برنامه لیگ قابل تغییر نیست/ احتمال بازی کردن استقلال و پرسپولیس در ۵ فروردین

به گزارش مشرق، سعید فتاحی در نشست خبری اظهار داشت: معتقدم اگر انتقاد نباشد پیشرفت نمی‌کنیم، همه نقدها را قبول می‌کنیم. برخی دوستان تلاش می‌کنند که مسابقه پرسپولیس را تغییر دهید اگر چه می‌شود اما این یک زنجیره است و تمام برنامه‌های ما را به هم می‌زند. وقتی بازی پرسپولیس یک روز تغییر کند رقیبش هم بازی دارد و همه چیز زنجیروار به هم وصل است.

فتاحی ادامه داد: هر پیشنهادی که از سوی باشگاه‌ها برسد با جان و دل آن را می‌پذیریم این کنفرانس خبری هم برای این برگزار شد تا به این سؤال پاسخ دهم که یک سؤال ثابت از سرمربیان در نشست‌های قبل و بعد از بازی می‌پرسند که چرا بازی‌ها فشرده است و ما امروز می‌خواهیم شفاف‌سازی کنیم تا همه چیز مشخص شود. ما هر سال در زمستان تقویم سال بعد را آماده می‌کنیم و بعد برای باشگاه‌ها می‌فرستیم تا آنها نظرات خود را به ما بدهند. ما سال گذشته به باشگاه‌ها دو تقویم دادیم و بعد بر اساس نظرسنجی یکی از آنها را اجرا کردیم. در تاریخ ۱۵ اردیبهشت امسال نامه زدیم و به مدیران باشگاه‌ها گفتیم که با سرمربیان تیم‌های خود این مسأله را هماهنگ کنند تا بعداً مربیان نگویند که ما این برنامه‌ها را ندیدیم که بعد از آن برخی‌ها نظرات خود را اعلام کردند.

وی تصریح کرد: در تاریخ ۳۱ اردیبهشت هم نامه‌ای زدیم و اعلام کردیم که یک جلسه هم‌اندیشی داریم و خواهش کردیم تا سرمربیان در این جلسه شرکت کنند و نظرات کتبی خود را به ما بدهند که حدود ۱۲ مربی در این جلسه حاضر شدند و ۴ مربی هم پیشنهادات خود را ارائه کردند. سپس در تاریخ ۲۴ خرداد و طی یک نامه و پس از شنیدن نظرات مربیان تقویم را اعلام کردیم و گفتیم که تقویم فصل آینده با توجه به برگزاری جام جهانی و جام ملت‌های آسیا فشرده است و از مدیران باشگاه خواستیم تا این مسأله را به کادرهای فنی خود اعلام کنند. چرا که آن تاریخی بود که خیلی از تیم‌ها سرمربیان خود را می‌شناختند و شاید در این بین برخی از مربیان تغییر هم کردند اما ما امسال برای تیم‌های پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و سایپا هم ابلاغ زدیم و به آنها گفتیم که به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا برنامه نیم‌فصل دوم آنها خیلی فشرده است البته سهمیه ما ۲+۲ شد و تیم‌های ما دو بار پلی‌آف بازی کردند که این موضوع را از قبل نمی‌دانستیم و حتی به مسئولان باشگاه‌ها اعلام کردیم که مدیران با سرمربیان جلسه بگذارند تا از پس مسابقات بر بیایند چرا که به هر حال ما به نمایندگان ایران در آسیا به چشم تیم ملی نگاه می‌کنیم و همانطور که برای سایپا و ذوب آهن بازی‌هایشان را معوقه کردیم.

بیشتر بخوانید:

جلسه مهم دایی و شفر با کرانچار

فتاحی افزود: تقویم مسابقات ما شروع و پایانش مشخص است به همه سرمربیان، مربیان، مدیران عامل، خبرنگاران هم اعلام کرده‌ایم که اگر پیشنهادی دارند که به لیگ کمک می‌کند و عدالت مسابقات را بر هم نمی‌زند به ما بدهند ما آن را اجرایی می‌کنیم شماره تلفن من را همه دارند. همه ایران شماره تلفنم را دارند و به من اظهار لطف هم می‌کنند! (خبرنگاری گفت: حتی در سایت دیوار هم شماره تلفن شما موجود است).

