نیم فصل دوم شرایط به نفع استقلال است

به گزارش مشرق، محمد محمدی در مورد حضور در کلاس مربیگری A آسیا و در خصوص اینکه آیا قصد دارد در تیمی مشغول به کار شود، گفت: فعلاً برنامه‌ای برای تیم گرفتن ندارم، اما طبق روال باید سلسله مراتب را طی کنم، باید به دانشم اضافه کنم، فکر می‌کنم این کلاس تفاوت بسیار زیادی با کلاس‌های قبلی دارد، شرایط و نحوه برگزاری، اساتید و منابعی که در اختیار مربیان قرار می‌دهند برای این است که با سیستم‌ها کار کنیم و بتوانیم در آینده ایده و طرح نویی برای تیم‌مان داشته باشیم.

 

محمدی در مورد اینکه بخشی از این کلاس آنالیز بازی‌های تیم ملی در جام ملت‌ها بود و اینکه عملکرد این تیم را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ما تا مرحله قبل از نیم نهایی و اهدافی که می‌خواستیم رسیدیم، بازی خوب و شناوری از تیم دیدیم، نفرات با اینکه جابجایی داشتند، اما می‌دانستند برنامه تیم چیست، شرایط بازی با ژاپن متفاوت بود، درست است که نبود طارمی در سیستم تیم تأثیر گذاشته بود، اما با این حال به نظرم ژاپن ایران را سورپرایز کرد. قبل از بازی با ایران، بازی آهسته، آرام و هوشمندانه‌ای از ژاپن دیدیم، اما مقابل ما کاری که ایران می‌کرد را انجام می‌داد، در زمین ایران ایستاد، فضاها را گرفت و به این ترتیب تیم ما نتوانست خوب کار کند.

محمدی در ادامه گفت: ایران به دو دلیل نتیجه نگرفت، اول اینکه مقابل تیم‌های قوی‌تر بازی نکرده بود و در واقع تجربه این را نداشت که زمانی که عقب می‌افتد بداند چه کار باید کند، اکثر تیم‌هایی که مقابل آنها بازی دوستانه برگزار کردیم، تیم‌های راحتی بودند که راحت آنها را شکست دادیم. دوم اینکه وقتی یک بازی به بن‌بست می‌رسید، مربی باید بتواند سیستم را سریعاً تغییر بدهد، یا نفرات را جابجا کند و با تغییر شاکله تیم بتواند ضدبرنامه حریف کار کند. ما در نیمه دوم احساسی بازی کردیم و به دوران گذشته فوتبال‌مان که الان منسوخ شده برگشتیم.

مربی فوتبال ایران اضافه کرد: تیم‌های حرفه‌ای زمانی که عقب می‌افتند، تا آخرین لحظه هم طبق برنامه کار می‌کنند، در کل به نظرم با توجه به تیم‌هایی که فینالیست شدند و قهرمانی قطر، باید بگویم حق به حق‌دار رسید.

دروازه‌بان سابق استقلال در مورد پایان همکاری کی‌روش با تیم ملی ایران گفت: متأسفانه ما عادت داریم که در همه زمینه‌ها خیلی زود راضی شویم، کی‌روش را از بُعد رفتارهای اجتماعی با مدیریت فدراسیون، عوامل تیم ملی و همکاران ایرانی‌اش تأیید نمی‌کنم، اما از نظر فنی او مربی با دانش و کاربلدی است که نسل فوتبال ما را عوض کرد. درست است که او پول گرفت، اما دلش هم برای فوتبال ما سوخت. با این حال، کی‌روش آخر فوتبال نیست، مربیان با دانش و بهتری نسبت به او قطعاً پیدا می‌شوند که با این زمان طولانی بتوانند تأثیرات بزرگی داشته باشند، مانند مربی قطر که این نفرات را از تیم‌های پایه بالا آورد.

