وینفرید شفر: در آلمان به این سبک از مسابقه “چرک” می گوییم؛ با 3 ماساژور به قطر برویم بهتر است!

وینفرید شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پس از دیدار با فولاد خوزستان گفت:  هواداران در اهواز فراتر از یار دوازدهم برای ما بودند.

 به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پس از دیدار با فولاد خوزستان از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

* هواداران در اهواز فراتر از یار دوازدهم برای ما بودند

قبل از اینکه در مورد بازی حرف بزنم اجازه بدهید در مورد هواداران خوبمان صحبت کنم. آنها دیروز و امروز کنار ما بودند و خوشحالم امروز آنها را خوشحال کردیم. آنها فراتر از یار دوازدهم برای ما بودند.

* اگر ذخیره‌ها خوب نباشند، تیم برنده نمی‌شود

ابتدا می‌خواهم به بازیکنان تیمم تبریک بگویم. هم آنهایی که بازی کردند و هم آنهایی که نیمکت نشین بودند. اگر نیمکت‌نشینان خوب نباشند، تیم نمی‌تواند برنده باشد. قبلا هم گفته بودم به همه بازیکنانم نیاز دارم و دیدید امروز صیادمنش مصدوم شد و چشمی هم محروم شد؛ بنابراین همه بازیکنان ما باید آماده باشند، زمانی که نیمکت‌نشینان به زمین آمدند با شور و علاقه باز یکردند و به تیم کمک کردند.

* در آلمان به این سبک از مسابقه "چرک" می گوییم

ما در این هفته‌ها بردهای خوبی به دست آوردیم و هفته گذشته هم بازی خوبی انجام دادیم آن هم در یک زمین خوب، پاس‌های خوبی می‌دادیم و روان کار کردیم. اما امروز با تیمی بازی داشتیم که بلند بازی می‌کرد و پرس خوبی انجام می‌داد. آنها در نیمه دوم حدود ۲۰ پاس برای مهاجم بلندقامتشان ارسال کردند و ما کار سختی داشتیم. به دروازه‌بان، مدافعان وبازیکنان استقلال تبریک می‌گویم و در مورد این سبک از بازی‌ها در آلمان اصطلاحی داریم که به آن مسابقه می‌گویم «چرک» ولی در ایران این بازی‌ها سخت است و باید بگویم بازیکنانم خیلی زحمت کشیدند.

* به فتحی گفتم که از داشتن چنین تیمی خیلی خوشحالم

باز هم به بازیکنانم به خاطر برد امروز تبریک می‌گویم. 3-4 روز قبل صحبتی را با فتحی مدیرعامل باشگاه داشتم و گفتم باید به خاطر داشتن چنین تیمی خوشحال باشیم. تیمی که با این شکل تیمی و هویتی که دارد باید هر کاری برای موفقیت تیم انجام دهیم.. هر کاری لازم باشد ما انجام می‌دهیم.

* نمی‌خواهم مثل فصل قبل برخی از تیم جدا شوند

من لیستی را برای موفقیت تیم به باشگاه داده‌ام. فصل قبل هم همین کار را کردم اما آخر فصل 4 نفر از بازیکنان ما رفتند و امسال نمی‌خواهیم این اتفاق برای ما رخ دهد. مدیر باشگاه موارد لازم را می‌داند و من هم تجربه لازم را دارم به همین دلیل می‌گویم استقلال اولویت ماست.

* در آسیا هم اگر استقلال مثل امروز باشد، شانس خوبی خواهیم داشت

فردا ریکاوری داریم و بعد به سمت قطر پرواز می‌کنیم. زمانی برای سایر کارها نداریم. نکته اول اینکه استقلال برای ما شماره یک است و همه برای این تیم کار می‌کنند. ما هر 4 روز یکبار بازی داریم و بازیکنان 100 درصد تلاش خود را می‌کنند. الدحیل میلیون‌ها دلار خرج کرده و چند بازیکن مصدومی که مقابل پرسپولیس داشتند حالا برگشته‌اند. الهلال هم همین طور. شاید 15 میلیون دلار برای یک بازیکن هزینه کرده باشد. اگر همه تیم ما مثل امروز باشند آن موقع شانس خوبی برای نتیجه خواهیم داشت اما کار سختی است. استقلال به ماساژور و ریکاوری حرفه‌ای نیاز دارد امیدوارم همه درک کنند و اگر همه کمک نکنند شانس برای یک امتیاز هم نداریم.

* احساس می‌کنم با 3 ماساژور به قطر برویم بهتر است

ما با ۲۱ بازیکن راهی قطر می‌شویم و احساس می‌کنم باید سه ماساژور داشته باشیم. اگر شرایط این گونه باشد بهتر است. اولویت اول من تیم است و بعد سایر مسائل، چون باید بازیکنان ریکاوری مناسب داشته باشند و با شرایط خوب به زمین بروند.

* ورزشگاه اهواز به نوعی ورزشگاه خانگی استقلال است

من مربی تیم فولاد نیستم و شرمنده‌ام که در موردش حرف می‌زنم. این تیم خوب بازی می‌کند و مربی خوبی دارد. بازی فولاد و تراکتورسازی را هم تماشا کردم اما باید بگویم ورزشگاه اهواز، به نوعی ورزشگاه خانگی ما هم حساب می‌شود و ما راحت در اینجا نمی‌بازیم.

* اسامی داوران را نمی‌دانم اما به آنها تبریک می‌گویم

من فقط بابت حضور هواداران خودمان خوشحال نیستم، بلکه وقتی تماشاگران حریف هم می آید به بازی شور و نشاط می‌دهد. به خصوص وقتی که در پایان مشکلی به وجود نمی‌آید، به داوری هم تبریک می‌گویم هرچند اسامی آنها را نمی‌دانم، ولی آنها زحمت کشیدند و خوب قضاوت کردند.

* خوشحالم نورافکن به ایران برگشت و برای استقلال بازی می کند

اگر بازیکنی اشتباه نداشته باشد، مطمئنا بازیکن خوبی نخواهد شد. بازیکنان ماشین یا پلی‌استیشن نیستند و آنها هم نیاز به استراحت دارند. من خیلی خوشحالم که نورافکن به ایران برگشته و برای استقلال بازی می‌کند. به نظرم تصمیم اشتباه ایجنت نورافکن باعث شد او به بلژیک برود.

* رحمتی و حسینی با هم دوست هستند

تأکید می‌کنم هیچ کس کامل نیست و من همه بازیکنانم را می‌خواهم. بعد از بازی با ذوب‌آهن به حسینی گفتم تو بازی می‌کنی و اگر امروز حسینی بازی کرده، مشکلی بابت رحمتی وجود نداشت. هر دو نفر با هم دوست هستند، ولی این رقابت درون زمین فوتبال طبیعی است.

در حال بروز رسانی. . .

 اخبار باشگاه استقلال

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شفر: در آلمان این بازی‌ها را چرک می‌نامند

پ فوریه 28 , 2019
به گزارش مشرق، وینفرد شفر در نشست خبری &#157...