وی در مورد اینکه چرا اصرار دارید مسابقات لیگ زود تمام شود، گفت: ما همه پیش‌بینی‌ها را کرده‌ایم هفته‌های پایانی هم برای تیم‌های مدعی قهرمانی و کسب سهمیه و تیم‌هایی که در خطر سقوط هستند مهم است. نمی‌توانستیم یک مسابقه را به دو هفته بعد منتقل کنیم. تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند باید در لیگ قهرمانان بازی کنند. فینال جام حذفی را هم نمی‌توانستیم تغییر دهیم زیرا از دوم تا هفتم خرداد نمی‌توانستیم بازی برگزار کنیم زیرا شب قدر و ایام شهادت است. به همین دلیل روز نوزدهم ماه رمضان بازی برگزار می‌کنیم که مشکلی برای برگزاری مسابقات ندارد اما اگر یک یا دو تیم آسیایی به فینال برسند فینال ۸ یا ۹ خرداد برگزار می‌شود و ۱۰ خرداد هم اردوی تیم ملی داریم پس نمی‌توانیم یک هفته مسابقات را جابه‌جا کنیم. ۱۳ خرداد فیفادی است که تیم ملی دو بازی دوستانه دارد. از ۲۲ تا ۲۷ خرداد هم همین شرایط وجود دارد زیرا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است که اگر هر سه نماینده ایران صعود کنند پس از آن بلافاصله فیفادی برگزار خواهد شد. بنابراین فینال جام حذفی و مسابقات لیگ قابل تغییر نبود.

فتاحی با اشاره به جلسه‌ای که در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار کرده‌اند، گفت: تیم‌هایی که به لیگ قهرمانان می‌آیند بیشترین ملی‌پوش را دارند و قبل و بعد از فیفادی برگزاری مسابقات باعث ایجاد چالش بین باشگاه‌ها می‌شود. به همین دلیل در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ۴ و ۵ شهریور و ۲۵ و ۲۶ شهریور برگزار می‌شود که در همان زمان هم دوباره فیفادی انجام خواهد شد. نیمه‌نهایی آسیا هم در آبان ماه است که باز هم فیفادی داریم. ما برای اینکه چنین مشکلاتی را در آینده نداشته باشیم پیشنهاد کرده‌ایم که در ۲۰۲۰، ۲۰۲۲ مسابقات غرب آسیا در لیگ قهرمانان تغییر کند و یک ماه زودتر شروع شود تا ما بتوانیم مسابقاتمان را با نظم بهتری برگزار کنیم. قطر و عربستان هم از این پیشنهاد ما حمایت کردند. قطر و عربستان لیگ پیشنهادی خود را ارائه کردند ما هم قرار است یک پیشنهاد آماده و ارائه کنیم و با لیگ قطر هم هماهنگ خواهیم کرد در این رابطه جلسه‌ای در قرقیزستان که در اول و دوم فروردین است برگزار خواهد شد تا لیگ‌های قطر، امارات و ایران با هم هماهنگ شوند.

وی ادامه داد: ما به همراه امارات و قطر پیشنهادی به کنفدراسیون فوتبال آسیا دادیم و آن این بود که با توجه به تقویم بازی‌های ما آخرین بازی لیگ در ۳۰ اردیبهشت انجام می‌شود و بعد از آن باید برای بازی در مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان یک ماه منتظر بمانند و این در حالی است که هیچ رقابتی در هیچ کشوری انجام نمی‌شود. ما پیشنهاد دادیم که بازی‌های آخر خرداد و اول تیر این تیم‌ها به مرداد ماه بیاید تا تیم‌ها که درگیر لیگ هستند بتوانند در آسیا هم به میدان بروند و ضرر نکنند. چون اگر تیم‌ها در ۵ تیر بازی کنند فقط یک ماه فرصت آماده‌سازی دارند.

فتاحی درباره اینکه با توجه به وضعیت تیم امید آیا لیگ برای آماده‌سازی این تیم تعطیل خواهد شد، افزود: تیم امید آن زمان سرمربی نداشت و پیشنهادی به ما داده نشد اما بعد از آن هر زمان تیم بزرگسالان اردویی برگزار کرد تیم امید هم اردو داشت. ما به باشگاه‌ها نامه زدیم که موظف هستند در اردوی ۱۲ اسفند بازیکنانشان را به تیم امید بدهند اما درباره تیم‌های استقلال، ذوب آهن و سایپا باید جلسه‌ای با سرمربیان آنها برگزار کنیم تا تعامل صورت بگیرد چرا که تقویم مسابقات فشرده است و ما زمانی برای تعطیلی مسابقات نداریم. البته برای باشگاه پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن هم که نماینده ایران در آسیا هستند نامه زدیم. این را هم بگویم که تقویم امسال ما با تقویم سال گذشته فقط یک اختلاف دارد و آن این است که در حالی که تیم‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا ۱۳ و ۱۴ اسفند بازی دارند باید ۱۶ و ۱۷ اسفند هم در لیگ بازی کنند و فرق این جدول همین است. البته ما به آقای تاج درخواست دادیم تا فیفادی فروردین را به لیگ برتر بدهند تا ما بتوانیم بازی این سه تیم را در ۱۶ و ۱۷ اسفند لغو کرده و به جای آن در ۵ فروردین بازی کنند که البته این مسأله در دست بررسی است.

