دورخیز رحمتی برای رکوردهای بیشتر

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در لیگ هفدهم عملکرد فوق‌العاده‌ای در خط دفاعی از خود نشان داده است. آبی‌پوشان با دریافت هفت گل خورده و ثبت ۱۳ کلین‌شیت، بهترین خط دفاعی لیگ برتر را که در دو سال اخیر در اختیار پرسپولیس بود، از آنِ خود کرده‌اند. شاگردان شفر با میانگین دریافت ۰.۳۷ گل در هر مسابقه، بهترین آمار دفاعی آبی‌پوشان را در تاریخ ۱۸ دوره لیگ برتر به ثبت رسانده‌اند. استقلال تنها در بازی رفت برابر ذوب‌آهن دو گل دریافت کرد و به جز این مسابقه، دروازه‌اش در هیچ دیداری بیش از یک بار باز نشد.

وینفرد شفر امسال دو دروازه‌بان آماده در اختیار دارد. یکی سید حسین حسینی جوان که سال گذشته رکورد جدیدی با کلین‌شیت ۸۷۳ دقیقه‌ای به نام خود ثبت کرد و یکی مهدی رحمتیِ باتجربه، رکورددار تعداد کلین‌شیت تاریخ لیگ برتر با ثبت ۱۸۱ کلین‌شیت در تاریخ مسابقات، دو سنگربان اصلی آبی‌ها هستند که خیال پیرمرد آلمانی را از دروازه راحت کرده‌اند.

البته این فصل کمتر به حسینی فرصت بازی رسید و ملی‌پوش ۲۶ ساله استقلال تنها در سه مسابقه به میدان رفت. حسینی این فصل در دیدار برابر سایپا، سپاهان و سپیدرود رشت در قفس توری آبی‌ها قرار گرفت که دروازه خود را در یکی از این بازی‌ها بسته نگه داشت. رحمتی اما در ۱۶ مسابقه‌ای که درون دروازه آبی‌های پایتخت جای داشت، ۱۲ بار کلین‌شیت کرده که از این حیث، گوی سبقت را از سایر دروازه‌بانان کنونی لیگ برتر ربوده است. رحمتی با ثبت ۲۱ کلین‌شیت در ۳۴ مسابقه در فصل ۹۲-۹۱، رکورددار بیشترین تعداد کلین‌شیت در یک فصل لیگ برتر است و امسال می‌تواند رکورد خود را ارتقا بخشد.

بیشتر بخوانید:

کیفیت بازی استقلال به اندازه 5 گل می‌ارزید

کاپیتان باسابقه استقلال که فصل گذشته تقریباً به صورت کامل دروازه‌بان نیمکت‌نشین حسینی بود، این فصل به مهره قابل اعتماد وینفرد شفر تبدیل شده است. رحمتی که سال گذشته در شکست تلخ استقلال در آزادی مقابل السد در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذار بود، این فصل تلاش می‌کند با درخشش در این رقابت‌ها، ناکامی‌های قبلی خود را به دست فراموشی بسپارد.

استقلال در این فصل از ترکیب‌های مختلفی در خط دفاع استفاده کرد. روزبه چشمی، محمد دانشگر، پژمان منتظری، خسرو حیدری، آرمین سهرابیان و میلاد زکی‌پور، مدافعانی بودند که در ترکیب آبی‌پوشان به میدان رفتند و خسرو حیدری، میثم تیموری و فرشاد محمدی‌مهر نیز حضوری کم‌رنگ در خط دفاعی استقلال داشتند. با وجود تغییراتی که در خط دفاعی آبی‌ها صورت گرفت، آنها تاکنون توانسته‌اند خط دفاع مستحکمی داشته باشند و کمتر مهاجمی در مواجهه با آنها، موفق به گلزنی شده است.

اکنون نگاهی به نتایج استقلال در لیگ هجدهم خواهیم داشت (نتایجی که با رنگ قرمز نوشته شده، دیدارهایی است که دروازه استقلال باز شده است):

* استقلال صفر - پیکان صفر
* ذوب‌آهن ۲ - استقلال ۲
* استقلال ۳ - تراکتورسازی صفر
* پارس جنوبی جم یک - استقلال صفر
* استقلال صفر - فولاد خوزستان صفر
* نفت مسجدسلیمان یک - استقلال ۲
* نساجی مازندران صفر - استقلال صفر
* استقلال صفر - پرسپولیس صفر
* سایپا یک - استقلال ۲
* استقلال صفر - سپاهان یک
* ماشین‌سازی تبریز صفر - استقلال صفر
* استقلال صفر - پدیده صفر
* استقلال خوزستان صفر - استقلال یک
* استقلال ۳ - صنعت نفت آبادان صفر
* سپیدرود صفر - استقلال ۵
* پیکان صفر - استقلال ۴
* استقلال ۳ - ذوب‌آهن صفر
* تراکتورسازی یک - استقلال صفر
* استقلال ۲ - پارس جنوبی جم صفر

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارائه طرح خصوصی سازی باشگاه استقلال

چ فوریه 27 , 2019
شرکت رسمی پیشکسوتان استقلال که متشکل از تع...