مصدومیتی که نقشه‌های شفر را به هم ریخت/عامل اصلی باخت استقلال برابر الدحیل در تهران بود!

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در اولین دیدار از دور گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا با نتیجه ۰-۳ در خانه حریف قطری مغلوب الدحیل شد. فوتبالی که نماینده کشورمان در این دیدار به نمایش گذاشت شباهت زیادی به تیمی که در هفته‌های اخیر در لیگ برتر کشورمان ارائه می‌داد نداشت.

محمدعلی یحیوی در گفت و گو با مشرق، درباره دلایل اصلی شکست استقلالی که در دور برگشت لیگ برتر یکی از تاکتیکی‌ترین تیم‌های لیگ برتر بود اظهار داشت: استقلال بازی را خیلی خوب شروع کرد و توانست با مهره چینی‌هایی که شفر داشت تا دقیقه ۵۰ مطلوب بازی کند ولی از آن دقیقه به بعد موقعیت‌هایی که به دست آمد توسط منشأ و سایرین به گل تبدیل نشدند.

وی در ارتباط با دلیل برهم ریختگی تمرکز بازیکنان استقلال خاطر نشان کرد: این گل نزدن‌ها برمی گردد به اتفاقات روزهای قبل از مسابقه. در استقلال تمرکز تیمی وجود نداشت و حاشیه‌هایی که برای تیم در تهران یا بهتر است بگوییم از تهران ایجاد شد، به این موضوع دامن زد.

بیشتر بخوانید:

هافبک ژاپنی برنامه‌های استقلال را خنثی کرد

استقلال آماتور بود و الدحیل حرفه‌ای

یحیوی که دروازه بان اسبق استقلال است درباره گل‌هایی که این تیم دریافت کرد توضیح داد: حتی می‌توان گفت گل‌هایی که مهدی رحمتی خورد هم به دلیل عدم تمرکز کافی او بود. مسائل و مشکلات مالیاتی و عدم همراهی کاروان تیم روی او تأثیرگذار بود. همچنین مصاحبه‌ای که یکی از اعضای فدراسیون انجام داد هم روی مسائل قبلی آمد و فشار روحی را روی دروازه بان استقلال بیشتر کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش حسن‌زاده به پست جنجالی رحمتی

وی افزود: بالطبع مدیریت و مربی در این زمینه باید بیشتر از نظر تفکر روی بازیکنان کار می‌کردند. مهدی رحمتی از نظر فنی مشکلی ندارد ولی وقتی حواشی این‌چنینی روی روح و روان دروازه بان ایجاد می‌کنند، باعث می‌شود تمرکزش از بین برود.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: درست است که شاید بازیکنان بزرگ بتوانند این مسائل را برای خودشان حل و فصل کنند ولی شک نکنید در نهایت فشارهای روحی بی تأثیر نیست. اتفاقاتی که برای معاونت باشگاه رخ داد هم قبل از این مسابقه بود. مسائلی که برای منشا اتفاق افتاد هم همینطور! چرا منشا باید آن ضربه نزدیک شش قدم را به جای دروازه در عرض زمین بزند؟ این اتفاقات همگی به تیم ضربه زد ولی استقلال انشاالله نتایج بهتری هم خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: استقلال در این هفته‌ها روبه رشد و رو به جلو حرکت می‌کرد ولی متأسفانه در حال حاضر استقلال باخته و من شرایط کنونی را به مدیریت باشگاه مربوط می دانم. مدیریت باید در این زمینه خیلی بیشتر فعالیت می‌کرد. چه مدیران و چه معاونان شان نباید اجازه دخالت و مصاحبه افراد قبل از بازی حساس استقلال که نتیجه اش خیلی مهم بود را می‌دادند. تیم مقابل پرمهره بود و برنامه خاصی برای این دیدار داشت. ما هم مدیریت مان باید درایت بیشتری می‌کرد و نمی‌گذاشت این تنش‌ها به بازیکنان سرایت پیدا کند.

یحیوی تأکید کرد: حتم داشته باشید ایرانی جماعت احساسی است به ویژه در بخش ورزشی و فکر می‌کنم در روزهای منتهی به این مصاف مقداری با احساسات بچه‌های استقلال بازی شد. حدس می زنم که عدم تمرکز تیمی و فردی بود که منجر به این شکست شد وگرنه فاصله ما با الدحیل ۳ گل نبود. حتم دارم استقلال در بازی‌های بعدی اش بهتر نتیجه می‌گیرد.

وی یادآور شد: الدحیل با این همه مهره دو بار تا آستانه گل خوردن از استقلال پیش رفت که نشان می‌دهد تیم ما در زمین حریف دست و پا بسته نبود.

یحیوی در این باره که چرا مدافعان استقلال از بازیکنان خطرناک حریف به درستی مراقبت نمی‌کردند توضیح داد: نبود روزبه چشمی در این مقطع محسوس بود. او پس از این مدت که در دفاع آخر بازی می‌کرد و همه در آن شرایط به حضورش عادت کرده و هماهنگ شده بودند در این بازی غیبت داشت.

بازیکن اسبق استقلال بیان داشت: تقاضایی که از بازیکنان استقلال می‌توان داشت این خواهش است که اینقدر به داور اعتراض نکنند. ما ضربه این اعتراض را در تیم ملی خوردیم. اینکه دیگر باشگاه است! باشگاه باید درباره داوری‌ها با بازیکنان صحبت کند و در کلاس‌های توجیهی آنها را تفهیم کند که اینقدر کارت الکی نگیرند. تازه قرار است از تیر ماه سال بعد داوری‌ها سختگیرانه تر هم بشود و با ادامه این روند ما بیشتر ضرر می‌کنیم.

وی افزود: پرسپولیس هم با یک گل آفساید کارش به تساوی کشید. با این حال کار را ادامه دادند و ۲ امتیاز خانگی هم از دست رفت ولی این خوب بود که اعتراض شدیدی نکردند. ببینید تیم استقلال در نبود چشمی و محرومیتش چقدر لطمه خورد! این نتیجه اعتراض‌های بی دلیل بود تا روبروی تیم بزرگی مانند الدحیل این مهره شاخص مان را نداشته باشیم!

یحیوی در آخر گفت: صددرصد استقلال در بازی بعد بهتر ظاهر خواهد شد. البته بدشانسی استقلال مصدومیت اللهیار صیادمنش بود. برنامه شفر روی بازی سریع و انتقال توپ با سرعت بالا از دو بال راست و چپ به درون محوطه جریمه بود که متأسفانه با این آسیب دیدگی از دست رفت. طرحی که در این سه بازی اخیر جواب داده بود و در دوحه اجرایی نشد!

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عکس/ چهره درهم امید ابراهیمی بعد از باخت استقلال

چ مارس 6 , 2019
مشرق نیوز - عکس/ چهره درهم امید ابراهیمی بع&#...