فتحی: بدهی‌های امروز حاصل بمب‌های آقایان است

به گزارش مشرق، اشاره‌مان را طولانی نمی‌کنیم. درباره مصائب این روزهای استقلال و آنچه این باشگاه پیش رو دارد و البته درباره آخرین وضعیت نقل‌وانتقالاتی این تیم سراغ امیرحسین فتحی رفتیم. گفت‌وگو با مدیرعامل استقلال را در ادامه می‌خوانید.

از اردوی استقلال در ترکیه صحبت کنیم. انتقادهایی که به مکان اردو با توجه به وضعیت جوی شده، درست است؟

ابتدا قرار بود دیروز ظهر عازم قطر شویم اما به خاطر مشکلات درونی‌ای که داشتیم، امکان رزرو جا با توجه به حضور تیم‌های خارجی در قطر برای‌مان میسر نبود که بلافاصله هماهنگی‌ها برای حضور در اردوی آنتالیا انجام شد. همین الان به همراه استقلال ۱۶ تیم اروپایی از آلمان، چک، رومانی، بلغارستان، اوکراین و… در این کمپ حضور دارند و جایی نیست که دوستان فکر کنند برف می‌آید و امکان تمرین نیست. این کمپ در این فصل فقط چند روز بارندگی را شاهد بوده و حتی شنیده‌ام که قرار است چند تیم لیگ برتری نیز به‌زودی برای برپایی اردوی خود راهی این کمپ شوند. معتقدم افرادی که استقلال را اذیت می‌کنند این حرف‌ها را می‌زنند و حاشیه‌سازی می‌کنند. ما در کمپ مجهزی حضور داریم که هر ساله میزبان تیم‌های مطرح بسیاری بوده و با وجود موقعیت جغرافیایی و فاصله نزدیک با کشورمان نیز تیم‌های ایرانی زیادی از امکانات این کمپ در آنتالیا بهره‌مند می‌شوند.

برنامه تیم برای بازی‌های دوستانه در این اردو چیست؟

قرار است با یک تیم رومانیایی دیداری دوستانه برگزار کنیم هرچند امکان دارد بعد از رایزنی آقای شفر و سایر دوستان در کادرفنی، بتوانیم با تیم بهتر و قدرتمندتری نسبت به تیم رومانیایی در این کمپ دیدار کنیم. علاوه‌بر آن قرارداد بازی با دو تیم رومانیایی دیگر در جریان برگزاری اردو در ترکیه بسته شده است.

مشکلات مالی زیادی این روزها استقلال را اذیت می‌کند. به نظر می‌رسد دوران سختی را تحمل می‌کنید.

نمی‌خواستم در این مورد موضع‌گیری کنم اما مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه شده و بسیاری از باشگاه‌ها مشکلات مالی دارند. باشگاه‌های صنعتی که همیشه متمول بوده‌اند هم امروز با چنین مشکلاتی مواجه هستند. بنابراین استقلال هم از این قاعده مستثنی نیست ولی ما در تلاش برای رفع آن هستیم. البته در گذشته بخشی از پول برخی اسپانسرها تا سال ۱۴۰۱ پیشخور شده است!

بیشتر بخوانید:

کنایه تلخ فتح‌الله‌زاده به فتحی: بمب نه ولی حداقل ترقه بترکان!

 

یعنی گرفتاری‌ها تا ۴ سال آینده ادامه دارد؟

بله، حتی ۳۰ درصد از پول امسال اسپانسر اصلی هم در دوره مدیریت گذشته پرداخت شده است. اسپانسر با ما بدعهدی و خلف وعده نکرده، اتفاقاً پول‌ها را جلوتر داده است اما بالاخره در زمان‌بندی برای اجرای تعهدات مشکلاتی در گذشته بوده که امروز عواقب آن را شاهد هستیم. متاسفانه امروز این دوستان نیستند ولی مشکلات مالی به‌جا مانده از دوران قبل وجود دارد. از قبل اسپانسر پول باشگاه را تا پایان بهمن‌ماه پرداخت کرده و باید برای حل مشکل مالی ایده‌های دیگری را بررسی کرد. با همکاران‌مان در تلاش هستیم و تا الان تیم را پیش برده و از حالا هم آن را پیش می‌بریم.

