رکوردهایی که در دربی89 جابجا می‌شود

به گزارش مشرق، اگر تنها یک بازی فوتبال بتواند رویدادهای بزرگ فوتبالی را تحت الشعاع قرار دهد، بی تردید آن یک بازی، دربی است. دیدار سنتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس که نه شروع آن با سوت داور است و نه پایانش.

این دیدار که ۸۸ بار پیش از این بازی تکرار شده، از روزها و بعضاً هفته‌ها قبل از سوت شروع بازی خارج از مستطیل سبز آغاز می‌شود و تا ماه‌ها هم ادامه دارد. بگذریم از اینکه هنوز هستند تعدادی از بازی‌های گذشته دو تیم که بعد از سال‌ها هنوز حواشی و اتفاقاتش به اتمام نرسیده و پرونده آنها همچنان باز است.

هشتاد و نهمین دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس را در حالی پیش رو داریم که شرایط جدولی برای این دو تیم در حساس‌ترین وضعیت قرار گرفته است. سال‌ها بود این دو تیم همزمان صدر جدولی و مدعی قهرمانی نبودند. این اتفاق بعد از چند سال امسال افتاده و سرخابی‌ها بر سر صدر جدول و از آن بالاتر بر سر قهرمانی جدال می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت وریا پس از غیبت در دربی

 

هرچند کورس قهرمانی متشکل از چهار تیم است و به جز سرخابی‌های تهران، سپاهان و تراکتورسازی هم خود را مدعی می‌دانند و حتی با کمی فاصله پدیده هم هنوز در صف مدعیان قرار دارد، اما استقلال و پرسپولیس خود را اصلی ترین مدعیان قهرمانی دانسته و بر این باورند که این قهرمانی در گروی پیروزی در این بازی است.

نه استقلال و نه پرسپولیس برای این بازی محروم ندارند و هر دو تیم محدودیتی از این لحاظ ندارند، اما برخی از بازیکنان دو تیم هفته‌های اخیر را با مصدومیت سپری کرده‌اند که این تنها نگرانی برانکو و شفر برای استفاده از همه موجودی شأن در این بازی بزرگ است.

هر دو تیم برای پیروزی در این بازی انگیزه‌های زیادی دارند اما ولع و اشتهای آبیها به پیروزی قطعاً بیشتر است چون در صورت پیروزی اتفاقات زیادی برای این تیم خواهد افتاد که مهمترینش رسیدن استقلال به صدر جدول بعد از چیزی در حدود ۳ سال است که این اولین صدرنشینی شفر در فوتبال ایران خواهد بود.

این بازی از ساعت ۱۶ امروز و با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود. دربی ۸۹ رکورد دار داشتن بیشترین تعداد داوران معتبر کشور نیز هست.

به جز خورشیدی و تیم داوری اش، دو داور بزرگ دیگر مثل فغانی و سخندان، کمک داوران ویدئویی این بازی هستند و دو داور سرشناس دیگر به اسم محمد حسین زاهدی فر و محمدرضا اکبریان، داوران اضافه این دیدار هستند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ وظیفه بانوان استقلالی جلوی ورزشگاه آزادی!

ش مارس 30 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ وظیفه بانوان استقلالی جلوی ورزشگاه آزادی! ...