رکوردهای شفر در ۴۰ بار حضور روی نیمکت استقلال

به گزارش مشرق، ۴۰ عدد ویژه‌ای است. عددی که معمولاً رسیدن به آن با یک مکث همراه است. حالا بعد از اینکه شفر در استقلال به عدد ۴۰ رسیده می‌توان با کمی مکث روی عملکرد او از زمان حضورش در ایران مروری کرد. کارنامه‌ای که تا دلتان بخواهد تناقض دارد. در قسمتی از آن او شبیه یک منجی آبی بوده و در قسمتی دیگر هم انگار به بن‌بست رسیده و راهی برای خروج از بحران نداشته است. آنها بعد از باخت به تراکتورسازی و برد پارس جنوبی جم در چهلمین بازی هم همچنان کارنامه شفر را سفید مایل به خاکستری نگه داشته است.

در این روزهای پراز فراز و فرود شفر در جمع آبی‌های پایتخت شاید مقایسه با مربیان قبلی استقلال که اشتراکشان با سرمربی آلمانی عدد ۴۰ بوده بتوان به یک جمع‌بندی رسید.

برد: شفر در ۴۰ بازی، ۲۱ برد را بدست آورده است. یعنی یک بازی برای اینکه بتوان واژه بیش از نیمی را برای بردهای او به کار برد. او در تعداد برد نتوانست به رکورد پرویز مظلومی برسد اما از قلعه‌نویی و مرفاوی عبور کرد. مظلومی در ۴۰ بازی، ۲۲ برد بدست آورده بود که میان مربیان استقلالی که ۴۰ حضور روی نیمکت استقلال را تجربه کردند یک رکورد محسوب می‌شود. بعد از شفر، مرفاوی و قلعه‌نویی با ۲۰ برد قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

پاتوسی در لیگ قهرمانان هم می‌تواند میدان برود؟

باخت: این تنها آیتمی است که هیچ مربی دلش نمی‌خواهد در آن رکورددار باشد و شفر هم نیست. مرفاوی و مظلومی با ۶ باخت در صدر هستند و شفر و قلعه‌نویی یک باخت کمتر را تجربه کرده‌اند.

مساوی: قلعه‌نویی با ۱۵ مساوی رکورددار است. مظلومی هم با ۱۲ مساوی در رده آخر قرار دارد. میان این دو مربی شفر و مرفاوی با ۱۴ تساوی قرار گرفته‌اند.

گل زده: در این آیتم هم مانند آیتم تعداد بردها تیم پرویز مظلومی گوی سبقت را ربوده است. شاگردان او با ۶۷ گل یکی از هجومی‌ترین استقلال‌ها را به نمایش گذاشتند. البته هر وقت حرف از فوتبال هجومی و گل‌زدن می‌شود نباید قلعه‌نویی را هم فراموش کرد. مربی‌ای که با ۶۶ گل زده تیمش در رده دوم قرار دارد. رده سوم به استقلال شفر با ۶۳ گل زده می‌رسد. استقلالی که در اکثر بازی‌هایش با بحران گلزنی مواجه بود در مقایسه خیلی هم اوضاعش بحرانی نیست و از استقلال مرفاوی تعداد گل‌هایش در ۴۰ بازی بیشتر است.

گل خورده: آیتمی که شفر در آن حریف می‌طلبد و البته حریفی هم پیدا نمی‌کند. اختلاف‌های یک رقمی آیتم‌های قبلی را باید کنار گذاشت و از اختلاف‌های دو رقمی صحبت کرد. ۱۷ گل خورده در ۴۰ بازی آماری است که نه تنها میان ۴ مربی نامبرده رکورد است بلکه می‌تواند تا مدت‌ها رکورد را به خودش اختصاص بدهد. استقلال مرفاوی به دنبال تیم دوم ۳۴ گل دریافتی داشته است. مظلومی ۴۰ و قلعه‌نویی ۴۴ گل، تیم‌هایشان دریافت کرده‌اند.

امتیاز: هر مربی که بیشتر برده بیشتر هم امتیاز گرفته است. مظلومی با ۷۸ امتیاز اول است و شفر با ۷۷ امتیاز دوم. قلعه‌نویی در امتیازات بعد از شفر قرار دارد و مرفاوی هم آخر است.

ناموفق در گلزنی: همانطور که گل نخوردن آیتم تخصصی شفر بود، رکورد گل‌نزدن هم با اقتدار در اختیار سرمربی آلمانی قرار دارد. اگرچه آمار خط حمله در تعداد گل‌زده استقلال خیلی بحرانی به نظر نمی‌رسید اما اینجا بوی بحران می‌آید. ۱۵ بازی بدون گل در ۴۰ بازی یعنی بحران. تیم صد مرفاوی در ۷ بازی و تیم مظلومی در ۶ بازی نتوانسته‌اند گل بزنند. بهترین آمار هم متعلق به قلعه‌نویی است که خط حمله‌اش فقط در ۵ بازی خاموش بوده است.

کلین‌شیت: یک رکورد دیگر برای شفر با ۲۶ کلین‌شیت. تیم مظلومی ۱۶ کلین شیت را به نام خود ثبت کرده، مرفاوی ۱۴ و قلعه‌نویی ۱۱ بار.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

علی موسوی: خرید های جدید بهتر از خرید های قبل هستند؛ مسیر صعود در آسیا صعب العبور است!

ی فوریه 24 , 2019
پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: بعید می‌دانم &#...