وینفرید شفر: استقلال فردا با قلب خودش بازی می کند؛ امیدوارم در سال جدید مثل رقیب امکانات خوبی داشته باشیم

وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس گفت: با وجود همه مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم الان به رتبه دوم جدول رسیده‌ایم و می‌خواهم از بازیکنانم تشکر کنم.

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس از هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید: 

* شما خبرنگاران مسئولیت مهمی دارید

در ابتدای صحبت‌هایم سال نو را به همه ایرانیان تبریک می‌گویم.می‌خواهم از شما برای سال گذشته تشکر کنم چون تعامل بسیار خوبی داشتید و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد.این مهم است که همه دنیا مطالبی که شما منتشر می‌کنید می‌خوانند و خیلی از رسانه‌های آلمانی مطالبی از ایران را برایم ارسال می‌کنند و در مورد موضوعات مختلف از من سؤال می‌کنند. این نشان می‌دهد که مطالبی که شما منتشر می‌کنید فقط در ایران خوانده نمی‌شود و شما مسئولیت مهمی دارید.

* درباره رسانه‌هایی که با پول می‌توان مطالبشان را تغییر داد صحبت نمی‌کنم

من صحبتی که در خصوص رسانه‌ها داشتم درباره رسانه‌های رسمی بوده است مثل سایت ها و روزنامه‌ها نه رسانه‌هایی که با پرداخت رقم یا تماس تلفنی مطالب آنها را می‌شود تغییر داد. رسانه‌های رسمی یعنی رسانه‌هایی که مثلا در آلمان و انگلستان هستند و درباره فوتبال مطلب می‌نویسند.

* هواداران مثل دیوار پشت ما هستند

من و همه اعضای تیم مثل کادر فنی و کادر پزشکی و بازیکنان از حادثه رخ داده بسیار غمگین هستیم و برای مردم شیراز و سایر شهرهایی که در آن سیل آمده دعا می‌کنیم. امیدواریم که همه کمک کنند تا مشکلات آنها حل شود. ما می‌دانیم چقدر شرایط سخت است و ناراحت آنها هستیم. اما درباره بازی باید بگویم وقتی وارد ورزشگاه می‌شویم روی تابلو نوشته شده بازی منصفانه و همه ما می‌خواهیم شاهد عشق و علاقه زیاد به فوتبال باشیم و این نوشته برای همه ماست. برای تیم قوی،‌هواداران و داوران این نوشته وجود دارد. شما می‌دانید که دربی تهران از بزرگترین دربی‌های دنیاست و ما به دربی می‌آییم و هوادارانمان هم خوشحال هستند. در تیم ما کسی قبل یا بعد از بازی دنبال مشکل یا استرس نیست و هواداران را هم خوب می‌شناسم. آنها در سه بازی قبل به ما کمک کردند و مثل دیوار پشت ما هستند تا نتیجه خوبی کسب کنیم.

* به باشگاه لیست داده‌ام، سال آینده باید خیلی چیزها تغییر کند

با وجود همه مشکلاتی که در سال گذشته داشتیم الان به رتبه دوم جدول رسیده‌ایم و می‌خواهم از بازیکنانم تشکر کنم. من تیمم را بسیار دوست دارم و معتقدم برای سال آینده خیلی چیزها تغییر کند. من لیستی به باشگاه داده‌ام برای موفقیت تیم در سال آینده و از مسئولان باشگاه خواسته‌ام شرایط را برای سال آتی فراهم کنند چون باید قدم بزرگی برای موفقیت برداریم.

* امیدوارم مثل پرسپولیس زمین و امکانات خوب داشته باشیم

همانطور که شما مطلع هستید به خاطر شرایط جوی چند روزی در چمن مصنوعی تمرین کردیم و سه بازیکنم مشکلاتی داشتند که حتی یک از آنها با تیم ما تمرین نکرد. جا دارد از دکتر نوروزی تشکر کنم که این بازیکنان را به تیم ما رساند ولی امیدوارم در سال جدید شرایط فرق کند و ما هم زمین خوب و امکانات خوب داشته باشیم درست مثل پرسپولیس چون برای موفقیت باید شرایط فراهم باشد.