مسئول برگزاری بازی‌های لیگ برتر درباره اینکه برانکو گفته دربی لغو می‌شود و اطلاع دقیقی از برگزاری آن ندارد، تصریح کرد: کریم باقری صبح امروز به من زنگ زد و من به او گفتم که دربی قطعاً برگزار می‌شود اما از شما خبرنگاران می‌خواهم یکسری مسائل را استعلام بگیرید مثل بیرانوند که گفته بود در اهواز به من زنگ زدند و گفتند بازی با فولاد لغو شده است! من حتی امروز با آقای مباشری در باشگاه استقلال حرف می‌زدم و به او گفتم که بازیکنان استقلال در اهواز به تماس‌هایشان جواب ندهند! اگر قرار باشد یک بازی برگزار نشود ابتدا سازمان لیگ اعلام می‌کند و بعد به مدیر باشگاه و مدیر تیم اعلام می‌شود. در اهواز مسأله امنیتی به وجود آمد و اعلام شد که امکان برگزاری بازی نیست اما شورای تأمین باید این موضوع را مکتوب به ما اعلام می‌کرد اما چون کتبی به ما اعلام نشد نمی‌توانستیم بازی را لغو کنیم بازیکنان فولاد با نور موبایل در رختکن لباس عوض کردند اما من به پرسپولیسی‌ها گفتم که داخل اتوبوس بمانید تا وضعیت مشخص شود یا اینکه روی نیمکت بروید تا اذیت نشوید.حتی به برانکو گفتم که اگر حاضر هستید بازی را لغو کنیم و در تاریخ دیگر برگزار شود اما برانکو گفت که چون زمان بازی‌ها فشرده است بهتر است که بازی برگزار شود و فقط از ما خواست تا به این تیم زمان بدهیم تا خودشان را گرم کنند و به همین دلیل ۱۵ دقیقه بازی دیرتر برگزار شد هر چند که آقای عرب در مصاحبه‌اش تقصیرها را گردن من انداخت چون دیواری کوتاه‌تر از من و سازمان لیگ نیست.

فتاحی در مورد زمان دربی گفت: دربی همان ۱۰ فروردین برگزار می‌شود ضمن اینکه ما هنوز زمان بازی دیگری را هم اعلام نکرده‌ایم که پرسپولیس می‌گوید بازی نمی‌کنیم و در مورد تقویم مسابقات برخی از آیتم‌ها در تمام دنیا ثابت است مثل مسابقات تیم ملی، روزهای فیفا، جام ملت‌ها، اردوی تیم امید و سپس مسابقات لیگ و جام حذفی را برنامه‌ریزی می‌کنیم اما یکسری از آیتم‌ها هم فقط در کشور ما وجود دارد ما در ایام شهادت ائمه معصومین و شب‌های قدر ماه مبارک بازی نمی‌توانیم بگذاریم، کشورمان هم پهناور است همه مسائل را باید در نظر بگیریم. ما امسال تقویم سال آینده را هم آماده کرده‌ایم، روزهای فیفا و اردوهای تیم ملی را در آن در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: البته امسال می‌خواهم به شیوه دیگر عمل کنم و تقویم خالی را که در آن فقط اردوها و روزهای فیفا تعیین شده به باشگاه‌ها ارسال کنم و از آنها بخواهم مسابقات لیگ و جام حذفی را در آن مشخص کرده و برای ما بفرستند. خوش‌بینانه ۵۰ درصد تیم‌ها به این تقویم پاسخ خواهند داد یعنی حداکثر ۸ تیم پاسخ ما را می‌دهند همانطور که فصل گذشته فقط ۳، ۴ تیم این کار را کردند. از خبرنگاران و اهالی رسانه هم نظرخواهی می‌کنیم و نظراتشان را اعمال خواهیم کرد. این آخرین راهی است که به ذهن ما رسیده است.

فتاحی با اعلام این خبر که ممکن است در ۵ فروردین بازی لیگ برگزار شود، گفت: اگر بتوانیم فیفادی فروردین را از فدراسیون فوتبال بگیریم و ۵ فروردین مسابقات لیگ را برگزار کنیم، در تاریخ ۱۶ تا ۲۴ تیر ماه که روزهای فیفا نیست یک اردو به تیم ملی می‌دهیم. ما در تقویم سوپرجام را هم در نظر گرفته‌ایم. اینکه استقلال در این فصل گفت در سوپرجام بازی نمی‌کند زیرا تمریناتش را دیر شروع کرده دیگر مسأله‌ای است که به ما ارتباط پیدا نمی‌کند ما باید کل تیم‌ها را در نظر بگیریم نه فقط یک تیم را. در دو، سه سال اخیر سوپرجام را بسته‌ایم و در این فصل هم سوپرجام خواهیم داشت. ما نامه‌های تقویم‌ها را به باشگاه‌ها داده‌ایم.

