اختلاف بر سر ساختمان استقلال و پرسپولیس

به گزارش مشرق، مشخص شدن وضعیت ساختمان دو باشگاه سرخابی یکی از دستورات مهم جلسه امروز مجمع فدراسیون فوتبال بود. این دو ساختمان در زمان محمد دادکان به این دو باشگاه اهدا شد اما حالا با نزدیک شدن به زمان واگذاری سرخابی‌ها، فدراسیون تصمیمات تازه ای در این باره دارد و به همین دلیل بخشی از مجمع به این موضوع اختصاص داشت. دیالوگ‌های رد و بدل شده در این باره را در ادامه می‌خوانید:

 

سلیمانی (خزانه دار فدراسیون): تصمیم گیری درباره دو ساختمان باید از سوی مجمع فدراسیون انجام شود و نظر نهایی به سازمان خصوصی سازی ارائه شود. سازمان خصوصی سازی چند مرتبه مکاتبه کرده و درخواست انتقال مالکیت به دو باشگاه را داشته و ما امروز به عنوان یکی از موارد طرح در جلسه، به دنبال تعیین و تکلیف هستیم. می‌توانیم تصمیم گیری کنیم و اگر مجمع تصمیم بگیرد، ما حتماً تا پایان سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ تصمیم مجمع را اجرایی خواهیم کرد.

تاج: این موضوع در گذشته تعیین تکلیف نشده است. ما باید به قیمت گذاری برسیم و قیمت نهایی را مشخص کنیم و به تفاهمی به دو باشگاه برسیم. فدراسیون فوتبال، دو باشگاه و وزارت ورزش نیز باید نظر بدهند و به قیمت کارشناسی برسیم. کار سختی نیست و نظر مجمع این است که با موافقت دستگاه‌های نظارتی این کار انجام شود.

ششگلانی: اعضای مجمع و سازمان‌های نظارتی باید کارشناسی انجام دهند و سپس واگذاری صورت گیرد.

تاج: ما درباره قیمت واگذاری و نحوه آن صحبت می‌کنیم و قطعاً باید کارشناسی صورت گیرد.

عرب (سرپرست پرسپولیس): اسنادی وجود دارد که هم استقلال و پرسپولیس بخشی از مبلغ را پرداخت کردند و به دلایلی به نام باشگاه‌ها نشده و گمان می‌شد که اگر به نام باشگاه شود، مشکلات ایجاد می‌شود. باید ببینیم باشگاه‌ها چه مالکیتی دارند و بحث آن اینجا نیست. اینکه بگوییم مالکیت برای فدراسیون هست، روی آن بحث وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

پایان مجمع فوتبال با مصوبات اقتصادی / هیات رئیسه بازنشسته ماندگار شدند!

سلیمانی: در حال حاضر سند به نام فدراسیون فوتبال هست. از این سند یک باشگاهی ادعا دارد پولی پرداخت کرده که این ادعا اگر اثبات شود، می‌تواند در قیمت کارشناسی تاثیر بگذارد.

عرب: اسنادی در فدراسیون و باشگاه‌ها حضور دارد. یک کمیته‌ای باید تشکیل شود و حوزه اول را بررسی کنیم.

تاج: کارشناس رسمی دادگستری قیمت را معلوم می‌کند. هیات و یا کمیته هم ادعاهای دو باشگاه را بررسی می‌کند. ما سندی ندیدیم که دو باشگاه پول داده باشند و اگر ادعایی هست، باید بررسی بشود. اگر موافق هستید، اجازه بدهید مذاکره شود. ما در دو مجمع این را آوردیم تا تکلیف آن مشخص شود.

عباسی: این دو ساختمان زیر نظر وزارت ورزش و در اختیار فدراسیون باشد که اگر دو باشگاه به بخش خصوصی منتقل شود، آیا هیات‌ها می‌توانند از این دو ساختمان استفاده کنند. اجازه بدهید وزارت ورزش و جوانان بدانند که اگر می‌خواهند ساختمان بخرند، دو ساختمان دیگر بخرند که برای این دو باشگاه بماند.

براتی: با احترام به دوستان عزیز و وزیر ورزش و جوانان، فدراسیون یک شخصیت مستقل است و تمام دارایی‌ها برای فدراسیون است. به صورت شفاف باید این موضوع حسابرسی شود. درباره اظهار نظر جناب آقای عرب باید بگویم که بر اساس قوانین کشور برای اموال غیر منقول مانند املاک، کسی که سند دارد، مالک است و فدراسیون مالک این دو ساختمان است. اگر وجهی پرداخت شده است، باید در کمیته بررسی شود. تمام سال‌هایی که این دو باشگاه به رایگان استفاده کردند و اجاره‌ای پرداخت نشده، باید محاسبه شود.

نکته عجیب آنکه در زمان بررسی این دستور و در زمانیکه براتی در حال سخنرانی در این باره بود، صدای مجمع برای خبرنگاران قطع شد تا سر انجامی تعیین نشود؛ البته به نظر می‌رسد فعلاً این موضوع با توجه به بحث واگذاری دو باشگاه به قیمت گذاری برای دو ساختمان منتج شود تا این دو ساختمان سعادت آباد و سئول، تعیین و تکلیف شوند.

در نهایت تصویب شد تا بعد از کارشناسی قیمت این دو ساختمان، کارگروهی با حضور نمایندگان دو باشگاه، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای بررسی واگذاری تشکیل شود.


همچنین وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد این واگذاری قطعاً سال ۹۸ نهایی شود.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

واکنش فتحی به تغییر داور بازی استقلال با لابی سعودی‌ها

ی مارس 10 , 2019
به گزارش مشرق، امیرحسین فتحی در مجمع فدراس...