* استقلال فردا با قلبش به مصاف پرسپولیس می‌رود

استقلال فردا با قلب خودش بازی می‌کند. البته ما همیشه چنین شرایطی داریم ولی بازی فردا یک مسابقه ویژه است و این موضوع را کاملا می‌توان از حضور رسانه‌ها و صحبت‌هایی که مردم بیرون از اینجا در مورد د ربی می‌زنند فهمید. بازی قبل از دربی اهمیت بسیار زیادی داشت چون موقعیت تیم‌ها در جدول تغییر می‌کرد. ولی حالا شرایط به شکلی است که باید برای موفقیت وارد زمین شویم. مطمئن باشید فردا با صد در صد توان داخل زمین می‌رویم چون باید برای چنین مسابقه‌ای انرژی زیادی گذاشت. از طرفی دیگر برای موفقیت در دربی باید تمرکز جدی کرد که ما هم به این موضوع نیاز داریم. امیدوارم تماشاگران هر دو تیم فردا از بازی لذت ببرند و هواداران استقلال بعد از پایان بازی خوشحال‌تر از هواداران رقیب باشند. آرزوی دیگرم این است که بعد از بازی مشکلاتی در خیابان به وجود  نیاید و تماشاگران با آرامش به منازل خود برگردند.

* برای فوتبال ایران خوشحالم

نمی‌خواهم بیشتر از این حرف بزنم چون این مسائل مشکل من نیست. من عاشق فوتبال هستم و امیدوارم که فردا هواداران ما خوشحال‌تر از هواداران قرمز ورزشگاه را ترک  کنند. اما دو نکته را باید بگویم که ربطی به بازی فردا ندارد و آن اینکه بابت صعود تیم امید به مسابقات تایلند خوشحالم و به دو بازیکنم که عضو این تیم هستند تبریک می‌گویم. نورافکن کاپیتان این تیم است و صعود تیم امید برای فوتبال ایران خوب است. همچنین باید به آقای کولینا خوشامد بگویم که به ایران می‌آید. من 5-6 بازی در جام جهانی 2002 و جام کنفدراسیون‌ها با تیم کامرون با او بودم و خوشحالم به ایران می‌آید و امیدوارم تجربیاتش را به داوران منتقل کند.

* تمرین در زمین گل‌آلود خوب نبود

بله درست است چرا که ما در زمینی تمرین می‌کردیم که به دلیل بارندگی شرایط خوبی نداشت و برخی بازیکنان در عضله و زانوی خود مشکل داشتند و این حرفه‌ای نبود. ما به زمین شماره 2 آزادی رفتیم که آنجا هم بد بود.

* به بازیکنانم گفتم که حواسشان به بازی باشد

باید ببینیم در بازی چه می‌شود. چرا که هر دو تیم از بازی فردا برد می‌خواهند. البته ما 6 امتیاز از پرسپولیس عقب بودیم که الان این فاصله به دو امتیاز رسیده است. پرسپولیس روحیه خوبی دارد و کار تیمی‌شان هم خوب است. اما نکته مهم مدیریت کردن در شرایط ورزشگاه است چرا که به بازیکنانم گفتم با داور حرف نزنند و به فکر فوتبال خودشان باشند. همچنین ما باید مراقب پرسپولیسی‌ها باشیم چرا که آنها در چند بازی با پنالتی برنده شدند و باید جلوی پاس‌های بلند مدافعان آنها را بگیریم و کاملا حواسمان جمع باشد.

* بیرانوند به من گفت منشا بازیکن بسیار خوبی است

منشا بازیکن بسیار خوبی است و ما در تیم‌مان بازیکن بد نداریم. مشخص است او برای این بازی انگیزه زیادی دارد. هواداران استقلال او را دوست دارند چون زمانی که بحث آمدنش بود نمی‌دانستیم چه واکنشی نسبت به این موضوع خواهند داشت ولی وقتی با مدیرعامل این موضوع را مطرح کردیم و واکنش‌ها مثبت شد متوجه شدیم که این بازیکن در بین هواداران ما محبوب هم است. من فکر نمی‌کنم منشا در بازی فردا عصبی باشد و این نکته را باید بگویم که من با گلر پرسپولیس (بیرانوند) در اردوی تیم ملی امید کنار هم نشستیم و با هم صحبت کردیم و جالب است که گلر پرسپولیس هم به من گفت منشا بازیکن بسیار خوبی است.

