نوع حملات در مورد استقلال خیلی وقت ها در مورد من و تیمم انجام شده ولی این بار زیاده روی شد و باید از این فرد شکایت شود.

* گرو و کولی هرگز نژادپرستی در ایران ندیده اند

امروز دیدم گرو که الان در سوئد است مدعی شده هرگز در ایران و باشگاهش با او چنین رفتاری نشده است. همینطور دستیار من (کولی) هرگز در هیچ کجای ایران چنین موضوعی را ندیده است. شما مصاحبه ایسما و پاتوسی را هم دیدید. بیش از یک سال است که در ایران هستم و هرگز بدی از مردم ندیدم ولی هر کسی این بحث را مطرح کرده باید پیدا شود.

*استقلال را شماره 1 ایران و آسیا می خواهم

قبل از بازی دربی  و بعد از آن گفتم که ما تیم بسیار خوبی داریم و شخصیت بالایی در تیم ما وجود دارد. این تیم برای آینده است و نگرانی برای آینده ندارم.کار ما تازه شروع شده است، سه ماه پیش ما پایین جدول بودیم اما حالا در بالای جدول هستیم و از این هم بهتر می شویم. تیم های دیگر مثل پرسپولیس و سپاهان الان صد در صد آماده هستند ولی تیم ما با توجه به تغییرات بازیکنان 80 درصد آماده است. ما برای سال های آینده استقلال برنامه ریزی کردیم و این چیزی است که من می خواهم. من می خواهم استقلال در ایران و آسیا شماره 1 باشد. من به تیمم مثبت فکر می کنم و به آنها اعتماد کامل دارم.

* می دانم همه از باخت دربی ناراحتند ولی هیچکس نمی تواند برای ما مشکل درست کند

برای بازیفردا یکسری بازیکن را در اختیار نداریم ولی آنهایی که بازی می کنند مطمئنا با تمام توان برای مردم بازی می کنند. با وجود همه مشکلاتی که داشتیم مطمئن هستم هیچکس نمی تواند برای تیم ما مشکل درست کند. ما اگر ببریم بهترین هواداران را داریم و اگر ببازیم، هم باز هم هوادارانمان بهترین هستند.می دانم فردا آنها به ما کمک می کنند و شاید برای بازی با الهلال هم خیلی ها در قطر به ما کمک کنند. بعد از دربی و باختی که داشتیم هم من و هم بازیکنان و هم هواداران ناراحت هستند ولی مطمئنا مردم فردا ما را تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش استقلال نیوز، مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال با اشاره به صحبت های علی خطیر، ایسما و پاتوسی که بحث نژاد پرستی در این تیم را تکذیب کردند گفت: یک فایل صوتی از مدیر برنامه این بازیکن به بیرون آمده که آن را تکذیب کردند.

* از فدراسیون خواستیم برنامه های ما را تغییر دهد

هنوز 7 بازی باقی مانده است،این شرایط برای همه تیم ها سخت است به خصوص برای ما و پرسپولیس که هم در آسیا بازی داریم و هم در لیگ. مرتب باید در پرواز باشیم و این کار ما را سخت می کند.به خاطر همین ما با فدراسیون فوتبال صحبت کردیم که اگر هر تیمی از ایران به مرحله بعد لیگ قهرمانان برود برای فوتبال ایران خوب خواهد بود. ما از فدراسیون خواستیم کمی برنامه هایمان تغییر کند، البته این مشکل از برنامه ریزی ای اف سی است که شروع و پایان بازی های ما با لیگ قهرمانان آسیا هماهنگ نیست.الان می بینید که این برنامه به نفع سپاهان و پدیده است چون در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارند. بازیکنانی که بازی می کنند یا نیمکت نشین هستند باید آماده باشند چون فاصله بازی ها خیلی کم است. بازیکنان باید شرایط روحی و جسمی خود را خوب نگه دارند و دیدید که سهرابیان در بازی قبل با وجود اینکه چند بازی به میدان نرفته بود خوب کار کرد. شاید فردا هم چند بازیکن را عوض کنم.

* صیادمنش 99 درصد هم آماده باشد، نباید بازی کند!

باقری فعلا از حضور در تمرینات ما محروم است، در مورد مصدومان تیم هم از الان نمی توانم نظر قطعی بدهم و باید با دکتر تیم حرف بزنم. البته برای بازگشت صیادمنش کمی زود است که اقدام کنیم.اگر 99 درصد هم آماده باشد نباید بازی کند و فقط باید صد در صد آماده باشد که به زمین برود.

 

 اخبار باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شفر: از نژادپرستی متنفرم/ ما هنوز برای قهرمانی شانس داریم

س آوریل 2 , 2019
‌به گزارش مشرق، وینفرد شفر در نشست خبری قبل از دیدار برابر سایپا از هفته بیست و چهارم لیگ برتر گفت: می‌خواهم قبل از هر چیز راجع به آن پنالتی صحبت کنم. شاید هنوز کسانی باشند که می‌خواهند راجع به این پنالتی صحبت کرده و راجع آن بحث کنند. ما یک تیم فوتبال ...