کدام تیم زودتر از همه در لیگ برتر گل می‌زند؟

به گزارش مشرق، استقلال با ۴ گلی که در بازی با پیکان به ثمر رساند شمار گل‌های خود را به عدد ۲۲ رساند و این موجب شد تا معدل گلزنی این تیم بهبود یابد. هر چند با استانداردهای روز دنیا و خصیصه تیم مدعی قهرمانی کمی فاصله دارد.

۲۲ گل زده در ۱۶ بازی بدین معنی است که معدل گل زده استقلال در هر بازی ۱.۳۷ است. از سویی این تیم به طور میانگین هر ۶۵ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. خب این آمار با توجه به اینکه تا چند هفته پیش معدل گل زده استقلال در هر بازی یک گل نبود قابل قبول است و نشان می‌دهد استقلال در فاز تهاجمی پیشرفت خوبی داشته است و اگر به این روند ادامه دهد می‌تواند به کسب جام در لیگ برتر امیدوار باشد. هر چند از این به بعد تنها عملکرد خوب استقلال در کسب جام مؤثر نیست و باید رقبا هم دچار لغزش شوند تا استقلال به هدف خود برسد.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیسی‌ها منتظر اقدام سریع مهاجم استقلال

شکست سنگین استقلال مقابل بادران در دیداری دوستانه


گفتنی است در حال حاضر استقلال سومین خط حمله برتر بازی‌ها را بعد از تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی در اختیار دارد که به ترتیب ۲۸ و ۲۶ گل زده‌اند و این نشان می‌دهد معدل گل زده هیچ تیمی درلیگ برتر درهر بازی ۲ گل نیست و هیچ تیمی نتوانسته به طور میانگین در هر نیمه یا هر ۴۵ دقیقه یک گل به ثمر برساند. معدل گل زده سپاهان در هر بازی ۱.۷۵ و تراکتورسازی ۱.۶۲ است. سپاهان هر ۵۱ دقیقه یک گل می‌زند و خط حمله تراکتورسازی هر ۵۵ دقیقه یک آتش شلیک می‌کند.


این موضوع می‌تواند بیانگر دو نشانه مهم باشد. یک؛ تیم‌ها آنچنان که باید و شاید در بازی‌های لیگ برتر تهاجمی فوتبال نمی‌کنند. دو؛ موقعیت‌های زیادی را در جریان بازی هدر می‌دهند. شاید در مورد تیم‌های مورد اشاره موضوع دوم صادق تر باشد اما این طور می‌شود گفت که بازی‌های لیگ برتر ما عموماً دفاعی است تا تهاجمی. این شاید نشأت گرفته از بازی‌های تیم ملی در سال‌های اخیر باشد یا اینکه فوتبال ما نتیجه گرا شده است و نیمکت‌های لرزان موجب شده تا مربیان ابتدا به نباختن فکر کنند و بعد بردن.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دورخیز رحمتی برای شکست رکورد گلر جوان

ی فوریه 10 , 2019
به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در حالی &#1578...