*دنبال پاس‌های بلند 50 متری نیستم، از دربی برد می‌خواهیم

نه فقط در اینجا بلکه در آلمان هم بین دورتموند و شالکه در ایتالیا هم بین اینتر و میلان دربی‌هایی برگزار می‌شود که همه دوست دارند در آن برنده باشند. دربی اول من به باخت منجر شد و ما روی یک ضربه پنالتی گل خوردیم. بعد از گل خیلی خوب بازی کردیم ولی سه امتیاز را از دست دادیم. من به دنبال فوتبال مستقیم و ارسال‌های بلند نیستم. تیم من به دنبال بازی یک ضرب و دو ضرب است. نمی‌توانم به گلر تیمم بگویم پاس بلند بریزد و بازیکنانم حریف را پرس کنند و با این حربه به دنبال گل زدن باشیم. ما فوتبال خودمان را بازی می‌کنیم و نمی‌خواهیم پاس‌های50 متری بلند برای تبریزی و منشا بفرستیم. هدف ما فوتبال خوب و روی زمین است.

* کسی حق ندارد با داور حرف بزند، باید به او کمک کنیم

صحبتی که شما کردید درست است. اما ما در تیم‌مان ترکیبی از بازیکنان باتجربه وجوان داریم. رحمتی، منتظری و حیدری باتجربه هستند و فرشید باقری و کریمی جوان ولی باتجربه‌تر. ما دو بازیکن خارجی به تیم‌مان اضافه کردیم و البته منشا را دیگر نباید خارجی محسوب کنیم چون او تجربه بازی در لیگ ایران را دارد. بازیکنان ما هم باید حواسشان جمع باشد و کسی حق ندارد با داور حرف بزند. چون فشار زیادی روی داور خواهد بود و ما باید به داور کمک کنیم.

* شناخت خوبی از پرسپولیس داریم

قبل از هر چیز ما نباید از پرسپولیس گل بخوریم و این برای ما بسیار مهم است. به خصوص در 15 دقیقه اول و 20 دقیقه پایانی. چون می‌توانیم بازی را کنترل کنیم. ما می‌توانیم فردا با سیستم‌های مختلفی بازی کنیم اما باید دید که شرایط بازی چه چیزی را می‌طلبد که تغییر سیستم دهیم یا اینکه بازیکنی را تعویض کنیم. ما بازی پرسپولیس مقابل پاختاکور و السد را دیدیم و از این تیم شناخت داریم اما آنچه مهم است این است که ما در زمین کارمان را انجام دهیم.

* صحبت درباره داوری پیام بدی دارد

چرا شما گفتید پرسپولیسی‌ها از انتخاب داور خوشحال نبودند؟ این صحبت شما پیام بدی برای داور دارد. ایران داوران خوبی داشته و دارد و می‌بینیم که داور ایرانی در فینال جام جهانی 1994 بین برزیل و ایتالیا حضور دارد و یا داوران ایرانی فینال المپیک 2016 را قضاوت کردند. در آلمان وقتی قرار است بایرن‌مونیخ و دورتموند با هم بازی کنند کسی نمی‌گوید داور دانمارکی یا از جای دیگری بیاورید. باید با داوران منصفانه رفتار کنیم. داوری بازی تراکتورسازی و استقلال باید اشکان دژاگه را اخراج می کرد اما نکرد و ما باید چه کنیم؟ به هر حال داوران اشتباهات خود را می‌بینند.

* صحبت هایی که در مورد داوران می شود من را یاد بازی سپاهان می اندازد

زمانی که در تایلند مربیگری می‌کردم گاهی از ژاپن یا کره جنوبی داورانی می‌آمدند اما وضعیت آنها با اینجا متفاوت است. کولینا به ایران می‌آید و می‌تواند به داوران کمک کند و حتی مارکوس مرک از آلمان یا داوران هلندی هم می‌توانند به ایران بیایند و به داوران ایرانی کمک کنند. ما کاری به پرسپولیس نداریم و در طول 90 دقیقه کار خودمان را می‌کنیم. اما شما فکر می‌کنید اگر کسی درباره داور بازی حرف بزند، بار دیگر کار داور بهتر می‌شود؟ من 50 سال است در فوتبال هستم و می‌دانم داوران چه ذهنیتی دارند. داوران عمدا اشتباه نمی‌کنند و شما باید به داوران کمک کنید. این صحبت‌هایی که در خصوص داوران می‌شود من را یاد بازی با سپاهان می‌اندازد.

 اخبار باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کری خوانی طارق همام برای بشار رسن

ج مارس 29 , 2019
به گزارش مشرق، طارق همام یکی از خریدهای خارجی این فصل استقلال بود که عملکرد خوبی در ترکیب این تیم داشت و خیلی زود روی سکوها محبوب شد. با او در خصوص حضورش در استقلال، فضای ایران و دربی صحبت کردیم.از حضورت در ایران بگو تجربه خوبی برای من بود که پیش آمد ...