بیشتر بخوانید:

محمدی در ادامه گفت: نباید در هیچ زمینه‌ای قانع باشیم، همه چیز در دنیا به روز است و آنها پیشرفت می‌کنند، مدام تغییرات ایجاد می‌شود و برنامه‌ها به روز می‌شوند، اگر قرار باشد روی یک ساختار و تفکر بمانیم نتیجه خوبی نمی‌گیریم. کی‌روش هشت سال در این فوتبال بود، کار کرد و نتیجه‌اش را دیدیم، یک عده جوان آمدند و نسل جام جهانی ما عوض شد، اما این انتهای فوتبال نیست، شاید یک مربی بیاید یک کار جدیدتر بیاورد و یکسری تفکرات نوتری داشته باشد که باع ث شود شرایط بهتری ایجاد شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با رفتن کی‌روش اتفاقی نمی‌افتد، اما مسائلی هست که نباید آنها را نادیده گرفت. او ساختارهایی مانند ساختمان پیک، کارهای درمانی و پزشکی، تغذیه، آنالیز تک به تک فوتبالیست‌ها و… را در فوتبال ما ایجاد کرد، امیدوارم این زیرساخت‌ها با رفتن کی‌روش از بین نروند. اینکه او به زمین تمرین اهمیت می‌داد امیدوارم از بین نرود. تفکر کی‌روش حرفه‌ای و منطقی بود و امیدوارم این موضوع از یک مربی به مربی دیگر منتقل شود.

مربی فوتبال ایران در ادامه و در خصوص سرمربی بعدی تیم ملی گفت: اگر فردا روزی یک مربی آوردیم، باید شرایط به گونه‌ای باشد که این امکانات را از دست ندهیم، برای اینها زحمت کشیده شده و انرژی گذاشته شده است، هر چند فکر نمی‌کنم مربیان مطرح دنیا ایران را انتخاب کنند. درست است که ایران از لحاظ نیروی انسانی پتانسیل خیلی بالایی دارد و جزو سه تیم برتر آسیا است، اما خیلی از مربیان دنیا تحقیق می‌کنند، برای آنها مهمترین چیز نظم و انضباط، مدیریت، ساختار و چارت یک فوتبال است، یک مربی کل تیم را می‌بیند، نگاه او به کل مدیریت و نحوه آماده‌سازی است، آنها قطعاً با کی‌روش مشورت می‌کنند، چون صحبت‌های کی‌روش در دنیا بازتاب داشت.

محمدی در مورد اینکه آیا تیم ملی بعد از کی‌روش می‌تواند به روند پیشرفت خودش ادامه بدهد، گفت: ما وارد بازی‌ای شدیم که رو به جلو است، کی‌روش دیدگاه و نظری حرفه‌ای و به روز داشت که با آن جلو می‌رویم، امیدوارم برگشت به عقب نداشته باشیم. برای مربیان کشور هم احترام زیادی قائل هستم و با بسیاری از آنها کار کردم، اما فکر می‌کنم انتخاب مربی ایرانی در شرایط فعلی یک برگشت به عقب است. اگر صادقانه بخواهیم صحبت کنیم، از لحاظ فنی کسی را در اندازه کی‌روش نداریم، تأکید می‌‌کنم، این را از بعد فنی می‌گویم، ما مربیان اخلاق‌مدار و بادانشی داریم، اما مربی‌ای که تا این حد در فوتبال به روز باشد را دراختیار نداریم.

دروازه‌بان سابق استقلال در خصوص شرایط حال حاضر این تیم و اینکه آیا در نیم فصل دوم می‌تواند با خریدهایی جدید نتیجه خوبی بگیرد، گفت: استقلال در انتهای نیم فصل اول به اصطلاح راه افتاده بود، با توجه به تغییراتی که در اوایل فصل با رفتن بازیکنانی مانند ابراهیمی و تیام شاکله تیمی‌اش را از دست داد، با رفتن چند مهره تأثیرگذار، شما نیاز به زمان دارید تا بتوانید دوباره تیم را درست کنید، به نظرم در هفته‌های پایانی نیم‌فصل این اتفاق افتاد، بدون شک هم و غم مسئولان باشگاه این است که بتواند دل هواداران را شاد کند، اما دو خرید اشتباه باعث شد مردم زیاد از عملکرد تیم راضی نباشند. با این حال، شفر نشان داده مربی کاربلدی است و تجربه زیادی دارد. شناختی نسبت به خریدهای جدید ندارم، اما فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم شرایط به نفع استقلال باشد.

Let's block ads! (Why?)

یک دیدگاه برای “نیم فصل دوم شرایط به نفع استقلال است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امیرآبادی: به دنبال نیمکت استقلال نیستم

ی فوریه 3 , 2019
به گزارش مشرق، مهدی امیرآبادی در خصوص حضور...