با این اوصاف شاید موفقیت در نیم‌فصل دوم و حتی کسب قهرمانی خیلی سخت شود. این در حالی است که صحبت از بازیکن گرانقیمت در تیم رقیب می‌شود!

البته پرسپولیس با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا درآمد میلیون دلاری داشته که ما از آن بی‌بهره بودیم اما هواداران مطمئن باشند که در حال بررسی هستیم و نمی‌خواهیم در این فضای ملتهب بازیکن جذب کنیم. با این حال به هواداران قول می‌دهم که یکی دو بازیکن خوب و با کیفیت و البته رزومه‌دار را با هماهنگی آقای شفر جذب خواهیم کرد و ان‌شاءالله این مشکلات بر سر راه ما تاثیری نخواهد گذاشت.

برخی عقیده دارند شاید مشکلات استقلال پشت حضور فرهاد مجیدی پنهان شود؟

خیر واقعاً این‌طور نیست. من از اول هم در ذهنم بود که چنین اتفاقی برای فرهاد بیفتد و دنبال فرصت بودیم تا او را به‌عنوان یک پشتوانه به استقلال اضافه کنیم که این اتفاق در نیم‌فصل رخ داد. الان هم برای تقویت کادرفنی او را به استقلال آوردیم، همان‌طور که یک مربی خارجی دیگر را هم اضافه کردیم. مشکلات سر جای خودش هست و مدیریت مجموعه تلاش خواهد کرد تا آنها را به بهترین شکل ممکن حل و فصل کند.

از حالا باید او را سرمربی بعدی استقلال بدانیم؟

اصلاً به این موضوع فکر نکرده‌ایم و در این فازها هم نبودیم. فرهاد را صرفاً برای تقویت کادرفنی با هماهنگی شفر آوردیم. یک آلمانی را هم به کادر اضافه کردیم پس یعنی او هم قرار است سرمربی شود؟ به آقای شفر اطمینان و اعتقاد دارم. او رزومه‌دارترین مربی‌ای است که در استقلال سرمربیگری کرده هرچند درخصوص این صحبت من سوءبرداشت‌هایی هم صورت گرفته و برخی از قول من نوشته بودند که شفر پرافتخارترین مربی تاریخ استقلال است. شفر سابقه سرمربیگری در تیم ملی سه کشور و حضور در جام‌جهانی و بوندس‌لیگا و قهرمانی آفریقا را در کارنامه دارد و مربی رزومه‌داری محسوب می‌شود اما عده‌ای شیطنت کردند و از قول من گفتند که شفر را پرافتخارترین مربی استقلال اعلام کرده‌ام. با زحمات همه دوستان از مرحوم رایکوف تا مرحوم حجازی و مرحوم پورحیدری که شناسنامه استقلال به شمار می‌روند تا امیر قلعه‌نویی، صمد مرفاوی و علیرضا منصوریان و سایر دوستان امروز این افتخارات برای استقلال به دست آمده است. با این حال بزرگ‌ترین و رزومه‌دار‌ترین مربی تاریخ استقلال شفر است و باید یک مقدار انصاف داشته باشیم.

عنوان می‌شود که شما مثل مدیران قبلی از جمله فتح‌الله‌زاده نمی‌توانید بمب بترکانید و به همین دلیل می‌گویید اهل بمب ترکاندن نیستید!

بعد از اینکه گفتم اهل بمب و ترقه نیستم، دیدم برخی دوستان در رسانه‌هایشان انتقاد کرده بودند که بمب ترکاندن کار هر کسی نیست. این در حالی است که جذب بازیکن چند ۱۰ میلیاردی هم راحت است اما به دنبال آن هستیم که اگر بازیکنی می‌آوریم به سرنوشت بازیکنانی مانند مگویان، پروپچیچ، یازالده گومز، بویان یا جباروف که هنوز مشکل دارد، دچار نشود. یا اگر بازیکن داخلی می‌گیریم به سرنوشت نفراتی مانند عمران‌زاده، برهانی، صادقی و نکونام دچار نشود که هنوز بعد از چند سال در حال پرداخت مطالبات آنها هستیم. در غیر این صورت آوردن بازیکن خیلی ساده است که بازیکن را بیاورید و ترقه و بمب منفجر کنید و بعد پول آنها را مدیران بعدی پرداخت کنند. قبلاً برای نفراتی مثل تیموریان، عمران‌زاده، جباری و نکونام بمب منفجر کردند و ما حالا در حال پرداخت مطالبات‌شان هستیم. دنبال بازیکنانی هستیم که لایق استقلال هستند و برای جذب چنین بازیکنانی یک لحظه هم کوتاهی نمی‌کنیم اما درخصوص بمب و ترقه باید بگویم هنوز هم در حال آواربرداری بمب‌های گذشته هستیم!

