صمد مرفاوی: خط خوردن از تیم ملی حسینی را عصبی کرده است؛ بهتر است یکی از دروازبان های استقلال برود!

صمد مرفاوی

پیشکسوت استقلال گفت: اگر قرار است بازیکنان خارجی مانند گرو و نویمایر برای نیم فصل دوم به خدمت بگیریم بهتر است از جوانانمان استفاده کنیم.

 به گزارش استقلال نیوز، صمد مرفاوی پیشکسوت باشگاه استقلال و سرمربی سابق این تیم در گفتگو با خبرگزاری مهر، در مورد عملکرد استقلال و تیم های لیگ برتری صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* عملکرد تیم های لیگ برتری؟

خوشبختانه نسبت به سال گذشته پیشرفت محسوسی داشتیم هم به لحاظ تفکرات فنی و هم به لحاظ تاکتیکی. اما یکی از دلایل افت فوتبال ما تعطیلات پی در پی برای اردوهای تیم ملی بود که این مسئله باعث گله مندی سرمربیان و بازیکنان تیم ها شد زیرا تا آنها بر شرایط آمادگی کامل می رسیدند بازی ها قطع می شد و آنجا مجددا مجبور بودند یک برنامه ریزی برای تعطیلات خود انجام دهند. این مسئله هم به تیم ها ضربه زده و هم جذابیت مسابقات را از بین برد و زمانی که مجدد لیگ شروع می شد دوباره تیم ها شرایط خوبی پیدا می کردند و در مجموع عملکرد تیم ها در نیم فصل اول قابل قبول بود.

* شرایط استقلال؟

آبی پوشان شروع خوبی نداشتند و نوسان زیادی در طول نیم فصل اول اتفاق افتاد اگرچه در هفته های پایانی نمایش قابلی قبولی داشتند اما  امتیازات زیادی را در ابتدای فصل از دست دادند و حالا باید تلاش کنند تا در نیم فصل دوم بتوانند این امتیازات را با پیروزی بر حریفان جبران کرده و خود را به بالای جدول برسانند. عدم آمادگی جسمانی در ابتدای فصل، ضربه زیادی به استقلال زد. همچنین جذب بازیکنان که نتوانستند رضایت هواداران را برآورده کنند باعث شد تا نتوانیم شاهد بازی های خوب از استقلال باشیم. اما امیدوارم با شروع فصل نقل و انتقالات این فصل، آبی پوشان بتوانند بازیکنانی را جذب کنند که با کیفیت بوده و برای استقلال مفید باشد. در ابتدای فصل سه بازیکن خارجی به استقلال آمدند که دو تن از آنان اصلا در حد و اندازه های این تیم نبودند و نتوانستند بازی های خوبی هم ارائه دهند بنابراین اعتقاددارم اگر قرار است چنین بازیکنان خارجی برای نیم فصل دوم به خدمت بگیریم بهتر است از جوانانمان استفاده کنیم زیرا هم آینده دار هستند و هم می توانند بازی های خوبی از خود ارائه دهند و هم سالها در استقلال تجربه کسب کرده و هم این نوید را به مدیران بعدی بدهند که نیاز به خرید بازیکنان بی کیفیت ندارند. استقلال باید اگر می خواهد بازیکنان خارجی برای نیم فصل دوم به خدمت بگیرد حتماً بازیکنی را جذب کندکه بتواند برای این تیم مفید واقع شود.

* این روزها گفته می شود از بین سید حسین حسینی و سید مهدی رحمتی، یکی باید از استقلال برود نظر شما چیست؟

من یکی از مربیانی هستم که همیشه دوست دارم دو دروازه بان خوب داشته باشم. دو گلری که بتوانند دروازه تیمشان را بیمه کرده و با عملکردهای خوبشان، آرامش را به بازیکنان منتقل کنند. استقلال همیشه دو دروازه بان خوب داشته و این درسالهای گذشته هم اینچنین بوده است. این روزها کسی که می تواند دروازه بان اول را در استقلال انتخاب کند، سرمربی تیم است. اگر قرار باشد رحمتی و حسینی یک بازی در میان به میدان بروند بهتر است یکی از این دو از این تیم برود. اتفاقی که برای حسینی افتاد و از تیم ملی خط خورد، این بازیکن را بسیار عصبی کرد و این تجربه و مهارت سرمربی است که حالا با دو دروازه بان خود به گونه ای رفتار کند که بتواند دو دروازه بان را سرحال نگه داشته و از آن ها استفاده کند بنابراین باید مشخص شود که کدام یک دروازه بان اول و کدام یک دروازه بان دوم است. امیدوارم آبی پوشان بتوانند با جذب بازیکنان خوب و باکیفیت نیم فصل دوم را پرقدرت شروع کرده و اگر می خواهند به قهرمانی دست پیدا کنند باید تلاش کنند امتیازات لازم را کسب کرده تا بتوانند جام را بالای سر ببرند.

'

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲ ستاره استقلال و پرسپولیس در رادار گل‌محمدی

ش ژانویه 5 , 2019
به گزارش مشرق، باشگاه پدیده خراسان به یک ش&#1585...