وی در مورد اینکه برانکو می‌گوید من تقویم مسابقات را قبل از این ندیده بودم، گفت: ما به باشگاه‌ها این نامه را داده بودیم و تقویم را به آنها دادیم تا نظر سرمربی‌شان لحاظ شود اما اینکه استقلال و پرسپولیس برنامه را به سرمربی ندادند چه کار کنیم. از ۱۶ تیم فقط ۴ تیم به ما پاسخ دادند. اما شما بعد از بازی‌های پرفشار لیگ از برانکو و شفر سؤال می‌پرسید آنها هم به صورت کلی صحبت می‌کنند و شاید یادشان نباشد که چه چیزهایی بوده است. شاید من هم باشم بگویم نه و تیم را در نظر بگیرم.

فتاحی در مورد اینکه چرا در این تقویم مسابقات تیم امید در نظر گرفته نشد، اظهار داشت: در آن زمان تیم امید سرمربی نداشت ان‌شاءالله تیم امید از این مرحله صعود می‌کند و در تقویم سال آینده ما بازی‌های تیم امید را هم لحاظ می‌کنیم. امیدوارم به المپیک برسیم زیرا سال‌هاست که فوتبال‌دوستان منتظرند که تیم ملی امید ایران به المپیک برسد. در آیین‌نامه هم است که باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را در اختیار تیم امید قرار بدهند فقط ۳، ۴ باشگاه هستند که ممکن است همکاری نکنند که با آنها هم در حال مذاکره هستیم.

وی در مورد اینکه اگر رأی سوپرجام صادر شود آیا در این تقویم جایی برای تکرار سوپرجام فصل گذشته وجود دارد یا نه، اظهار داشت: قرار بود سوپرجام ۲۹ تیر برگزار شود که این اتفاق نیفتاد، استقلال هم از حق خودش استفاده کرد و به دادگاه CAS شکایت کرد، ۲۳ و ۲۴ اسفند جلسه رسیدگی این دادگاه است و قرار است رأی اعلام شود پس از اعلام رأی در این مورد فکر خواهیم کرد.

فتاحی در مورد محل برگزاری فینال جام حذفی، گفت: ۸ و ۹ خرداد فینال جام حذفی برگزار می‌شود که با توجه به گرمای خوزستان به نفع فوتبال نیست که در آن زمان فینال در خرمشهر برگزار شود، سال‌های گذشته هم که در اردیبهشت فینال را برگزار می‌کردیم و بازی ساعت ۲۱ بود باز هم گرمای هوا روی مسابقه تأثیر داشت، ما ۲، ۳ محل برای برگزاری این مسابقات داریم اما فعلاً آنها را اعلام نمی‌کنیم، یکی از آنها کرمانشاه است. البته چمن ورزشگاهش ایراد دارد ولی ورزشگاه خوبی دارند اما برگزاری فینال در کرمانشاه قطعی نیست ما قرار است بازدیدی دوباره از این ورزشگاه داشته باشیم تا موارد اصلاح شود و سپس در این مورد تصمیم بگیریم.

وی افزود: در حال حاضر قرار است از بین پرسپولیس، سپاهان یکی به فینال برسد و با داماش بازی کند. ما نظر این سه تیم را برای فینال جویا خواهیم شد. من می‌خواهم به هیأت رئیسه سازمان لیگ پیشنهاد بدهم که فصل آینده در هنگام قرعه‌کشی جام حذفی ۵ ورزشگاه هم برای فینال نامزد شوند و مشخص شود که فینال در کدام ورزشگاه برگزار خواهد شد و از همان روز اول این مسأله معلوم شود.

فتاحی در مورد اینکه ممکن است فینال در تهران، رشت یا اصفهان برگزار شود، گفت: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و باید ببینیم چه شرایطی پیش می‌آید، فصل آینده اما مثلاً ۳ یا ۵ ورزشگاه را پیشنهاد می‌دهیم تا در روز اول مسابقات بدانیم فینال در کدام شهر و ورزشگاه برگزار می‌شود.

مدیر مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه بازیکنان پرسپولیس از وضعیت چمن ورزشگاه نفت مسجدسلیمان بسیار گله داشتند، گفت: امسال تأکید زیادی داشتیم که چمن‌ها مناسب باشد البته خوشبختانه بارندگی زیاد بوده و این مسأله باعث شده که شرایط چمن خراب شود. مسئولان نفت مسجدسلیمان هم خیلی به این چمن رسیدگی نکردند و در آنجا فقط یک زمین داشتند که هم تمرین می‌کنند و هم مسابقه می‌دهند.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رکورد عجیب برای ملی پوش سابق استقلال

چ فوریه 27 , 2019
به گزارش مشرق، از آخرین باری که خسرو حیدری &#157...