اظهارات آقای ملکی باعث شد تا یک عده از منتقدان اعلام کنند در بین مدیران باشگاه چنددستگی وجود دارد. صحبت‌های او درباره هزینه ۵ میلیاردی برای گرو و نیومایر کمی عجیب بود.

البته فکر می‌کنم منظور آقای ملکی این بوده که پنج میلیارد برای این دو بازیکن هزینه شده و منظورشان این مقدار برای فسخ قرارداد نبوده است. اگر در مجموع این مقدار هم برایشان هزینه شده باشد، برای انتقال این دو خرجی را متقبل نشده‌ایم.

اتفاقاً تعدد افرادی که در باشگاه صحبت می‌کنند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است.

اخبار دقیق باشگاه از طریق سایت یا از طریق شخص بنده منتقل می‌شود. سایر دوستان هم نظر شخصی خودشان را می‌گویند و صحبت‌هایشان به هیچ‌وجه نظر باشگاه نیست.

از آخرین وضعیت جباروف و پیوستن این بازیکن و همچنین حضور مهاجمان خارجی در استقلال چه خبر؟

درخصوص مهاجمان خارجی در حال مذاکره هستیم و تقریباً به یکی دو گزینه رسیده‌ایم و ان‌شاءالله امیدواریم به‌زودی اتفاقات مثبتی محقق شود. درباره جباروف اما بعید می‌دانم دوباره استقلالی شود چون دیگر شفر نظر مثبتی روی این بازیکن ندارد.

یعنی جباروف این کارها را کرد تا به طلبش برسد؟

بالاخره باید پولش را می‌گرفت. ما هم حسن نیت‌مان را به خاطر هواداران نشان دادیم اما او مسائل دیگری را مطرح کرد. ضمن اینکه توجه داشته باشید که جباروف ۶ ماه است بازی نکرده و نظر شفر روی او مثبت نبود. شفر بارها به من گفته بود که جباروف آماده مثل سال قبل را می‌خواهم که برای بازگشت دوباره باید هم تست پزشکی بدهد و هم تست بدنی، لذا ما از اسم ایشان گذشتیم و امیدواریم با آوردن چند بازیکن جدید این نقیصه را جبران کنیم.

نتایج تیم ملی ایران را دنبال می‌کنید؟

خدا را شکر بازیکنان‌مان خوب هستند و امیدواریم که هم تیم ملی موفق باشد و هم بازیکنان استقلالی در بازگشت از این رقابت‌ها بتوانند به بهترین شکل به استقلال کمک کنند.

طارق همام هم با عراق خوش درخشیده و احتمالاً بعد از این رقابت‌ها مشتریان دست به نقدی هم پیدا می‌کند!

همام قرارداد سه ساله دارد و ما هم به درخشش او در جام‌ملت‌ها امیدوار هستیم. به هیچ‌وجه قصد فروش این بازیکن را نداریم. امیدواریم سالم و قبراق به تیم باز گردد.

چقدر برای قهرمانی ایران در آسیا شانس قائل هستید؟

امیدواریم تیم ملی‌مان باعث شادی دل مردم بشود و بتواند بعد از چند دهه قهرمانی جام ملت‌ها را به ارمغان بیاورد.

برای سوپرکاپ هم اتفاق جدیدی رخ نداده؟

خیر، منتظر نظر دادگاه CAS هستیم.

Let's block ads! (Why?)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تسلیت اینستاگرامی مهدی رحمتی به کاوه رضایی

د ژانویه 14 , 2019
به گزارش مشرق، فریدون شیخی از مهمانداران ه...